Spring naar bijdragen

stationair toerental


Recommended Posts

Vandaag is de accu even helemaal leeg getrokken geweest. Mijn zoontje heeft één van de interieurlampen aan laten staan, grrrr. En na een heel kort ritje meet een hoop electrische verbruikers aan, was het net even te veel.

De motor sloeg heel even aan om direct weer af te slaan. Andere auto erbij, kabels aangesloten en starten maar weer.

Motor wilde niet meer stationair blijven draaien, met een klein beetje gas bij geven slingerde het tussen de 200 en 1200 rpm. Beetje meer gas geven ging beter, dit ook enkele minuten vol gehouden.

Na circa 5 minuten leek de motor wonderbaarlijk weer genezen te zijn en werkt het nu weer probleemloos.

Tot nu toe heb ik dit twee keer gehad, beide naar aanleiding van een lege accu.

-Wie heeft dit ook gehad?

-Kan iemand het verklaren?? Na de eerste keer had de dealer een vaag verhaal over dat de motor (eigenlijk de PCM) weer al zijn instellingen moet leren, wat na 5 minuten de motor op ca 1500 rpm houden gebeurd. blink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een soortgelijk iets gehad toen ik mijn gasinstallatie uit m'n wrangler verwijderd heb.

Ook hier de boel een tijd van de accu gehad en natuurlijk de gascomputer tussen de motor en de PCM (bij ons YJ'ers de ECU) vandaan gehaald.

Ik had ook last van een stotterende motor die de eerste paar ritten ook gigantisch veel verbruikte, 't ging vanaf verwijdering 1:3 a 1:4 naar nu zo'n 1:6 a 1:7 toe.

Dus 't kan heel goed zijn dat ook jouw PCM weer ff "in z'n sas" moet komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt precies de computer moet al zijn instellingen weer leren.

Je kan als je problemen hebt met de auto(electrisch) hoog stationair oid een zg harde reset doen.Dit doe als volgt, beide kabels loshalen van de accu en de kabels tegen elkaar aan houden.Hiermee reset je de PCM.

Dus alle opgeslagen gegevens wis je zo,kabels weer op de accu en dan de PCM weer opnieuw in laten leren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...