Spring naar bijdragen

ZIJRUITEN HARDTOP


jeepie12
 Share

Recommended Posts

Mits je Jeep helemaal verbouwd is ( opbouw verlengd en dak verhoogd) voldoet hij al sinds jaren niet meer aan de "grijze" eisen! Met ramen achterin veranderd er dus feitelijk niets! Je belaalt waarschijnlijk ook gewoon wegenbelasting voor "geel"....

Het is echter niet toegestaan om een bank achterin te plaatsen, of meer dan één passagier mee te nemen! Als je dat wilt, moet hij omgekeurd worden, en mag je alsnog een kleine 600 euri naar de douane brengen ( BPM)..... frusty.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mag je gewoon vervangen maar niet aan de linkerkant daar moet hij gebindeerd blijven

Dat klopt, indien je nu nog een auto hebt die aan de grijze eisen voldoet!

Maar als het een standaard Wrangler, zonder achterbank betreft, voldoet hij er toch al niet meer aan. Daarom betaal je voor zo'n Wrangler ook net zoveel belasting als voor een Wrangler met geel kenteken! Je voordeel is dus al weg, dus doe je niemand tekort. Er is echter nog geen BPM voor de auto afgedragen, daarom mag er geen achterbank in!!

Overigens heeft mijn '87er ( gijs kenteken) ook ruiten aan beide zijkanten! En wat te denken van open rijden? cool.gif

Owja, zo ziet een wrangler er uit indien hij voldoet aan de "grijze" eisen:

Wrangler%20grijs%20kent.jpg

blink.gifohmy.gifph34r.gifrolleyes.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wrangler%20grijs%20kent.jpg

Getver.

Het blijft gewoon lelijk zo'n "grijskenteken" Wrangler met een verhoogd dak enzo.

Weet iemand of je de achter zijruiten ( ondoorzichtig ) in de hardtop mag vervangen door normaal (plexi) glas ?

Zal eerdaags ff mijn doorzichtige ramen laten tinten. Kunnen die irritante geblindeerde ramen eruit. Je ziet er helemaal nix door. wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kunt ze uiteraard zelf knutselen, maar er zit in de zijruit van de hardtop wel een lichte buiging.

't mooiste zou zijn om ze van lexan te maken (slag- UV- en krasvast) maar daar hangt ook wel een prijskaartje aan als je dat op maat laat buigen e.d.

Denk dat je dan beter een slechte tweedehands hardtop op de kop kunt tikken en daar de ruiten van gebruiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben al een hele tijd aan het kijken voor de achterruiten.

Worden echter niet veel aangeboden.

Ben wezen vragen bij carglas en die kon mij een prijs geven maar begon het verhaal dat hij alleen maar de boodschapper was.

De kosten waren namelijk meer dan 350 euri per raam ex monteren.

Ik denk dat het op maat laten maken in lexaan goedkoper is dan orgineel glas.

Op e-bay duitsland ook niets gezien de laatste 3 maanden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een bootje en heb daar geharde ruiten in. was ereen kapot en belde verschillende glasboeren. eur 175 per ruit moest eerst op maat en dan gehard in oven. Uiteindelijk fabriek gevonden in rotjeknor eur 17,50 per ruit. die ruit is recht.Ik bedoel vlak ,niet gebogen.

Speedboten na 1980 hebben ronde ramen en ze zeiden dat als ze voorbeeld hadden ze die konden maken. Probeer het hier eens

Categorie: GLAS

Degens B.V., Nederlandse glas- en spiegelfabriek A.C.

Oostzeedijk 228-250

3063 BP Rotterdam

Fax: 010-4529560

Poosje geleden had Erwin Maasbach in 4x4 centre Amersfoort hardtop voor YJ te koop met mooie donkere achterruiten Ik weet niet of die is verkocht

suk6

hans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Ik vond het al te mooi om waar te zijn, maar de douane vind het niet goed om de ramen doorzichtig te hebben. Maakt niet uit of je geel of grijs betaald.

Voor een grijskenteken is geen Bpm betaald.

De rechterkant mag wel open maar als de douane je ziet met de linker kant open mag je BPM en een boete gaan betalen.

een belletje naar 0800-0143 en men veteld je alles.

Sorry maar het is niet anders.

Groeten Siebo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 10 years later...

Ik vond het al te mooi om waar te zijn, maar de douane vind het niet goed om de ramen doorzichtig te hebben. Maakt niet uit of je geel of grijs betaald.

Voor een grijskenteken is geen Bpm betaald.

De rechterkant mag wel open maar als de douane je ziet met de linker kant open mag je BPM en een boete gaan betalen.

een belletje naar 0800-0143 en men veteld je alles.

Sorry maar het is niet anders.

Groeten Siebo.

Hoe zit dat dan als ik mijn soft top er op heb.

Mag ik dan alsnog BPM betalen?

Sorry voor de topic vervuiling.Maar ben toch benieuwd.

Grt Ton

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...