Spring naar bijdragen

Hoe zwaar is jou 5.9?


Recommended Posts

Ik kwam er laatst toevallig achter dat mijn auto 150 kg zwaarder is (op kenteken) dan de wagen van M.Roberts van het forum..die van mij staat op 2066 kg , dit is in combie met een Prins G3 installatie (onderbouw) zouden jullie me willen laten weten hoezwaar jullie auto is ? dan weet ik of ik het RDW een briefje kan schrijven of niet. :whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kwam er laatst toevallig achter dat mijn auto 150 kg zwaarder is (op kenteken) dan de wagen van M.Roberts van het forum..die van mij staat op 2066 kg , dit is in combie met een Prins G3 installatie (onderbouw) zouden jullie me willen laten weten hoezwaar jullie auto is ? dan weet ik of ik het RDW een briefje kan schrijven of niet. :whistle:

op een weegbrug laten wegen kan ook een optie zijn, zijn richtlijnen voor wat er wel en niet gevuld moet zijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Slider, het is M. Robers en niet M. RoberTs :D

De ZJ is met een bepaalde type-goedkeuring afgegeven waarbij ook het gewicht is opgeslagen in de RDW-kelders. Gek genoeg wordt dat gewicht vaak bepaald bij een lege auto, zonder brandstof en soms zelfs zonder olie en andere vloeistoffen. Het gewicht dat de RDW in hun systeem heeft staan zou eigenlijk ook op jouw kentekenbewijs moeten staan, eventueel vermeerderd met het door de LPG-inbouwer opgegeven extra gewicht voor de LPG-installatie.

Je kunt zelf via de RDW-site van een aantal ZJ's die je op foto's tegenkomt opvragen door het kenteken in te voeren.

Mijn ZJ 5.9 uit december 1997 mèt Prins VSI onderbouw heeft op het kenteken als gewicht 1891kg staan. Voor de inbouw was dat iets van 1817kg geloof ik. Mijn vorige ZJ 5.2 uit 1997 zat op 1871kg op kenteken.

Jouw auto zit met 2066kg dus 2 klassen hoger in de motorrijtuigenbelasting en dat scheelt je €61/3 maanden ofwel €244/jaar (provincie Gelderland) ... :whistle:

Ik zou maar eens aan de bel trekken bij de RDW; scheelt je 8x een volle tank LPG per jaar :bye1:

Greetz,

Mike

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kwam er laatst toevallig achter dat mijn auto 150 kg zwaarder is (op kenteken) dan de wagen van M.Roberts van het forum..die van mij staat op 2066 kg , dit is in combie met een Prins G3 installatie (onderbouw) zouden jullie me willen laten weten hoezwaar jullie auto is ? dan weet ik of ik het RDW een briefje kan schrijven of niet. :P

die van mij is totaal gewicht incl g3 vialle met 110 l gastank op 1935 kg

het is een 5.9 van 1998

inhoud van de tank heeft met het gewicht te maken dus misschien heb jij een veel grotere tank dan ik bv

Link naar opmerking
Deel via andere websites

die van mij is totaal gewicht incl g3 vialle met 110 l gastank op 1935 kg

het is een 5.9 van 1998

inhoud van de tank heeft met het gewicht te maken dus misschien heb jij een veel grotere tank dan ik bv

IK heb een 70 liter onderbouw.....dus die is nie zo zwaar..ik zal eens een briefje gaan schrijven naar het RDW....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.

De gewichtgegevens van een bepaald type voertuig die vermeld zijn op het Voertuigbewijs/kentekenbewijs deel I, krijgt de RDW van de importeur van het desbetreffende merk voertuig. Het gewicht wordt vastgesteld bij de typegoedkeuring van de auto. Elk type auto kan dus een ander gewicht hebben.

Wilt u meer informatie over de grote verschillen in gewicht, dan adviseer ik u contact op te nemen met de betreffende importeur.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Medewerker Klantenservice RDW

--------

Dus maar ff met chrysler bellen.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...