Spring naar bijdragen

temperatuur motor bij LPG


RANDOMAN
 Share

Recommended Posts

Zo,

heb zojuist de jeep opgehaald.

Nu vraag ik me alleen af wat de juiste bedrijfstemperatuur is van de motor bij LPG.

De meter geeft circa 70 graden aan.

Is dit juist? Heeft de motor wel de juiste temperatuur bij normale belasting? Zo niet, zou het dan kunnen zijn dat het temperatuurmetertje niet al te nauwkeurig is, of moet de oorzaak elders worden gezocht..

Let wel, we hebben het hier over lpg..

Thanks1!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi, mijn XJ '92 loopt ook netjes op LPG.

De temperatuur is net onder de 100 graden met rijden.

Ik heb het vage vermoeden dat je thermostaat het begeven heeft.

Als hij continue open staat dan circuleert het water continue, ook door je radiateur. Dat radiateur water moet pas gaan stromen als de temperatuur van het water in de motor te hoog wordt ( thermostaat gaat open tot de temp weer normaal is) Haal hem er eens uit voor een testje of hij open gaat als je hem in een pannetje met water doet en het (bijna) laat koken? Of misschien merk je wel dat hij al open is...

René

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Randoman

De temperatuur van 70graden is wel wat aan de koele kant,maar nu is de vraag wat is er niet goed.Is het de meter die het niet goed doet of inderdaad je termostaat die open blijft staan.

Als je termostaat open blijft staan dan duurt het een eeuwigheid voordat je wagen op bedrijfstemperatuur is,en als je de wagen een lange tijd stationair laat lopen dan loopt de temperatuur wel op tot het moment dat de motor weer meer toeren gaat maken.

Op dat moment schiet de temperatuur weer naar beneden omdat het water(lees koelvloeistof) dan weer met een grotere snelheid door het koelsysteem wordt gepompt.

Ik ga er vooralsnog vanuit dat je termostaat blijft hangen zoals Rene als zei.

Maar in ieder geval succes met de auto en dat je er maar een hoop lol mee gaat krijgen.

Suc7 JEEP(ED) thumbsup.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by jeeped@Sep 6 2004, 22:20

Hoi Randoman

De temperatuur van 70graden is wel wat aan de koele kant,maar nu is de vraag wat is er niet goed.Is het de meter die het niet goed doet of inderdaad je termostaat die open blijft staan.

Als je termostaat open blijft staan dan duurt het een eeuwigheid voordat je wagen op bedrijfstemperatuur is,en als je de wagen een lange tijd stationair laat lopen dan loopt de temperatuur wel op tot het moment dat de motor weer meer toeren gaat maken.

Op dat moment schiet de temperatuur weer naar beneden omdat het water(lees koelvloeistof) dan weer met een grotere snelheid door het koelsysteem wordt gepompt.

Ik ga er vooralsnog vanuit dat je termostaat blijft hangen zoals Rene als zei.

Maar in ieder geval succes met de auto en dat je er maar een hoop lol mee gaat krijgen.

Suc7 JEEP(ED) thumbsup.gif <div align="right">

hee Jeeped,

het is precies zoals je beschrijft!

Stond vandaag dus lange tijd stil in de file en toen ging de temperatuur wat omhoog, schat tegen 85 90 ofzo. Gelijk bij het rijden weer terug naar de 60 graden.

Nu is mijn vraag...

Is dit zeer schadelijk voor het blok, moet ik er direct wat aan doen??

En zo ja, is het simpel op te lossen??

PS;

ik denk dat we maar eens af moeten spreken jeeped! Ik zou graag willen dat even wordt geinvenmtariseerd in welke staat de auto zich bevind en welke kosten eraan zitten te komen, zowel acuut als op (korte) termijn.

Ik woon ook in Rotterdam. Zou je mij je telefoonnummer en adres even willen pb-en zodat we een afspraak kunnen maken voor een controle??

Groeten Arjan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik denk dat we maar eens af moeten spreken jeeped! Ik zou graag willen dat even wordt geinvenmtariseerd in welke staat de auto zich bevind en welke kosten eraan zitten te komen, zowel acuut als op (korte) termijn.

Ik woon ook in Rotterdam. Zou je mij je telefoonnummer en adres even willen pb-en zodat we een afspraak kunnen maken voor een controle??

Jeeped is reizende repair-man ?????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...