Spring naar bijdragen

Mijn JK met optische aanpassingen (fase 1)


firenze1
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Hierbij een paar foto's van mijn JK en de reeds gedane aanpassingen (fase 1)

(ik krijg de foto's alleen op deze manier in dit berichtje)

www.etiketten.nl/jeep/Afb014.jpg

www.etiketten.nl/jeep/Afb015.jpg

www.etiketten.nl/jeep/Afb016.jpg

Ik wil jullie graag op de hoogte houden van mijn vorderingen, suggesties en meningen zijn natuurlijk altijd van harte welkom.

Ikzelf woon in het bos en ben daarom dagelijks te vinden op de zandpaden en heide rondom Ede, vandaar dat ik weer voor een Wrangler gekozen heb.

Zou het natuurlijk erg leuk vinden om t.z.t. met een paar collega jeep rijders wat ruwer terrein in te gaan, maar dat wat later.....................

Het is een Sahara 3.8 Ltr. automaat met een multimedia scherm.

extra's:

- Voorzien van originele Amerikaanse lierbumper

- Warn lier 9.5Ti

- De originele verstralers vervangenm voor verstralers van Warn

- 20 inch Startech LMvelgen

- Borla dubbele einddemper

- Afneembare trekhaak

- div. accenten van chroom, tankdop, spiegelkappen etc.

- Geblindeerde hardtop

fase 2 zal bestaan uit wat aanpassingen in het interieur, waaronder het spuiten (carroseriekleur) van div. onderdelen op/aan het dashboard.

Treeplanken en evt. aanpassingen in het motor management.

Ik zal ook proberen om veelvuldig met jullie discussies mee te doen.

gr. Ferry

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooie Jeep. Toch weer een echte Jeep die nieuwe!

Het viel me op dat er een klein nummerbord voorop zit. Ik dacht dat de RDW dat niet meer deed op nieuwe in Nederland gehomologeerde modellen.

I heb dar nog wel eens discussies over gehad bij APK, hoewel het gewoon vermeld stond op't kenteken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

Hierbij een paar foto's van mijn JK en de reeds gedane aanpassingen (fase 1)

(ik krijg de foto's alleen op deze manier in dit berichtje)

Afb014.jpg

Afb015.jpg

Afb016.jpg

Ik wil jullie graag op de hoogte houden van mijn vorderingen, suggesties en meningen zijn natuurlijk altijd van harte welkom.

Ikzelf woon in het bos en ben daarom dagelijks te vinden op de zandpaden en heide rondom Ede, vandaar dat ik weer voor een Wrangler gekozen heb.

Zou het natuurlijk erg leuk vinden om t.z.t. met een paar collega jeep rijders wat ruwer terrein in te gaan, maar dat wat later.....................

Het is een Sahara 3.8 Ltr. automaat met een multimedia scherm.

extra's:

- Voorzien van originele Amerikaanse lierbumper

- Warn lier 9.5Ti

- De originele verstralers vervangenm voor verstralers van Warn

- 20 inch Startech LMvelgen

- Borla dubbele einddemper

- Afneembare trekhaak

- div. accenten van chroom, tankdop, spiegelkappen etc.

- Geblindeerde hardtop

fase 2 zal bestaan uit wat aanpassingen in het interieur, waaronder het spuiten (carroseriekleur) van div. onderdelen op/aan het dashboard.

Treeplanken en evt. aanpassingen in het motor management.

Ik zal ook proberen om veelvuldig met jullie discussies mee te doen.

gr. Ferry

Met wat hulp;) Mooie foto's

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooie Jeep. Toch weer een echte Jeep die nieuwe!

Het viel me op dat er een klein nummerbord voorop zit. Ik dacht dat de RDW dat niet meer deed op nieuwe in Nederland gehomologeerde modellen.

I heb dar nog wel eens discussies over gehad bij APK, hoewel het gewoon vermeld stond op't kenteken.

Tja, er mag (in NL) zoveel niet, dus ik zie 't wel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar denk je dat die lier voor is??:yes: en je gaat je daar zeker mega amuseren en we brengen je de fijne kneepjes bij van het terrein rijden.

Het uitgangspunt is gecontroleerd rijden en alles heel houden.

Er zijn verschillende moeilijkheids disciplines net als met de wintersport

Blauw,Rood en Zwart.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Problemen met de module die de elektronica aanstuurd.

Tijdens het afleveren van de auto was er een lampje van de richtingaanwijzer defect. Dit is uiteraard direct verholpen.

Na enkele dagen kwam ik tot de conclusie dat de verstralers het op bepaalde momenten wel deden en maar vaker niet. Ik dacht er zal wel een draadje los zitten en met het vooruitzicht dat er binnen niet al te lange tijd een andere voorbumper en verstralers gemonteerd zouden worden heb ik het maar zo gelaten.

Tijdens de montage van de bumper en lampen kwamen we van alles tegen, geen waterdichte stekkers, isolatietape 2cm naast hetgene wat voorzien had moeten worden van tape, bundels kabels die nergens naar toe liepen (dus geen functie hadden) etc. Is dit typisch Amerikaans???????

Na dit alles keurig en op de juiste (waterdichte) manier te hebben aangepast

deden ze het nog steeds niet !!!!!!:)

Toen maar een bezoekje gebracht aan de dealer, na 2 dagen van speuren bleek dat er door het kapotte lampje bij aflevering de "computer" en module van slag waren geraakt, even resetten en klaar dachten we. Helaas, toen

deden ze het nog steeds niet !!!!!!:wacko:

Nu staat er dus in bestelling een nieuwe module en nog iets en nog iets (ben de namen vergeten) en deze zullen over een dag of 10 worden gemonteerd.

Dus, JK rijders u bent gewaarschuwd wat een kapot lampje al teweeg kan brengen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ikzelf woon in het bos en ben daarom dagelijks te vinden op de zandpaden en heide rondom Ede, vandaar dat ik weer voor een Wrangler gekozen heb.

Zou het natuurlijk erg leuk vinden om t.z.t. met een paar collega jeep rijders wat ruwer terrein in te gaan, maar dat wat later.....................

Mocht je op korte termijn al een keer zin hebben om met een andere JK over de zandpaden en heide van Ede te touren, dan houd ik mij van harte aanbevolen. Kan ik meteen je voorbumper met lier bekijken...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heren,

Dan moeten wij dat maar eens snel gaan doen.

Wel ga ik 9 december mij eerst eens orienteren in Heerde.

Voorwat betreft de hei rondom Ede, het is natuurlijk gigantisch illigaal om daar te komen,(al is het bijna mijn achter tuin:P) zelf doe ik het regelmatig, het is leuk en het scheelt een eind omrijden.

Voor eventuele bekeuringen en confrontaties met boze boswachters sta ik natuurlijk niet in.

Jaarlijks vindt hier de dropping plaats en bijna wekelijks is het leger hier aan het "oefenen" met tanks, je hebt dan geweldige sporen.

Jeepert: met betrekking tot die bumper, een gaatje is snel gevonden om deze eens in het eggie te bekijken.

Gr. Ferry

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooie bumper, is die van WARN? die van AEV is ook heel mooi, maar in de BeNeLux nergens te krijgen voor zo ver ik het weet.

Ik ben ook aan het rondkijken voor een lierbumper.:rolleyes:

Die is van Mopar. http://www.4wd.com/productdetails.aspx?jeep-sid=252&plID=0&partID=15499

B&S in Tiel verkoopt deze en Warn.

Die AEV ben ik buiten de USA nog niet tegengekomen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

transport zal ca 350/400 dollar kosten

koers is 1.47/1,48

ca 24% aan invoer en zo

totaal zal dan zo'n 800 euro zijn

De transport kosten zijn afhankllijk van waar hij vandaan moet komen ooskust of westkust :frusty:

Ik heb een aanbieding liggen van 4wd.com met 170$ transportkosten voor de Warn bumper zonder lierplaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien handig, en ter info,

Ik heb betaald voor de:

- Mopar lierbumper € 819,00 excl. BTW ( B&S Tiel )

- Verstralers van Warn incl. bedradings set € 350,00 excl. BTW ( B&S Tiel )

- Offerte voor de Warn 9.5Ti was € 1613,00 excl. BTW ( B&S Tiel )

Even googelen,

in Belgie heb ik voor dezelfde lier € 1100,00 incl. BTW betaald.

Op dit moment heb ik in Amerika (www.justforjeeps.com) in bestelling staan, ter aanvulling op mijn Mopar lierbumper.

1 Skid plate $ 207,90

Taillamp Guards $ 164,70

Vrachtkosten, tax etc. $ 256,00 ( USPS Airmail Parcel Post )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...