Ruud vd linden Geplaatst April 4, 2008 Rapporteren Share Geplaatst April 4, 2008 Dag Heren Mijn GC crd 2.7 loopt wissellend stationair alsof mijn gaskabel soms blijft hangen. Belast 750 rpm in D tot 1350 1500 in N of als ik het gas los laat. Zit er nog een gaskabel in of is dit een electro probleem (vuile sensoren of luchtsnelheidmeter???????) Met dank aan F Demers, deze winter heb ik er weer warm bij gezeten.... inderdaad maar 15 minuten werk en de stoelverwarming doet het nog steeds!!!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst April 5, 2008 Rapporteren Share Geplaatst April 5, 2008 Ondertussen is de mijne weer defect aan de bestuurderskant. Enkel de billetjes van mevrouw hebben nog warm... Heb je eens gecheckt of er nergens losse vacuumleidingen hangen ? die durven het stationair draaien nog wel eens om zeep helpen. Kan ook een gescheurde leiding zijn of zo... goed kijken is de boodschap. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ivo Geplaatst April 5, 2008 Rapporteren Share Geplaatst April 5, 2008 vacuumlek vind je eenvoudig met remmenreiniger. Motor stationair laten lopen en op de verdachte plekken remmenreiniger spuiten, lekt het dan zal RPM kort stijgen. Let wel op spul brand en goed ook. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst April 5, 2008 Rapporteren Share Geplaatst April 5, 2008 Let wel op spul brand en goed ook. dan vind je je vacuumlek en heb je een uitgefikte jeep... Een vacuumlek spoor ik op met een vacuum meter. voordelen: zo'n meter brand niet erg goed en is stukken nauwkeuriger... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst April 5, 2008 Rapporteren Share Geplaatst April 5, 2008 dan vind je je vacuumlek en heb je een uitgefikte jeep... Een vacuumlek spoor ik op met een vacuum meter. voordelen: zo'n meter brand niet erg goed en is stukken nauwkeuriger... uhuh.. remmenreinig en lopende motoren vind ik ook geen perfecte combi. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ruud vd linden Geplaatst April 5, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 5, 2008 Bedankt voor de snelle reacties, maar ik heb net grondig gekeken maar geen losse vacuumleiding gezien. ik denk dat ik maandag eens moet gaan meten. wel heb ik gemerkt dat het toerental terug valt bij minimale belasting van de motor. op het inslaan van de aircopomp slaat het toerental al weer terug naar 750, maar dit is logisch. daarna blijft het op 750 draaien ook bij geen enkele belasting het loopt dus niet op totdat ik aan het gas kom waarop hij weer op 1350 blijft hangen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mitchell2.24v Geplaatst April 5, 2008 Rapporteren Share Geplaatst April 5, 2008 Als het goed is heb je een WJ (2002, in jhe profiel staat ZJ = t/m 98), klopt dat? Daar zit misschien ook een Idle Air Controller in? Een stappenmotor die de luchtaanvoer regelt bij stationair toerental. Bij mij heeft het schoonmaken en uiteindelijk zelfs vervangen (klein klusje, niet erg duur) een rommelige stationairloop met ook uitval verholpen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
simbad Geplaatst April 5, 2008 Rapporteren Share Geplaatst April 5, 2008 Als ik iets mag opmerken over de remmenreiniger, het is ook mij bekend dat dit een mannier is voor het vinden van een vacuumlek maar wel een brandbare. Beter is het om een plantenspuit te nemen deze te vullen met water. Vervolgens op vernevelen instellen om op de verdachten plaatsen te nevelen/spuiten. Bij verandering van toerental kun je afleiden dat er een vacuumlek is. De remmenreiniger gebruiken we bij harley's en zo ivm het hoge chroom gehalte en het eventueel zichtbaar achterblijven van opdroog vlekjes en zo. De remmenreiniger gebruiken we ook voor het opsporen van lekkende koppakkingen bij harley's. In iedergeval veel plezier er mee. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst April 6, 2008 Rapporteren Share Geplaatst April 6, 2008 Ik had bij mijn WJ net zoiets, bij mij waren de brandeplaatjes versleten, en lekte de diesel dus via de schacht naar buiten. Misschien daar eens naar kijken, en hopen dat de injectoren nog niet te vast zitten door alle diesel drek Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ruud vd linden Geplaatst April 6, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 6, 2008 Zal mijn profiel ff aanpassen maar zit die stappemotor ergens onder langs mijn krukaspoulie???? waar moet ik dat ding zoeken bij mijn CRD 2.7 ??? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst April 6, 2008 Rapporteren Share Geplaatst April 6, 2008 Opgelet: we hebben het hier over de mercedes dieselmotor toch ? Als die te snel en te traag stationair begint te draaien, check volgende punten: - Slechte instelling van de nullasttoeren op brandstofpomp - Onjuiste afstelling van de bediening vanaf het gaspedaal - Verstopt uitlaatsysteem - Verstopt luchtfilter - Foutief inspuitmoment - Door aanzuigen van valse lucht, onvoldoende onderdruk in de veerkamer van een pneumatische regulateur - Inspuitpomp defect of versleten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ruud vd linden Geplaatst April 6, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 6, 2008 Oke hij doet het weer als vanouds. de luchtflowsensor tussen de luchtfilter en motor was vuil. deze heb ik schoongeveegt en nu werkt hij weer goed. is dit een stappenmotor ??? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst April 7, 2008 Rapporteren Share Geplaatst April 7, 2008 Een sensor is geen stappenmotor hoor. Een sensor geeft informatie door naar de regelcomputer. Een stappenmotor voert informatie uit. die sensor reinigen kan inderdaad wel helpen, maar het is heel verwonderlijk dat die zo vuil zou zijn, omdat in principe hij toch propere lucht moet zien passeren ? Is het luchtfilter nog wel in orde ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ruud vd linden Geplaatst April 7, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 7, 2008 luchtfilter is oke. het is ook niet echt vuil maar een klein beetje olie, volgens mij vanuit de caterontluchting want die komt er een stuk verder in. Vandaag 80 km gereden en blijft het goed doen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst April 7, 2008 Rapporteren Share Geplaatst April 7, 2008 Hoeveel kilometer heeft dat blok ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ruud vd linden Geplaatst April 8, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 8, 2008 115ooo km gelopen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst April 8, 2008 Rapporteren Share Geplaatst April 8, 2008 Die sensoren, meestal hittedraad sensoren, zijn inderdaad gevoelig voor olie. Bij een Opel diesel gaan ze bijvoorbeeld ongeveer 90.000 km mee, daarna geven ze storingen. Doordat de sensoren verhit worden, "bakt" de olie uit de ontluchting er als het ware op vast. Hierdoor ontstaat er een laagje op de draad, waardoor de meting steeds onnoukeuriger wordt, totdat hij uiteindelijk buiten de toleranties valt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.