Spring naar bijdragen

quick disconnects


Recommended Posts

waarom zou je 1 kant niet gewoon vast laten zitten ????

dan kunnen ze toch onafhankelijk bewegen.

Misschien met als enige voorwaarde dat de kant die vast zit lang genoeg moet zijn.

Die automatische systemen koppelen toch ook maar 1 kant los ?

De rock-lock die ik heb, als ie losgekoppeld is kan onafhankelijk van elkaar bewegen. Moet je de systemen ééns goed bekijken Hans:yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja, dat heb ik gedaan en vandaar.

Als ik 1 kant los heb dan kan de andere kant toch ook onafhankelijk bewegen.

Dus ....................... alsie links vast zit gaat de rechter beugel gewoon op en neer maar zit dan niet vast aan de bladveren rechts. En kan hij dus gewoon flexen tot maximaal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja, dat heb ik gedaan en vandaar.

Als ik 1 kant los heb dan kan de andere kant toch ook onafhankelijk bewegen.

Dus ....................... alsie links vast zit gaat de rechter beugel gewoon op en neer maar zit dan niet vast aan de bladveren rechts. En kan hij dus gewoon flexen tot maximaal

Succes met het er tussenuit halen (en weer terugzetten...) van 1 kant.....:(

Maar je theorie klopt wel dacht ik...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De theorie klopt helemaal!

Uiteraard is er in de praktijk een "maar", want daar werkt het niet zo eenvoudig.:(

Als ik ff uitga van de constructie zoals die bij een YJ zit, loop je tegen 2 problemen aan:

1: In-veerweg aan de losgekoppelde kant.

2: De zijdelingse verplaatsing.

Allereerst de veerweg:

Wanneer je de disconnect aan één kant losneemt ( stangetje er tussen uit), dan kan die kant geheel uitveren en de andere kant volledig inveren. Tot zover geen enkel probleem.

Maar nu andersom... Uitgaande van een veerweg van minstens 15cm in of uit, zal de kop van de stang dus 15cm zakken, aan de kant waar het wiel ook 15 cm inveert! Ik weet niet hoe lang jou stangetjes zijn, maar bij mij liggen de uiteinden van de losgekoppelde kant dan al lang op elkaar! Zou je de stabilisatorstang midden voor doorzagen (Theoretisch, want daarbij loop je weer tegen geheel andere problemen aan) , dan werkt het natuurlijk wél!

Dan punt 2:

Als de as aan één kant inveert, draait hij eigenlijk om z'n middelpunt. Je ziet dat ook goed aan de shackles bij een volledig ingeveerde as: Ze staan scheef. De rubber "scharnierpunten" van de stabilisatorstang zijn hier bij de YJ niet op gebouwd, en zullen dus onder enorme krachten de geest gaan geven. I.p.v die rubber bussen, zullen er dus kogels op moeten komen.

Vergis je niet in de zijdelingse verplaatsing: Mijn wielen steken dik 4 cm buiten de flares, maar eenzijdig vol ingeveerd passen ze er bijna binnen! Ofwel: 4 cm verplaatsing!:(

Als de stabilisatorstang gekoppeld is, is die verplaatsing natuurlijk niet zo dramatisch: De stang doet z'n werk en voorkomt inveren óf neemt de andere kant van de as gewoon mee.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...