Spring naar bijdragen

dynamo beschermen tegen water/modder, ....


Recommended Posts

Hoe beschermen jullie je dynamo tegen modder, water ed?

Mijn nieuw dynamo heeft al na slechts 2 off road events (weliswaar bijzonder natte) de geest gegeven.

(is ondertussen uit de jeep gehaald, maar nog niet gedemonteerd)

Zijn er bepaalde modellen beter tegen water beschermd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

voorheen had ik een origenele dynamo erop zitten. en had ik ook elke keer hetzelfde probleem. ik heb ernu een aangepaste dynamo van een opel kaddet / astra op zitten. en sindsdien nooit meer problemen mee gehad. het probleem is bij de origenele dynamo is. dat er ook koelgaten op de zijkant van de behuizing zit. en bij een opel kadett / astra dynamo is dat niet het geval. daar zitten de koelgaten alleen aan de achterkant en niet op de zijkant.

maar als je 30-03-2008 ook naar Veldhoven gaat dan kan ik je het laten zien. en dan kan ik je ook laten zien hoe je een opel dynamo passend kunt maken om op je jeep te monteren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

k heb er ook een "Opel" dynamo op zitten, maar denk toch dat bij bijzonder natte evenementen het niet veel zal uitmaken.

Probleem is vaak het zand wat zich in het water bevind, hierdoor schuren de koolborstels razend snel weg. Doe je ouwe dynamo maar eens schoonspoelen en uitelkaar halen......

Andere zaken die de levensduur van je dynamo bekorten, spanningsregelaar, lagers, en spoelen.

Spanningsregelaar inspuiten met electronica-lak

Lagers dubbel gesealde exemplaren gebruiken

Spoelen zijn gelakt, extra laagje kan geen kwaad

Koolborstels blijven een zwak punt, misschien eens vragen voor een hardere variant bij een dynamo/startmotoren revisie bedrijf?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe beschermen jullie je dynamo tegen modder, water ed?

Mijn nieuw dynamo heeft al na slechts 2 off road events (weliswaar bijzonder natte) de geest gegeven.

(is ondertussen uit de jeep gehaald, maar nog niet gedemonteerd)

Zijn er bepaalde modellen beter tegen water beschermd?

Hallo Steven,

Naar mijn weten is er maar een dichte dynamo en dat is van een Roll Royce.

Maar deze past niet onder een Jeep.

Er is maar een oplossing, eens per jaar uit elkaar halen en goed schoonmaken.

Dan weer in elkaar zetten (eerst de delen van binnen met WD 40 inspuiten niet te veel) den de de rubbers met vet insmeren en de uiteinde van de bouten ook.

Dan alles weer in elkaar zetten eventueel nog wat vet aan de buitenlkant smeren en weer monteren.

Als je het goed doet dan blijft hij een jaar zijn werk doen.

Niet met de hoger drukspuit erop spuiten.

Veel succes ermee.

BULL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nooit wat bijzonders aan gedaan.

Ik heb jarenlang met een originele dynamo gereden en het enige wat ik er aan deed was zo nu en dan door alle openingen een flinke scheut contactspray of beter nog; silliconenspray spuiten.

Verder net als Bull al aangeeft; er nooit de hogedruk reiniger op zetten.

Nu rijdt ik met een Powermaster alternator en die doet het ook super..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nooit wat bijzonders aan gedaan.

Ik heb jarenlang met een originele dynamo gereden en het enige wat ik er aan deed was zo nu en dan door alle openingen een flinke scheut contactspray of beter nog; silliconenspray spuiten.

Verder net als Bull al aangeeft; er nooit de hogedruk reiniger op zetten.

idem.. rij er nu 7 jaar mee.

ik denk dat je gewoon pech hebt gehad met je nieuwe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...