H.Groen Geplaatst February 22, 2008 Rapporteren Share Geplaatst February 22, 2008 Tijdens het vervangen van mijn waterpomp zag ik dat een van de leidingen naar de oliekoeler van de automatenbak lekte. Hij lekt op de snelkoppeling van het flexibele deel naar de metalen leiding. Je kan zien dat er gele plastic clips uit de koppeling steken. Weet iemand of deze los te verkrijgen zijn. De Jeepdealer vertelde dat de complete slang met toebehoren vervangen moest worden. Lijkt me zonde als volstaan kan worden met een vervangings setje. Ik ben ook op zoek naar tips om de flap aan de onderzijde van het motorblok voor bescherming tegen takken en steentjes te vervangen. Deze hangt nu met tai-ribjes aan elkaar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst February 22, 2008 Rapporteren Share Geplaatst February 22, 2008 K heb de koppeling aan oliekoelerzijde er af gehaald, en de slang over de leiding geschoven en met een slangenklem vast gezet. Rubber flap gelijk na aanschaf van de wagen verwijderd, sleutelt een stuk makkelijker:D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
H.Groen Geplaatst February 22, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 22, 2008 K heb de koppeling aan oliekoelerzijde er af gehaald, en de slang over de leiding geschoven en met een slangenklem vast gezet. Rubber flap gelijk na aanschaf van de wagen verwijderd, sleutelt een stuk makkelijker:D Als ik niet kan vinden wat ik zoek ga ik dit zeker doen. Ik heb wel ergens gelezen dat dan twee slangenklemmen beter is omdat je dan geen verdikking meer hebt. Voor wat betreft de flap lijkt het me toch beter een soort bescherming te hebben voor steenjesd en of takken e.d. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst February 23, 2008 Rapporteren Share Geplaatst February 23, 2008 ut ding verhogen..... sleutelt nog makelijker en geen last van steentjes en takken. blijft alleen maar zooi en zut op en aan plakken...... gewoon weg met ut ding Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
H.Groen Geplaatst February 27, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 27, 2008 ut ding verhogen..... sleutelt nog makelijker en geen last van steentjes en takken. blijft alleen maar zooi en zut op en aan plakken...... gewoon weg met ut ding Keb ut ding drut gegooid. Sleutelt inderdaad makkelijker, maar moeders de vrouw is minder blij (nog grotere olieplekken). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramstein Geplaatst February 27, 2008 Rapporteren Share Geplaatst February 27, 2008 Keb ut ding drut gegooid. Sleutelt inderdaad makkelijker, maar moeders de vrouw is minder blij (nog grotere olieplekken). tja is en blijft een jeep Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
H.Groen Geplaatst February 27, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 27, 2008 K heb de koppeling aan oliekoelerzijde er af gehaald, en de slang over de leiding geschoven en met een slangenklem vast gezet. Rubber flap gelijk na aanschaf van de wagen verwijderd, sleutelt een stuk makkelijker:D Ik ben er achter gekomen dat de koppeling er zit om het verschil te overbruggen van een 13 mm leiding naar een 10 mm leiding. Ik heb dus een soort verloop stukje gekocht,10 mm snelkoppeling naar 13 mm slangkoppling. Eens kijken of het hiermee lukt. Flap ligt er inmiddels ook af. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
6 in-line Geplaatst February 27, 2008 Rapporteren Share Geplaatst February 27, 2008 Niet al te voortvarend Henk...., zometeen hou je niets meer over:). Oh ja......, maak je borst maar vast nat, er zijn drie setjes rearleaves onderweg vanuit USA naar mijn huis. Prik maar vast een datum. Hartelijke groet, 6 in-line Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
H.Groen Geplaatst March 12, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 12, 2008 Ik ben er achter gekomen dat de koppeling er zit om het verschil te overbruggen van een 13 mm leiding naar een 10 mm leiding. Ik heb dus een soort verloop stukje gekocht,10 mm snelkoppeling naar 13 mm slangkoppling. Eens kijken of het hiermee lukt. Flap ligt er inmiddels ook af. Inmiddels de orginele slang plus koppeling vervangen. Leiding doorgezaagd, op het ijzeren gedeelte een snelkoppeling met slangaansluiting 10 mm ( bij hydroliek service gekocht) hieraan 10mm rubber olieleiding met slangenklemmen bevestigd,vervolgens met slangenklem aan koeler bevestigd. Het pijpje aan de koeler liep van 13 mm naar 10 mm ( bovenstaande koppeling omgeruild) het geheel zit er goed uit en lekt niet meer. Voordeel van deze methode is dat door het gebruiken van een snelkoppeling met snijring( anders dan de slang rechtstreeks op de leiding te schuiven) de slang niet van de leiding kan losschieten (geen verdikking). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wim hoppenbrouwers Geplaatst March 13, 2008 Rapporteren Share Geplaatst March 13, 2008 Inmiddels de orginele slang plus koppeling vervangen.Leiding doorgezaagd, op het ijzeren gedeelte een snelkoppeling met slangaansluiting 10 mm ( bij hydroliek service gekocht) hieraan 10mm rubber olieleiding met slangenklemmen bevestigd,vervolgens met slangenklem aan koeler bevestigd. Het pijpje aan de koeler liep van 13 mm naar 10 mm ( bovenstaande koppeling omgeruild) het geheel zit er goed uit en lekt niet meer. Voordeel van deze methode is dat door het gebruiken van een snelkoppeling met snijring( anders dan de slang rechtstreeks op de leiding te schuiven) de slang niet van de leiding kan losschieten (geen verdikking). Goed gedaan! Ikzelf heb mij er wat gemakkelijker afgemaakt. Gewoon een olierubberleiding met schroefklemmen ertussen gemonteerd. De oliedruk in deze leidingen valt geweldig mee. Als proef heb ik een stuk gladde metaalleiding in de bankschroef geklemt en geprobeerd de rubber slang met klem eraf te trekken. Zelfs ingevet met ATF had ik er bijna 30 kg voor nodig. Dus toepassingen met rubber slang en klemmen is niet gevaarlijk. Bij mij zit dit nu al voor het 3e jaar zonder te lekken. Ook benzineleidingen kunnen op deze manier,echter de benzinedruk is hier wel veel hoger! Dus hogedrukleiding met dubbele klemmen i.v.m.brandgevaar. De snelkoppelingen kunnen vaak maar 1 keer gebruikt worden. succes:bye1: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
H.Groen Geplaatst March 13, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 13, 2008 Wel leuk jou reactie, Andere manier van aanpak, maar zoals je al schrijft en ervaren hebt ,werkt ook goed. Voordiegene met het zelfde probleem dus twee opties om een lekkende leiding(koppeling) te vervangen. Doe hier je voordeel mee, want een nieuwe leiding met koppeling bij de dealer is vele malen duurder. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.