Spring naar bijdragen

Zwaar sturen


Peter
 Share

Recommended Posts

Hoi,

Nu mijn Jeepke weer remt als de beste ben ik vanmiddag maar eens gaan kijken waarom de auto naar mijn idee wat zwaarder stuurt. Je moet tenslotte wat te sleutelen hebben(anders had ik wel een jap gekocht tongue.gif ).

De stuurpomp is goed evenals de hoeveelheid olie. Persoonlijk denk ik dat de stuurstang aanloopt tegen de richtingaanwijzerschakelaar(leuk scrabble woord). Heb vanmiddag met m'n oor op de stuurkolom gelegen terwijl ik het stuur draaide meteen een hernia opgelopen maar hoorde niets. Moet je dan iets horen ? of moet het stuur eraf om zo te zien of hij aanloopt.

Groetjes Peter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Peter@Oct 9 2004, 19:20

Nu mijn Jeepke weer remt als de beste ben ik vanmiddag maar eens gaan kijken waarom de auto naar mijn idee wat zwaarder stuurt. <div align="right">

Om de schakelaar te controleren zul je de bekleding van de stuurkolom even los moeten maken.

Nog een paar dingetjes om te controleren:

-bandenspanning

-Versleten stuur/fuseekogels

-smering stuur/fuseekogels

-uitlijning

-wiellagers

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel makkelijk: ff het stuur er af halen tongue.gif

Maar ik kan me niet voorstellen dat de auto zwaar stuurt doordat de stuuras aanloopt. Natuurlijk kan hij best iets aanlopen, maar wil je dat merken in het sturen, dan moet dat nogal heftig zijn!

Heb je de voorzijde van de auto al eens op bokken gezet, en dan geprobeert of de stuurinrichting zwaar loopt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb je de voorzijde van de auto al eens op bokken gezet, en dan geprobeert of de stuurinrichting zwaar loopt?

<div align="right"></div>

Toen ik de remklauwen moest vervangen stond hij op bokken en stuurde hij niet lichter.

Hij stuurt ook meteen zwaarder ook in het vrije slag gedeelte(weet niet hoe ik het anders moet omschrijven).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet dat je er iets aan zult hebben maar ik wilde het tog ff kwijt.

Mijn Jeep stuurd perfect maar als ik ergens ariveer lijkt het net of de powersteering niets meer doet.

Ik ben er nog niet helemaal over uit of nu mijn stuurpomp naar zijn grootje is of dat de olie dun is en bij een wat hogere temperatuur "na een lange rit bijv." Te dun is.

Evengoed succes met het vinden van je probleem.

Bokkie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ooit een ook keer gehad met een auto...

steeds zwaarder sturen.......maar och....beesie trekt dan wel wat harder aan het stuur. sleep.gif

maar na een paar maand ineens stuur vast leek wel stuurslot...

en dat stuurt een beetje lullig.......vooral bij een bocht

oorzaak........vloerbedeking dry.gif

zal wel niet bij jou de oorzaak wezen... maar je weet maar nooit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...