Spring naar bijdragen

BFG AT's op een Grand...


Recommended Posts

Hey,

Een Collega heeft een WJ (diesel) waarvan de banden aan vervanging toe zijn. Omdat hij nu en dan ook eens naast de verharde weg gaat rijden heb ik hem de BF Goodrich AT's aangeraden. Dit vond hij ook een mooiere band dan die originele Michelins.

Bij de bandencentrale hebben ze hem die BFG AT's echter afgeraden omdat hij zou moeten inboeten aan comfort (rijgeluiden).

Op m'n ZJ en m'n TJ heb ik de BFG AT's zitten maar kan die niet horen want de ZJ z'n motor maakt meer dan genoeg geluid en met de TJ heb ik de rijwind die het meest hoorbaar is.

Zijn er hier die een WJ of andere "stille" wagen hebben met die BFG AT's? En is het echt zo dat je die banden kunt horen boven de andere rijgeluiden?

Ik heb die collega voorgesteld om eens de BGF AT's van m'n ZJ te gebruiken (zouden moeten passen) om zo eens te testen, maar aangezien die banden van mij slechts 3 à 4mm profiel hebben zullen die waarschijnlijk ook niet veel geluid meer maken.

Groeten,

Geert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doorgaans is een WJ wel goed geïsoleerd hoor.

Met mijn Goodyear Wrangler HP's heb ik absoluut geen enkel geluid van de banden.

Als die BF's lawaai maken dan zal dit wel heel erg moeten zijn om ze in de WJ te horen denk ik.

Is het profiel van deze banden dan zo ruw dat ze herrie gaan produceren ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op de ZJ heb ik BFG AT/R en op de XJ sinds kort Cooper Discoverer ATR. Het bandengeluid van de XS is minder.:bye1:

Zo rond de 100 geven de BFG's een lichte resonans over een kort snelheidsbereik (alsof je over een geribbelde streep rijdt), die BFG's schijnen goede terreineigenschappen te hebben, dat van de Coopers ga ik binnenkort in Heerde wel uitvinden;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...