Spring naar bijdragen

Olie


mimosa
 Share

Recommended Posts

Ik ben sinds een paar maanden de trotse eigenaar van een Wrangler. Hij is in '92 gebouwd in Canada (kwam ik laatst achter toen ik een site tegen kwam waar je via je chasis nummer oa het bouwjaar en geboorteland kon achterhalen). Hij is nog helemaal origineel, niets aan verbouwd. Ik zou er zelf wel wat aan willen verbouwen maar zou niet weten waar te beginnen. Er zitten nu wel nieuwe banden onder, Wrangler At/R 225/75R15. Waar ik wel een beetje mee zit is het olie verbruik, dat volgens mij aan de hoge kant is. Zo'n beetje 1 liter per 500 km. Is dit normaal? Aan het benzine verbruik ben ik nu wel gewend :ph34r:. Er zit trouwens "maar" 2.5L I4 motor in.

Kan iemand mij vertellen hoeveel het zou kosten op m'n Jeep te verhogen of verbreden. Ik had er aardig wat overgelezen, ook over kits enzo. Nu wil ik daar niet zo snel aan gaan beginnen als leek maar als het niet al te ingewikkeld is en ik geen duur gereedschap nodig heb zou ik het wel willen proberen. Ik moet toch ergens beginnen met sleutelen.

Alvast bedankt,

Stefan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het olie verbruik is aan de hoge kant, zelf hebben we ook een 2.5 en hier gooi eens in de 5000km een litertje bij.

Wat betreft het verhogen en verbreden kun je het zo gek en duur maken als je zelf wilt.

Voor het verbreden kom je op andere velgen, bredere en grotere banden en andere fenders. Heb je dit gedaan dan moet hij ook hoger anders past het weer niet bij de rest :ph34r:

Ik denk snelgeteld dat je zomaar €1000,- verder bent met deze ingreep.

Om leuk te beginnen zou ik er wat langere shackles onderzetten. Eerst 1 of 1,5 inch verhogen. Shackles zijn vrij makkelijk zelf te verlengen als je een beetje kunt lassen en anders kost ze ongeveer €75,- per paar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben sinds een paar maanden de trotse eigenaar van een Wrangler. Hij is in '92 gebouwd in Canada (kwam ik laatst achter toen ik een site tegen kwam waar je via je chasis nummer oa het bouwjaar en geboorteland kon achterhalen). Hij is nog helemaal origineel, niets aan verbouwd. Ik zou er zelf wel wat aan willen verbouwen maar zou niet weten waar te beginnen. Er zitten nu wel nieuwe banden onder, Wrangler At/R 225/75R15. Waar ik wel een beetje mee zit is het olie verbruik, dat volgens mij aan de hoge kant is. Zo'n beetje 1 liter per 500 km. Is dit normaal? Aan het benzine verbruik ben ik nu wel gewend :ph34r:. Er zit trouwens "maar" 2.5L I4 motor in.

Kan iemand mij vertellen hoeveel het zou kosten op m'n Jeep te verhogen of verbreden. Ik had er aardig wat overgelezen, ook over kits enzo. Nu wil ik daar niet zo snel aan gaan beginnen als leek maar als het niet al te ingewikkeld is en ik geen duur gereedschap nodig heb zou ik het wel willen proberen. Ik moet toch ergens beginnen met sleutelen.

Alvast bedankt,

Stefan

met een 1,5" lift op de shackles en evt. een body lift (samen minder dan 300 euro kun je al makkelijk 31ers of 32ers banden kwijt. de breedte hangt af van welke velg je wilt gebruiken. nieuwe stalen velgen met andere backspacing (wielen meer naar buiten) zijn ook niet zo heel erg duur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tis natuurlijk de vraag hoe de olie verdwijnt..

Ik zou eerst kijken of de motor het wel waard is, al de modificaties aan de Jeep. Als het hoge olieverbruik een voorbode is van een revisie, kun je het geld beter daaraan besteden.

Natuurlijk zijn er nog andere zaken waardoor je zoveel olie verbruikt, het hoeft niet persé versleten zuigerveren te zijn, maar iets is er niet goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook een 2,5liter uit 1992. Olie verbruik is 1liter op ong 3000km. Dus nee, dat is niet normaal (oorzaak kan ik je niet vertellen, geen kennis van).1 liter op 500km is erg veel.

Verder nog een vraagje: Welke site was dat, waar je kon kijken naar geboorteland etc?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmmm.

Bedankt voor de reacties. Ik laat die modificaties toch maar even zitten ja.

Het is inderdaad belangrijker dat er eerst naar de motor gekeken wordt. Heeft iemand advies waar ik dat het beste kan laten doen, ik woon in de buurt van Rotterdam. Wat zou zo'n revisie kunnen gaan kosten?

De site waar je met het chasisnummer gegevens over je jeep kan vinden is

http://jeep.avtograd.ru/VIN/vin_en.asp

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daarbij.....een modificatie/ombouw van je wagen moet wel, in ieder geval een beetje, doelgericht zijn. Kortom....wat ga je met de wagen doen?? Zwaar het terrein in, vooral/uitsluitend op de weg en af en toe eens een proefje rijden..???

Kortom..hou het zo doelgericht mogelijk (/me is ervaringsdeskundo hoe het niet moet...:lol:), en ik zou me idd ook eerst op de motor storten = niet onbelangrijk deel van de wagen...:wub:

Succes!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...