Spring naar bijdragen

gezamenlijke sleutelruimte


MikePerformance
 Share

Recommended Posts

Er zijn nog wel meer dingen die voor problemen kunnen zorgen en ik spreek ook uit ervaring. Heb een eigen bedrijf met sleutelruimte en ik weet dus ook wat er voor eisen gelden aan sleutelsruimtes. Aangzien wij een groener kabinet hebben gekregen zijn er ook wel degelijk een hoop regels veranderd mbt het houden en hebben van een sleutelruimte.

Hier in Rotterdam wordt de ene na de andere prive sleutelplek gesloten. Er zijn meerdere redenen waarom die plaatsen allemaal verdwijnen. Hier volgen een paar dingen waar die sleutelplekken niet aan voldoen.

Geluidsoverlast, Te veel auto's staan buiten half gedemonteerd , Overal olieplekken op de grond, Geen vloeistofdichte vloer , Geen afvoerbewijs afgewerkte olie , Niet genoeg blusmiddelen , Geen goede afvoer mogelijkheden , Geen certificaten voor elektrische gereedschappen en luchtgereedschappen , Hefbrug niet gekeurd en zo kan ik nog wat regels opnoemen waar je je aan moet houden.

Als je alleen sleuteld of met iemand anders dan is het geen probleem maar het probleem begint juist op het moment dat er eerst 3 sleutelen dan komt een vriend en een andere vriend en voor je het weet sleutelen er 5 of meer mensen tegelijk aan hun wagens en dan is het geen hobby meer in de ogen van de DCMR maar een sleutelplek oftwel een garage en dan moet je voldoen aan de regels die de DCMR stelt!

Ik zag vandaag een hele mooie oplossing bij een kennis. Huur 1 grote ruimte op 1 naam. Maak in die grote ruimte meerdere apparte ruimtes om te sleutelen die je kan afsluiten. Dus verdeel 1 ruimte van zeg 50 bij 20 meter in ruimtes van 10 bij 5 meter en hou ze gescheiden dmv houten schotten. Dan kan je de regels van DCMR omzeilen en blijft het een privegarage met apparte ruimtes. Maak je er 1 grote sleutelruimte van dan is dat het begin van het eind in mijn ogen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat hebben wij in Amsterdam ook Marc

€ 3.00 per uur voor de ruimte, brug € 7.00 per uur enz.

Daar ga ik van de week ook beginnen, auto mag blijven slapen voor € 3,50

Maar als je dat gaat uitrekenen, dan is dat vrij duur. Overigens kan je er wel ook alle soorten gereedschap huren. Maar toch, een eigen ruimte heeft mijn voorkeur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ik denk dat het vooral een rekensom en afweging is. Hoe vaak klus je aan de Jeep en hoeveel kost zo'n ruimte per maand?

Verder zijn er een aantal punten geopperd die zeker de aandacht verdienen (milieu regels enzo :bye1:).

Waarschijnlijk is er best interesse, maar het moet denk ik concreter zijn dan 'wie wil er meedoen'.

Zelf wil ik op zich best meedoen, maar als die ruimte me bijvoorbeeld € 400,- per maand zou kosten, is het voor mij niet meer interessant :yes:. Wat zou een goede (en vooral veilige) brug kosten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien is het een idee om sleutelweekendjes te organiseren. Je huurt dan met z'n allen zo'n ruimte voor 2 dagen. Spreekt bijvoorbeeld een intekenvereiste af. Bijvoorbeeld:

Sleutelweekend in Nijmegen. Maximaal 7 personen. Inschrijven voor 1 april, vooruitbetalen van huurprijs gedeeld door aantal personen voor 1 maart.

Ik zou meteen intekenen....:lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi dobster,

Dat is een heel goed idee!!! De sleutelgarage waar ik op dit moment aan mijn auto werk, regelen dat ook, en dat kan bijvoorbeeld ook op zondag.

Zeven jeeps, en twee monteurs bijvoorbeeld, kan zelfs inclusief workshop

Hier zie je een voorbeeld van een 'snoek' sleutelworkshop-dag

http://www.doehetzelfgaragehobbyhal.nl/work.html

Mike

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, ik denk dat dat een beter idee is dan meteen zo'n ruimte huren voor onbepaalde tijd. Er blijft dan (denk ik) altijd iemand met de verantwoordelijkheid zitten (regels, huur, schoonmaken, etc). Terwijl als je alleen maar tijdelijk huurt, heb je die problemen niet. Daarnaast hou je de dingen flexibel qua lokatie en deelnemers.

Ik wil me best opwerpen voor regio Nijmegen en een sleutelweekendje in elkaar draaien. Als er nu nog 11 anderen zich aanmelden voor andere regio's, kunnen we sleutelweekendjes per jaar organiseren...

Ik ken alleen geen monteurs uit deze regio...:lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben wel eens met de Volvo naar een pkkk dag geweest die ze enkele malen per jaar houden (pkkk = poets knutsel klets koffie).

Dit was dan wel altijd op 1 vaste lokatie bij een boer met grote schuur met brug (gereedschap en olie enz. waren gewoon aanwezig)

De bedoeling was vooraf aan te geven of je de brug nodig had en een beetje bekijken hoe lang. Dan voorkom je dat 1 persoon de gehele dag op de brug staat en de anderen alleen maar aan het kletsen toe komen snap je?

Nou zijn er in de dhz garages wel meerdere bruggen neem ik aan, maar je zou bijvoorbeeld bij het aanmelden aan kunnen geven welke klussen je aan de Jeep wil doen.

En mischien handig om hier een nieuw draadje voor te openen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...