Spring naar bijdragen

Grand Cherokee Blok Km's


Recommended Posts

Ik heb laatst een Jeep gekocht '97 met net een ton op de teller, maar ik heb voor aanschaf vooral gelet op onderhoud, nationale autopas ( of km kloppen) , garanties, wat de verkoper van de auto wist en waar die te koop stond. Gaat erom dat je vertrouwen hebt dat alles klopt en dat ze eerlijk zijn over evt. mankementen..... Dat je weet wat je koopt en niet achteraf voor verrassingen komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 50
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Nou, jullie worden bedankt...

Na het '1op6'-verhaal had ik een klein stemmetje in m'n achterhoofd;

'Zou je dat nou wel doen...?!' :(

Maar het stemmetje is weg! :(

Nog ff m'n saldo iets aanvullen, wat voorwerk verrichten en dan maar eens even op zoek naar iets moois!

De topic-titel zou eigenlijk verandert moeten worden in bijvoorbeeld 'Hmm, iemand ompraten, doen we eigenlijk nooit...' Haha!

Ik zal jullie zeker op de hoogte houden en vast ook nog wel om advies vragen!

Thnx,

Tjeerd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Slurptax? Niet te geloven toch? Zware drinkers harder aanpakken? Ok, maar dat doen ze al een tijdje. Als je ziet wat een wegenbelasting ik betaal, iedere termijn, en dat ik dan met mijn LPG minder vervuil als welke benzine auto dan ook, vind ik slurptax pas verantwoord als heel de wereld mee zou gaan werken aan een schoner millieu. Maar met een paar continenten van deze aardkloot die zich overal aan onttrekken en zich voortbewegend in uit elkaar vallende toyota pick-ups, is dat nog nog ver weg, lijkt me. Oeps... Veel politiek, weinig techniek. Sorry...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb zelf een GC 4.0 op LPG uit 94 met 340.000 km op de teller. Tot nu toe nog geen vermoeidheidsverschijnselen te bespeuren. Ik reken er wel op dat ik binnen afzienbare tijd (30.000 km / 1 jaar) de cilinderkop moet vervangen/reviseren ivm versleten klepzittingen. Dat hoort nu eenmaal bij LPG-rijden.

Zonder LPG is het rijden met zo'n Jeep onbetaalbaar (zeker als je 80 km per dag rijdt). Ik zou zeker voor eentje met LPG gaan. Dat betekent overigens wel dat je bijna elke dag moet tanken (actieradius van een LPG onderbouwtank is gemiddeld 270 km).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb zelf een GC 4.0 op LPG uit 94 met 340.000 km op de teller. Tot nu toe nog geen vermoeidheidsverschijnselen te bespeuren. Ik reken er wel op dat ik binnen afzienbare tijd (30.000 km / 1 jaar) de cilinderkop moet vervangen/reviseren ivm versleten klepzittingen. Dat hoort nu eenmaal bij LPG-rijden.

Zonder LPG is het rijden met zo'n Jeep onbetaalbaar (zeker als je 80 km per dag rijdt). Ik zou zeker voor eentje met LPG gaan. Dat betekent overigens wel dat je bijna elke dag moet tanken (actieradius van een LPG onderbouwtank is gemiddeld 270 km).

bij mij is dat 370km dus grotere tank plaatsen lijkt mij

Link naar opmerking
Deel via andere websites

op LPG uit 94 met 340.000 km op de teller. Tot nu toe nog geen vermoeidheidsverschijnselen te bespeuren.

Voor mij klinkt het ongelofelijk, maar het kan. Mijn vader's GC heeft ook een kilomterstand van meer dan 300.000 km en ook daar is nog geen sleutel opgeweest. Ik kocht de mijne met 182.000 LPG-kilometers en toen al de kop volledig uitgewoond. Maar geen nood. Voor vrij weinig zijn er gebruikte koppen te krijgen voor de 4.0l. De mijne loopt inmiddels weer als nieuw. Met een kop van 1991. Hopelijk waren ze toen van beter gietijzer en kan ik me opmaken voor ruim 300.000 zorgeloze kilometers.:blink: Klepzittingen vernieuwen is overigens geen optie. Die zitten er niet in.

Gr. Emiel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok, met onderhoud vallen of staan veel dingen die de auto aan de gang houden. Maar de relatie tussen onderhoud aan de LPG installatie en voortijdige slijtage van de zittingen zie ik niet zo. Het is een gewone Nederlandse ZJ met alle onderhoud vanaf nieuw vastgelegd in een bos rekeningen van twee cm hoog. Maar misschien wel stevig bereden, of een landurig huwelijk gehad met een zwaar beladen tandemasser. Dat kan natuurlijk wel. Er zit trouwens een Prins G3 insallatie in de auto. En.. eeeeuhm.... Voor ik m kocht 4 jaar bestuurd door een vrouw.... ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 10 months later...

Volgens de dealer kan een blok op benzine zelfs zonder onderhoud wel een paar ton mee. Aangezien dat weer geen reclame was voor z'n eigen toko (en hij ook moet eten nietwaar?) voegde hij er wel aan toe dat als je wel regelmatig onderhoud doet/laat doen ook na die paar ton geen grote kosten te verwachten zijn. (wel warmrijden natuurlijk en afhankelijk van rijstijl blablablaa...)

Het is algemeen bekend dat een motor op LPG iets meer aandacht nodig heeft, maar eigenlijk zijn Amerikaanse blokken bijna onverslijtbaar doordat ze geen 8000 toeren moeten draaien voor ze wat kracht ontwikkelen.

Mijn Jeep (WJ) heeft nu zo'n 170.000 km op benzine gereden en verbruikt nog geen druppel olie en loopt als een zonnetje.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga in mijn ZJ 5.2 een Prins G3 installatie laten inbouwen.

Tevens een smeersysteempje voor de kleppen.

Dit is een tankje welke gemonteerd wordt in combinatie met een druppelvernevelaar die zorgt dat de kleppen extra smering krijgen.

Dit zou de slijtage van de kleppen beduidend verminderen.

De Prins installatie zorgt voor directe inspuiting van het gas in elke cilinder, waardoor de V8 mooier en dus beter loopt dan met een conventioneel systeem.

Vanaf januari zal de mijne op gas lopen en dan zal ik mijn bevindingen op het forum plaatsen.

Groetjes,

Willem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tevens een smeersysteempje voor de kleppen.

Dit is een tankje welke gemonteerd wordt in combinatie met een druppelvernevelaar die zorgt dat de kleppen extra smering krijgen.

Dit zou de slijtage van de kleppen beduidend verminderen.

Advies: laat het nieuwe electronische Flashlube systeem installeren. Is uiteraard duurder dan het ouderwetse flaconnetje met vernevelaar, maar dat ouderwetse systeem werkt eigenlijk zodanig beroerd (bijna wekelijks opnieuw afstellen; de ene keer gebruikt hij teveel, de andere keer te weinig Flashlube) dat ik die 300 Euro graag extra zou uitgeven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben in het gelukkige bezit van een Grand Cherokee 6 cil. met bouwjaar 1997. Na aanschaf eerst een paar maanden in rond gereden dat beviel uitstekend. Daarna gas inlaten bouwen Prins G3 met een extra tankje voor smering van de kleppen. Dit op voorspraak van het inbouw station. Er staan nu na twee jaar bezit 180.000 km op de teller. Ik ben buiten gewoon tevreden met gas zeker met de huidige brandstof prijzen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Advies: laat het nieuwe electronische Flashlube systeem installeren. Is uiteraard duurder dan het ouderwetse flaconnetje met vernevelaar, maar dat ouderwetse systeem werkt eigenlijk zodanig beroerd (bijna wekelijks opnieuw afstellen; de ene keer gebruikt hij teveel, de andere keer te weinig Flashlube) dat ik die 300 Euro graag extra zou uitgeven.

Wil je hierover wat voorbeelden cq leveranciers noemen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wil je hierover wat voorbeelden cq leveranciers noemen?

Voor zover ik weet is er maar één leverancier van, maar dat weet ik niet zeker. Neem anders bijvoorbeeld eens contact op met Mesman in Son. Die hebben enkele maanden geleden een offerte gemaakt voor inbouw van dat systeem. Zou zo rond de 350 Euro incl. BTW en inbouw moeten kosten.

Edit: Die offerte betrof overigens een installatie voor een Volvo V70, maar ik denk niet dat die voor een GC zou moeten afwijken.

bewerkt door Marc O.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb geinformeerd naar Flashlube systeem.

Electronische versie is nog niet op de markt.

Dit zal waarschijnlijk eerste kwartaal 2009 komen.

Volgens dealer in Bergen op Zoom, stel je merk en motortype in.

Systeem regelt dan druppelhoeveelheid.

Dit is onafhankelijk van het toerental van de motor.

Handmatig systeem mits goed afgesteld werkt hetzelfde.(volgens deze dealer)

Er is maar 1 leverancier die Flashlube produceert en levert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan is die dealer in BoZ niet correct geïnformeerd. Het systeem wordt namelijk al gewoon ingebouwd. Sterker nog: ik ken mensen die dat systeem al in hun auto hebben zitten. Neem anders eens contact op met Mesman (Son) of een willekeurige andere gasinbouwer.

Handmatig systeem werkt waarschijnlijk inderdaad net zo goed, mits goed afgesteld; echter is het een "crime" om het correct af te stellen. Ikzelf moet dat zo'n beetje iedere week opnieuw doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

die flashlube instelling is een nachtmerrie

Ik heb er zelfs nog een speciaal stukje erbij gekocht dat tussen de fles en de vacuumleiding zit. volgens de dealer zou dit bij een laagtoerige motor voor voldoende smering zorgen als het normale systeem niet werkt.

maar het is niet zo. de ene keer vermindert het flesje amper en moet ik wat bijdraaien, als ik dat doe, dan zuipt ie op een namiddag een ganse bokaal uit...

het idee achter flashlube is goed, en de smering van de kleppen is wel super, maar het kreng afstellen heb ik nog niet onder de knie...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...