Spring naar bijdragen

Daylight


Black Moose
 Share

Recommended Posts

Wij rijden regelmatig naar Noorwegen.Dus ook elke keer bij het rijden licht aan licht uit.

Bij de volvo ging dat automatisch het licht aan bij het starten van de motor.

Bij mijn KJ niet. En bij de garage gevraagd, en ..Nee meneer dat kan waarschijnelijk niet. sad.gif . I.V.M. de boordcomputer. huh.gif

Maar waarom staat er bij mijn zekeringkastje wel de afbeelding van een relay met de text "Daylight" . En ook is er plaats voor een relay.

Wie kan mij meer vertellen over daglicht van een KJ.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe dat officieel moet zitten, kan ik je niet vertellen.

Wel hoe het eventueel te maken is:

Plaats een relais, en laat de contacten de dimlichtschakelaar overbruggen. ( als het relais "op" komt, gaat je dimlicht dus aan...) Wil je ook "stadslicht" ? Dan zul je dus meerdere kontacten in het relais moeten hebben!

sluit de min van de spoel aan op de massa.

Sluit de plus van de spoel aan op de D+ aansluiting van de dynamo.

Wanneer je nu de motor start, zal het relais opkomen zodra de dynamo begint te laden, en je koplampen zullen automatisch ingeschakeld worden! thumbsup.gif

Succes!

Enne, blijf ons op de hoogte houden!! wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet dat je er direct wat aan hebt, maar ik weet dat de amerikaanse Grand Cherokees (dus voor de USA markt) ook zo'n voorziening hebben. Die hebben bij de schakelaar voor de verlichting nog een extra stand "auto headlights" of zo iets. Onze Europeese uitvoeringen hebben dat niet. Dus het is niet onwaarschijnlijk dat dat bij een Liberty ook zo is.

Er is dus zeker meer mogelijk, maar als dat standaard niet voor de Europeese markt er in zit, dan geeft een dealer het al gauw op. wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...