Spring naar bijdragen

infinity boxen vervangen


Recommended Posts

de boxen van mijn gc kraken het zijn infinity boxen ,nu ben ik naar een automaterialenzaak gegaan en die zeggen dat hier niet zomaar een ander merk boxen in kan en als die alles vervangt voor een ander merk incl versterker zou ik voor plus minus 1000 euro klaar zijn .

IK BEN NATUURLIJK GEEN GEKKE HENKIE, een mooi geluid is gaaf

maar 1000 euro vind ik iets te veel van het goede, heeft iemand hier een oplossing voor of ervaring mee het kan toch niet zo zijn dat je hier geen

andere boxen in kan doen, vervangen.

let wel :ik heb op het gebied van elektronische shit er geen verstand van.

dus alle hulp is welkom:whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

die zeggen dat hier niet zomaar een ander merk boxen in kan

En wie zijn zij wel om dit te zeggen ?

Ruikt naar commerciële stierenKK :yes:

Koop in een electrozaak gewoon dezelfde diameter woofers of breedbanders met dezelfde impedantie (4 ohm of 8 ohm) en je bent klaar.

Die infinity installatie is heus geen buitenaards toestel hoor.

Waarschijnlijk ook gemaakt in china, net zoals de rest.

trouwens, wat is er precies aan je luidsprekers ? De tweeters kun je makkelijk herstellen (zie electronicarubriek, heb ik een topic over) en de woofers die verdragen wel een stootje.

Heb je ze al 's bekeken ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En wie zijn zij wel om dit te zeggen ?

Ruikt naar commerciële stierenKK :yes:

:yes: dat zeg je nog netjes..

meestal zijn ze echt rot.. papier troep..

simpelste is om gewoon anderen er in te ploffen

doorsnee is 6.5"?

zal ff opzoeken

in usa vervangen ze m vaak met deze

Infinity Reference 6022i 6-1/2"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Had het zelfde probleempje, heb even zitten zoeken op ebay en dit gevonden.

http://cgi.ebay.com/6-Speaker-Adapters-for-Jeep-Grand-Cherokee-Liberty_W0QQitemZ310029742550QQihZ021QQcategoryZ50552QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

(ik hoop dat deze link werkt)

Ik heb ze zelf nu in alle 4 de portieren zitten met 16cm Pioneer speakers, het past en werkt perfect. Je moet dan alleen even de aansluitstekkers vervangen/modificeren.

Gr. Roy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik dacht al dat ik genaaid werd hij begon over dat op deze alpine versterker geen andere boxen konden bla bla en die versterker ookzn beste tijd wel gehad zou hebben kortom alles moet vernieuwd worden kosten rond de 1000 euro terwijl er maar 2 boxen een beetje kraken je kan het geluid vergelijken met iets wat in het opbergvak van je deur ligt te trillen als je muziek iets harder staat maar nu ik van jullie hoor dat je hier probleemloos iets anders in

kan zetten ga ik zelf wel wel effe klooien misschien valt het mee en zit er gewoon iets los .bedankt voor al jullie reacties

Link naar opmerking
Deel via andere websites

geluid boeit mij helemaal niet, maar ik moet nu ook nodig vervangen..

een beetje muziek met weinig bass gaat die al kraak kraak kraak... op standje 5 :D

Heb bij mij de rand van de conus(buitenzijde) met dun laagje silecone kit weer gemaakt en sindsdien geen gekraak meer.

De kit kan redelijk wat beweging opvangen

Geluid zal best wat minder zijn maar het klinkt verder gewoon goed.

(kunstof rand en gaasje kan je lostrekken en met de kit weer vastzetten)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dit ga ik ook eerst proberen ik neem aan dat je wel eerst het hele deurpaneel er af noet halen voor je het gaas weg haalt

yep

Eerst deurpaneel verwijderen dan vervolgens de speaker loshalen.

Nu kan je de kunstof rand vrij makkelijk loswippen met een schroevendraaier.

Vervolgens het gaas voorzichtig lostrekken.

Dun laagje kit er op en het kunstof randje er opduwen.

Kit kan je nu voorzichtig met je vinger aansmeren tegen de kunstof rand.

Gaasje heb ik niet meer terug geplaatst.:D

Suc 6

Jack

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wat zouden we toch moeten zonder kit en pur

he dank je voor de informatie ik ga er deze week aan beginnen eerst nog een ashoes vervangen, stabilisator stang vervangen ,een k&n filter plaatsen ,multieriem vervangen en de elektrische bediening van het achterraam maken pffffff sinds de aanschaf van deze auto aardig wat gebreken maar het lijstje word steeds korter en korter .

maar op de een of andere manier kan ik het van deze auto wel hebben dat er wel eens wat stuk gaat. hij rijd ook zo heerlijk nu 3 maanden in bezit en wil hem voorlopig niet kwijt !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Vandaag een sony wisselaar ingebouwd die werkt via een radiofrequentie. Allemaal erg netjes gedaan moet ik zeggen. Nu ga ik mijn boksenprobleem takkelen.

1 box, linksvoor, doet niet helemaal lekker mee. Als ik het goed begrijp wellicht kitten en checken of dat helpt?

Moet het HELE deurpaneel eraf om bij de boks te komen? Ik wil alle boksen even checken betekent dat dat alle durpanelen los moeten? :wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo

randoman je moet inderdaad het hele deurpaneel eraf halen

maar dat stelt echt niks voor ik dacht 1 schroef bij de deurhendel en nog ergens een schroef losdraaien dat zie je vanzelf .

en dan gewoon even met een platte schroevendraaier je deurpaneel lostrekken die pluggen blijven als je met beleid aan het paneel trekt gewoon heel.

dan even de stekker van de raamschakelaar los maken en je kan er met gemak bij .

ik heb zelf bij alle boxen het gaas wat ervoor zat weggescheurd zodat ik er goed bij kan als je nu bij de conusrand kijkt zie je dat die gewoon losgekomen/verteerd is ,dus is het zaak dat je de overgang van box naar conusrand weer verbind ik heb gewoon alle boxen rondom een randje siliconenkit gegeven daarna voorzichtig met vinger glad gestreken, deurpaneel weer terug

en gekraak is over

pas alleen op dat je niet direct het geluid op 10 zet als de kit nog niet uitgehard is anders laat de verbinding mischien los

na een uur of 10 is het wel uitgehard denk ik.

succes !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 7 months later...
Ik heb de conusrand van mijn tweeters in het dashboard gelijmd met pattex.

Spelen weer als nieuw.

Bij Jeep dealer al prijzen gezien van 100 euro voor een paar tweetertjes uit taiwan...

Zo is het makkelijk rijk worden toch ?

Hoi frans, tweeters dash board bij mij ook stuk(kraken) Nu zeg je dat er iets beweegt dat je kunt vast plakken .Ik heb ze eens bekeken maar zie niks bewegen .zit dat dan onder het beige hoesje dat vast zit met een rubberen ringetje?groetjes Rob :ph34r:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...