Spring naar bijdragen

Obd Ii


Recommended Posts

Ik heb er geen ervaring mee.

Maar als ik deze 2 apparaten vergelijk, is de APU/APS veel uitgebreider. Dat handheld ding is wel mooi klein, maar veel meer dan code's uitlezen en waarden in getallen aangeven kannie niet.

Van de APU/APS zou mijn voorkeur naar de APU uitgaan, vanwege de USB aansluiting.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb zelf een OBD2 scanner van INNOVA :

http://www.canobd2.com/Products/ToolDetail.aspx?Id=CB7C2BBEB04949E2806F4C3A344975F2

De prijs op de site klopt niet helemaal; ik heb hem enkele maanden terug tijdens mijn vakantie in Florida bij de Wallmart gekocht voor $95.

Mijn ervaring is erg goed; ik heb er nu meerdere ZJ's en een Chrysler Neon mee uitgelezen. Vanavond even een Voyager. Hij laat alles duidelijk zien en vertaalt waar nodig de codes in begrijpelijkere taal. Ook manufacter-specific codes zijn ingebakken; even uit een menu-lijstje je merk auto selecteren en voila! Afgelopen zondag met Jeeped nog wat codes uit een ZJ 5.2 gelezen waarbij die nodig was.

Groot voordeel vind ik de 'freeze-frame' funktie waarin je per code kunt aflezen bij welke snelheid de storing optrad, welk toerental, watertemperatuur, gasklepstand etc. etc. Heel handig. Zo zagen we zondag dat er een storing bij die ZJ was opgetreden bij 5250 RPM met een snelheid van 124km/h. Hebben hem gelijk even uitgelegd dat 5250 RPM niet zo verstandig is met een 5.2 V8 :( Afijn; uiteindelijk kun je de codes ook uit de bodycomputer wissen (ook storingen die door accu los blijven staan).

Je kunt hem middels USB ook koppelen aan je PC om alles beter leesbaar te maken èn om het device te updaten via internet.

Kortom; ik ben er erg enthousiast mee !

Greetz,

Mike

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mrobers, die van jou zien er goed uit.De pdf file er ook erg overzichtelijk.

Zal mij van avond nog meer in verdiepen.

Lijk me hier in Noorwegen wel handig, garage is een uur rijden van mijn huis.

Och, komt nu effe nu niet uit. Kom morgen maar terug.Daar zijn de noeren erg goed in, met zulke uitspraak.

En kan hem gebruiken voor de TJ en de WJ

:yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...