Spring naar bijdragen

doorveren achterkant zj


Recommended Posts

Wie heeft er een oplossing voor mijn ZJ?

hij veert erg ver door als ik over een drempel rijdt.

ik heb er al nieuwe schokbrekers achter onder geplaatst.(monroe standaard).

zijn er stuggere veren te krijgen?

weet iemand of de voorveren van een zj stugger zijn dan de achterveren?

ik dacht aan het inkorten van een paar voorveren en deze dan achter plaatsen(zodanig inkorten dat de auto 1,5" omhoog gaat en voor uiteraard coil spacers plaatsen).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat is eigenlijk het probleem, hangt hij achteraan door, ook al sta je stil? Of deint veert hij achteraan dieper en makkelijker door dan vooraan bij rijden over een richel.

Uit je uitleg versta ik het laatste.

En in dat geval denk ik dat je verkeerde dempers hebt gekozen.

Veiligste en makkelijkste manier om dit te verhelpen is volgens mij stuggere dempers zoeken.

Veren afzagen/inkorten is nooit een goede manier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat is eigenlijk het probleem, hangt hij achteraan door, ook al sta je stil? Of deint veert hij achteraan dieper en makkelijker door dan vooraan bij rijden over een richel.

Uit je uitleg versta ik het laatste.

En in dat geval denk ik dat je verkeerde dempers hebt gekozen.

Veiligste en makkelijkste manier om dit te verhelpen is volgens mij stuggere dempers zoeken.

Veren afzagen/inkorten is nooit een goede manier.

het probleem is dat achterin de ZJ een 80 liter lpg tank ligt waardoor de auto al iets doorzakt achter.

de achter veren zijn zo slap dat als ik over een hobbel/drempel rijdt zonder passagiers dat de auto op zijn rubbers komt bij het doorveren.

nu had ik gelezen dat je voorveren achter kan monteren maar dat de auto dan ongeveer 7cm omhoog komt.

dit vindt ik zelf teveel. ik dacht aan een cm of 4-5.; dus de veren iets in te korten en dan aan de voorkant de BB oplossing (coil spacers van 1,5").

de nieuwe dempers werken wel goed want de auto veert netjes in en dan rustig uit en blijft niet veren.

ik hoop dat het nu wat duidelijker is geworden.

groeten pienoo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey slider; ik zou toch ook eens kijken naar al jouw veren. Afgelopen zaterdag merkte ik al op dat jouw ZJ in verhouding slap geveerd was. In elk geval verschillend van mijn 5.9.

We zijn er mee bezig..ga misschien nog nieuwe koni's heavy tracks bestellen, via internet een goedkoop adresje gevonden..( www.edsclassic.nl ) deze leveren met 30 % korting.. of is dit niet nodig kun je beter andere "shoks" nemen??

MR -> keep me posted about those lights :bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

De oplossing van mijn problemen:

ik ben nu zeer tevreden over het weggedrag en het comfort van de auto.

groeten pienoo:)

voor en achter de vering maar aangepast.

ik vond de ZJ teveel zwalken als ik over een drempel reed, na mijn eerste verhogingsproject.

foto van na de eerste verhoging

img0849bj1.jpg

voor coil spacers van 1 3/4"en achter voorveren van een V8.

nu heb ik voor voor de originele rubberen spacers van 1,5cm weggehaald en achter de voorveren met 3cm ingekort(3/4 winding afgeslepen).

img0857de7.jpg

en

img0856xh3.jpg

nu is de auto in totaal voor 3cm omhoog gegaan en achter 5,5cm.

en de trekhaak kogel staat nu op 49cm van de grond. is dus het maximum wat rdw aangeeft.

het stuur gedrag is weer als vanouds en als ik nu over een drempel heen kachel dan veert de auto normaal in.

dit is echt een aanrader voor diegene die net als ik de ZJ van achter te slap vindt.

groeten pienoo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...