Spring naar bijdragen

Motorolie


Recommended Posts

Waar moet ik hem eigenlijk mee bijvullen?? :)

Heb nu duckhams 10w40 synthetic based gekocht maar mag ik dat er eigenlijk wel bij mikken of moet ik weer iets speciaals hebben?

5.9 v8 op lpg..

iemand meer info?

Hallo Jeeper. Probeer na te gaan ,welke olie er altijd ingaat.

10W40 is een halfsynthetische olie en kan er heel goed bij.

Zelfs als je een volsynth in je motor hebt kan bijvullen geen kwaad.

Ook als je een minerale olie (15W40)rijdt, kan het bijvullen ook geen kwaad.

Alleen overgaan in een totale verversing met andere olie kan bij oudere motoren misschien verstoppingen geven. Vooral van minerale naar volle sythetische. Al het in jaren opgehoopte vuil komt dan los en de olie is dunner, dus :lekken via keerringen en pakkingen.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Jeeper. Probeer na te gaan ,welke olie er altijd ingaat.

10W40 is een halfsynthetische olie en kan er heel goed bij.

Zelfs als je een volsynth in je motor hebt kan bijvullen geen kwaad.

Ook als je een minerale olie (15W40)rijdt, kan het bijvullen ook geen kwaad.

Alleen overgaan in een totale verversing met andere olie kan bij oudere motoren misschien verstoppingen geven. Vooral van minerale naar volle sythetische. Al het in jaren opgehoopte vuil komt dan los en de olie is dunner, dus :lekken via keerringen en pakkingen.:)

Sorry Wim, maar ik moet even wat rechtzetten hier. De viscositeits-getallen zeggen niets over of een olie vol- of halfsynthetisch is of mineraal. Slechts de 0W- of 5W- olieen zijn vrijwel altijd volsythetisch. Alhoewel in de States ook 5W30 als halfsyntheet verkocht wordt.

Het eind van je verhaal klopt wel. Het is beter niet naar een volsyntheet te gaan als je voorheen met minerale of halfsyntheten hebt ververst.

Greetz,

Ape

P.s. De ZJ V8 (5.2/5.9) gebruikt 10W40 en de WJ V8 (4.7) 5W30. Bij voorkeur dus volsynthetisch, behalve als er voorheen altijd met mindere kwaliteit werd ververst......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Jeepers. Natuurlijk heeft APE gelijk hierin. Echter 99% van de motorolie met de spec. 10W40 op de nederlandse markt en vooral de olie van onze dealers, die verversen is halfsynthetisch. Er zijn dus uitzonderingen , er wordt full synth.

in de viscositeit 10W40 gemaakt.:yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thx ik heb het erin gemikt en auto rijdt verder prima zal wel goed zijn dus.

Alleen het verbruik, 1 op 4 :thumbsup:

Je weet toch dat het gaspedaal ook meerdere standen heeft dan alleen 'bodemonderzoek'?

Niet te gek lang nadenken over de olie als er geen ferrari motor in zit.

specificaties volgen uit je FSM of gebruikers handleiding en er kan al weinig meer fout gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Hmm, dus dat onze garage de olie ververst heeft met 10W40 kan geen kwaad bij onze 4.7 V8? Zelf had ik al 5W30 gehaald, maar het prijsverschil is aanzienlijk. Toen ik net op de bon van de garage zag dat ze er 7 liter 10W in hadden gedaan, wilde ik al gaan steigeren! :wub: Gewoon die 5W opmaken en in het vervolg 10W halen is prima?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...