Spring naar bijdragen

accu leeg na binnenlamp aanlaten?


Recommended Posts

Al enkele keren heb ik mijn accu moeten opladen en het bleek dat mijn kinderen soms de binnenverlichting / plafondverlichting hebben aangezet.

Deze lampjes gaan niet uit als het contact afgezet wordt? Is dit normaal? Er gaat wel een zoemer als ik mijn gewone lampen vergeet maar niet als de binnenlampjes blijven branden.

De accu is toch in goede conditie maar na een uur of 10 tot 12 aanlaten van de binnenlampjes is er niet meer genoeg power om te starten?

Heeft iemand een idee en/of oplossing?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou ja, er blijven flink wat lampjes branden. Zelf sluit ik de deuren met de schakelaar van de CV op de deur. Als die dan dicht gaat, gaan meteen alle lampjes uit en dat kan ik zien op de bijrijdersdeur. Als de motor af staat valt na een 20 seconden automatisch de startonderbreker er in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet hoe het in een ZJ is, maar in onze KJ is er op de linker stuurhendel (van de verlichting) nog een draai-knopje waarbij de binnenverlichting continu kan staan.

Als er een gel-accu in zit, moet deze met een speciale oplader opgeladen worden. Anders kan de accu defect raken.

Misschien is het schakelaartje in een van de deuren defect, waardoor een deur als open herkent wordt, en daardoor ook de verlichting aan blijft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

staat alle verlichting aan dmv van schuifschakelaar links van je stuur? Dan staan er namelijk best erg veel lampjes aan... één lampje in bijv overhead console moet je toch wel 12 uur kunnen laten branden denk ik... Maar iig gaan die niet uit als je het contact uit heb staan.

Ikga ook nog eens iets bedenken om alle binnenverlichting uit te kunnen schakelen. Is bij het sleutelen erg irritant dat alles aanblijft...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb hetzelfde euvel (gehad).

Als je het contactslot per ongeluk op accessoirestand zet kan de verlichting blijven branden.

Nu is het contactslot van mijn GC al redelijk versleten en kan je met het sleutels uitnemen het slot in de accessoirestand zetten.

Je kan het slot vervangen, ik heb mezelf aangeleerd erop te letten dat de verlichting van mijn radio en carkit uitgaan voor ik de auto uitstap.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...