Spring naar bijdragen

robert1

Forum member
  • Aantal bijdragen

    20
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Profile Information

  • Gender
    Not Telling
  • Location
    friesland randje drenthe

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Cherokee
  • Bouwjaar
    2004

Recente profielbezoeken

2,434 profielweergaven

robert1's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. welkom, Ik was vorige week nog in Deventer bij Cas. Hij heeft geprobeerd een diagnose te snellen bij mijn Jeep. Helaas..... Heeft daar wel een paar leuke oldtimers staan. Geniet van je Cherokee !! en zorg voor goed en gedegen onderhoud bij een specialist.
  2. Nou................... geen kapot kruisje dus ! Wel is de voorste cardanas verkeerd om geplaatst? Schiet mij maar lek. Komende week wordt de cardanas gedraaid. Is er dan nog bijgeluid dan de cardanas laten balanceren. Ik wordt er een beetje tureluurs van
  3. monteur gesproken welke differentieel "opgespannen" heeft. Wat heeft hij gedaan: -differentieelkap losgemaakt. -2 bouten van de assen wat los gedraaid -ring 15 tot 30 min. gedraaid (opgespannen) Kap erop en bouten van de assen weer vast en klaar Ben vanmorgen bij de specialist achterassen geweest. Auto op de brug en op bokken en wielen hebben los gedraaid (tot zo'n 120km) Geluisterd naar waar lawaai vandaan komt. Niet het differentieel.... Hij constateerde kapot kruisje aandrijfas, jaja AB !! en lekkende kering links voor diff. Tussenbak en versn.bak maakten ook wat lawaai. Olie afgetapt en met magneet bekeken. Tussenbak olie geen metaal slijpsel. Versnellingsbak olie een iets slijpsel maar dat kan van vernieuwde price-as komen. Concreet: Ik ga naar Boerema in Gieten om de kruisjes te laten vernieuwen en de lekkende keerring. Als dit gedaan is even zien of het euvel verholpen is anders de volgende stap richting tussenbak en/of versn.bak. Ik informeer weer..............
  4. Dank je Siert, zal morgenochtend direct vragen alvorens ik naar achteras-man rijd. De monteur had ook olie gevuld (uiteraard) in versnellingsbak EN differentieel Hij had hiervoor de 75W80 gebruikt, dus ook voor het differentieel Dat viel mij op toen ik de factuur ontving (lage prijs voor de olie) Ik wist vanuit het verleden dat differentieel olie fiks duurder is, dus navraag gedaan bij de garage. Inderdaad dezelfde olie gebruikt ! Differentieel olie direct laten vervangen door de 75W-140 Gearlube Moet hier ook de toevoeging bij ??? Op de factuur staat "differentieel achter opspannen" Kan dat op verschillende manieren dan?
  5. welke expert heb je gebeld? en wie heeft er gesleuteld?
  6. nee nee, gebrom direct na ontvangst auto dus geen tijd ertussen. Zou mogelijk ook met te strak opspannen differentieel ontstaan kunnen zijn. Ik ga morgen naar een specialist achterassen http://www.achterasrevisie.nl/jeep-cherokee/ Hoop dat hij de juiste diagnose kan stellen. Ik las in een topic van Deadeye soortgelijk probleem, althans lijkt er op. Ben benieuwd welke specialist hij gebeld heeft en wie het sleutelen gedaan heeft.
  7. kom ook weleens een Jeep cherokee tegen met een 3.7 motor erin uit 2005 en jawel 124.000km, Nederlandse auto. Buikgevoel
  8. zitten daar schuifdeuren in?
  9. kruisje voor de auto? Kan dit dan veroorzaakt worden of ontstaan door genoemde reparaties?
  10. Jaarlijks wordt het standaard onderhoud aan de Jeep uitgevoerd. Olie verversen-bougies(kabels)-pvc klep-filter etc. 275.000km en een 2.4 benzine uit 2004 In 2019 is de distributieriem en waterpomp vervangen In 2020 tijdens de APK, dit was 21 augustus, werd geconstateerd dat het rubber van de draagarm LV boven kapot was. Er is een nieuwe draagarm en cardanaskeerring geplaatst. Korte tijd later maakte de Jeep wat geluid bij koppelen en schakelen…..druklager defect zei de monteur. Er is een nieuwe koppelingsset en lager(mechanisch) gemonteerd (in 2016 ook al) De versn.bak moest gedemonteerd worden(ivm koppeling vernieuwen) en de monteur constateerde dat de prise-as ingesleten was door een toplager krukas. Een price-as kon men niet krijgen dus heb ik in overleg met de garage een versnellingsbak gekocht bij autodemontage Joure(exact zelfde type en jaartal) Deze versnellingsbak heeft de garage onder mijn Jeep gemonteerd evenals een nieuw toplager krukas(moest uit USA komen). Onderweg naar huis bemerkte ik een slecht geluid bij het schakelen………..terug naar garage. Garage heeft versn.bak weer los gehaald en tussenbak eraf. Hier kwam roestwater uit………… Ik heb toen de price-as(welke goed was) van de versn.bak uit Joure over laten zetten in mijn eigen versn.bak. Dit is door NMB gedaan(groningen) De garage heeft de originele versn.bak met goede price-as en tussenbak weer gemonteerd en uiteraard van olie voorzien (75W80) Wel vertelde de monteur dat hij ook nog het differentieel achter heeft opgespannen………….??????? De monteur heeft het differentieel olie vervangen (75W-140 Gearlube) Remschijven en blokken voorzijde zijn ook nog vervangen ivm trillend stuur bij remmen. Nu een aantal reparaties verder en flink wat €’s armer ontstaat er een vervelende brom (resoneert?) bij gasgeven tussen 70-100km p/u. Dit geluid is ontstaan na het laatste garagebezoek. Voor beeldvorming: ik rij 100 km p/u en laat gas los...weer gas en de zware brom ontstaat. Rij ik bijv. 110km op de cruisecontrol dan loopt de auto als een zonnetje. Uiteraard weer terug naar garage maar daar weet men het niet. “geluid moet eerst harder worden alvorens de plek te kunnen traceren” zei de monteur. Mij is duidelijk dat het “nieuwe” bijgeluid ontstaan is na een van alle reparaties, welke hierboven beschreven, Wat zou dit kunnen zijn????? en wie is nou een echte topper om de juiste diagnose te stellen alvorens weer alles los te halen en te gaan zoeken......... Alvast bedankt !!
  11. Bel Rob Boerema in Gieten eens. Als je belt dan wel even naar hemzelf vragen
  12. Moet trouwens wel een compliment geven aan de monteur. Enkele onderdelen met moeite los kunnen krijgen, heel behouden is hij hiermee bezig geweest. Het in elkaar zetten ging relatief eenvoudig. Al met al zeer positief verlopen en was de "angst" voor ellende onterecht.
  13. ben aanwezig geweest bij de demontage van de onderdelen. Inderdaad de tanden weg van de riem, onderaan. Nieuwe riemset en pomp erop, bougies eruit en compressie meten. Alle 4 goed!!!!! Dus geen restschade. JeePee was dus correct . Bedankt Fijne mensen ! Ben vanaf nu fan van dit forum.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...