Spring naar bijdragen

Project ****** (Top Secret ;-) )


Mav
 Share

Recommended Posts

  • Reacties 109
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Ik heb, onder voorwaarde van "strikte geheimhouding", een aantal plannen ( blauwdrukken?? wink.gif ) mogen inzien.....

Één ding kan ik wel zeggen: Het gaat een fantastische Jeepamorfose worden.....

Als het ook maar half zo mooi wordt als de plannen, gaat Ogdak volgend jaar absoluut nat bij de "Concours 'd Elegance".... rolleyes.gif

Succes Mav!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

--Update--

Nou 't is zover, gisteravond na 2 maanden stil gestaan te hebben de Jeep voor het laatst gestart in huidige verschijning. Na een ritje van 44km aangekomen bij Ogdak.

Eerst de hardtop eraf gepakt en daarna de Jeep naar binnen gemanouvreerd.

Vanwege het tijdstip gisteravond weinig meer gedaan dus vanavond begint het echte "sloopwerk"

Keep you posted smile.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hehe bedankt Rob voor de toelichting mbv foto's

Ja vandaag de echte start gemaakt een kleine opsomming van de werkzaamheden/progressie:

  • Dashboard + klokken verwijderd
  • Stuurkolom ontmanteld
  • Pedalen + toebehoren verwijderd
  • Voorbumper eraf gehaald
  • Gordels verwijderd

Op dit moment hangt er alleen nog een kabelboom en het kachelhuis voor in de Jeep. Daarnaast nog 1 stoel en het achterste gedeelte van de rollbar.

Wat wel grappig was, ik zou de bevestiging van de gordel aan de bestuurderskant van de bodemplaat los schroeven maar de torx bout was redelijk dolgedraaid, dus had de flex al in de hand om hem onder de bodem af te slijpen. Ik dacht, goh laat ik het nog 1 keer proberen met de ratel. Dus ik zet de torx erop druk flink en wil gaan draaien -KRAK- hele bevestiging lazert dwars door de bodem heen met een gat van 10 bij 7 cm biggrin.gifbiggrin.gifbiggrin.gif Scheelde weer wat flex werk wink.gif

Nou morgen weer verder met het verwijderen van de bedrading en het aftappen van de vloeistoffen.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by dezperado@Dec 16 2004, 12:26

De bodemplaat bij de  rolautomaat bestuurderskant is echt een zwakke plek..  Jullie hebben wel lef  suk6

en ik vind dat torx verboden moet worden.

<div align="right">

Ik wil ook een 'rolautomaat'! wink.gif

btw, een torx kan meer kracht hebben dan een gewone kruiskop. Maar duur zijn ze wel, waarschijnlijk bedoel je dat.

Waar blijven die pics? (geen webcam-wat-is-dat-toch-pics) rolleyes.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo te horen gaat het wel goed komen, ik heb helaas ook al een aantal keren de haakse sleutel moeten gebruiken, Ik heb nu zelf de hele kuip los en hoop van het weekend het laatste deel van de carosserie eraf te krijgen, verder is alles er al uit, alleen zit er nog een stuk van de kachel luchtinlaat, kan het zijn dat ie vast zit met lijm? ik kan namelijk nergens bouten of schroeven vinden unsure.gif

Ik zal van het weekend meer foto's posten...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bier ruikt een dag later vreselijk. Kom maar eens smorgens vroeg in een Cafe yuckie wat een lucht.

En ik bedoel met Torx moeten ze afschaffen dat ik er een heel stel kapot heb omdat ze niet los kwamen dus dat werd boren en tappen of slijpen

oh en ps gordelrolautomaar kost usd 39,95

Link naar opmerking
Deel via andere websites

--Update--

Zo weer een dagje verder, na het werk gisteren direct doorgereden naar de Jeep met het idee het niet al te laat te maken..

87wrangler zou langskomen om de motorkraan te brengen en om wat mee te sleutelen. Toen ik aankwam was hij al aanwezig en na een vlugge hap boerenkool/worst gingen we aan de gang.

Eerst maar eens de rest van de kabelboom uit de cockpit verwijderd om daarna onder de kap wat ruimte te maken om diverse vloeistoffen af te tappen.

Ondertussen ook gelijk de rollbar gedemonteerd wat niet zonder slag of stoot ging. 6 van de 8 torxen gingen er redelijk makkelijk uit maar 2 hadden geen zin om los te laten..... Gelukkig was Droopy inmiddels ook gearriveerd en hij in combinatie met een boormachine en wat snijolie deed wonderen.... wink.gif

Nadat we op het kachelhuis na de binnenkant van de body leeghadden zijn we onder de kap verder gegaan. Eerst de koelvloeistof afgetapt via het kraantje linksonder de radiator. Om een emmer onder het kraantje te krijgen moest de stuurinrichting wijken. En hoe "makkelijk" de stuurstangen en spoorstang deze zomer losgingen bij het vervangen van een aantal fusees, hoe vast ze dit keer zaten.

Maar met verkrachte eenden van 87wranger en mij kozen ze uiteindelijk toch eieren voor hun geld wink.gif

Toen ik rond een uur of 11 zoiets had van "'t is mooi geweest voor vandaag" had 87wrangler ondertussen de grill losgedraaid. Tsja dan kun je eigeljk ook niet stoppen dus die ook verwijderd evenals het linkervoorspatbord.

Tot op dit moment valt me de roestschade aan de Jeep nog mee, ja die stukken bodem bij de gordel bevestiging en daar rondom zijn rot maar dat was bekend. Het chassis ziet er aan de voorzijde nog goed uit. Van het weekend maar eens kijken wat we verder tegenkomen wink.gif

(ps: dat "niet te laat maken" ging niet lukken zoals je begrijpt..... uiteindelijk 2:15 dat we (87wrangler en ik) vertrokken - btw mijn dank is groot 87wrangler en Droopy)

En hierbij de eerste foto's smile.gif

[15-12-2004]

post-160-12873015722448_thumb.jpg

post-160-12873015725969_thumb.jpg

[16-12-2004]

post-2-12873015729492_thumb.jpg

post-2-12873015736021_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Very onteresting indead. Blijf dit draadje voorlopig maar eens volgen. Ben van plan mijn Cherokee in het voorjaar zelf spuitklaar te maken om haar maar eens helemaal opnieuw te laten spuiten. Ga er dan ook meteen een uitgebreidere installatie inbouwen (geluid) dan nu het geval is incl. navigatie en dvd speler met schermpjes.

C U

Frank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

--Update--

Goed, gisteren verder gegaan met het demonteren van al het "kleine" spul van de body. Daarna bezig gegaan met het losmaken van de bodymounts...... van de 10 kwamen er welgeteld 3 vrijwillig los na wat aandringen met een luchtsleutel. De overige 7 moesten tot verwijdering gedwongen worden met behulp van een boormachine, slijptol en hamer en beitel.

Daarnaast gisteren het remsysteem afgetapt en de leidingen doorgeblazen, de achterlichtunits verwijderd en de overige vacuumslangen, kabelboom en overige draden van en uit de body verwijderd.

Vandaag de laatste restjes draad eruit gepulkt en de compressor van de lockers achter uit het spatbord gewurmd. Rob was inmiddels naar huis ivm visite dus tsja daar sta je dan met z'n tweeen en een body die eraf moet. Eerste maar wat blokken hout tussen de body en chassis gezet om te kijken of daadwerkelijk alles los was. Op de asontluchtingsslang van de achteras was dat inderdaad het geval.

Toen een hijsconstructie gemaakt aan het dakspant en de body een stuk de lucht in getild. Daarna het chassis eronder vandaan gereden (rolt niet lekker zonder spoorstang wink.gif ) en de body langzaam achterover laten zakken en rechtop achter het chassis gezet.

Vanmiddag nog even de schokbrekers en de aandrijfassen verwijderd en daarna eigelijk weinig kunnen doen. De uitlaat, tussenbak en bak liggen op de skidplate en die zal eerst moeten wijken voordat dat spul eruit kan. Daarmee zal de motor vrij komen te hangen en z'n steun verliezen dus daar trekken we binnenkort een keertje een hele dag voor uit zodat gelijk de motor eruit kan.

Goed genoeg voor nu........ binnenkort meer smile.gif

De foto's zijn HIER te vinden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...