Spring naar bijdragen

Quick Disconnects?


Recommended Posts

Ben nu bezig met de trackbars, voor en achter, te verwijderen. (rotklus btw, alles moervast..busje kruipolie is al leeg...)

Nu ik toch bezig ben , wil ik voor eigelijk ook quick disconnects monteren voor de stabilisatiebar (swaybar). Nu is de vraag: welke maat hebben die dingen en hoe op te meten?Of is er maar 1 maat?

In de nabije toekomst wil ik hem nog verder verhogen, moeten er dan ook langere disconnects komen?

Hoor graag jullie meningen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er af slijpen is ook een optie en gaat wat sneller....

Optimaal staat de swaybar nagenoeg vlak/horizontaal.

Hoe lang die buisjes moeten zijn hangt af van de verhoging die je Jeep heeft. Ga je dus verder verhogen, beste ook die buisjes langer opdat de boel weer nagenoeg horizontaal staat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

trackbar achter kun je weghalen maar voor zou ik laten zitten of vervangen door een telescopische.

quick disconnects kun je kopen van meerdere merken.

Mij bevalt de QD van RubiconExpress prima ( Heeft Kollee en EJG ook)

die hebben pinnen boven en onder zodat je de hele buis verwijderd.

Wel voor je ze monteerd controleren of de gaatjes groot genoeg zijn

Ik moest eerst bramen aan de binnenkant weg slijpen voor ze goed pasten.

kosten bij 4wd.com JKS usd 89,00 en van RE iets goedkoper maar staan niet standaard in hun pakket en moeten apart besteld worden.

Als je gaat verhogen denk dan goed na wat je wilt want later nog hoger is zonde van het geld. wacht even en doe het in een keer goed. Overleg met medejeepers die er ervaring mee hebben. Ik persoonlijk heb gekozen voor max 33x10,50x15 ( wil je een cafee bling bling dan kun je 33x12,50x15 nemen) Ga je hoger dan 2,5 inch dan moet je al aan een SYE kit gaan denken met CV aandrijfas.

Lees alle topics hierover maar goed na.

Je mag ook op de koffie komen dan geef ik je een gids mee van 4wd met 300 blz onderdelen. Kun je ook via mij bestellen.

hans

Giesbeek ( gem . Zevenaar)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...