Spring naar bijdragen

Iemand wel eens van ORPHEUS gehoord?


Recommended Posts

Hi,

What's up?

Mijn ZJ heeft een speciale toevoeging, n.l. 'Orpheus'.

Dit staat in rode plakletters onder 'Grand Cherokee' op de spatborden.

Two tone leather (groen/rode bies/bruinachtig)

5.2L V8 MPi

Hij rijdt superzuinig (10L/100KM)!

Iemand zei dat dit komt doordat de overbrenging is aangepast.

Kent iemand deze versie?

Wie heeft er meer info over dit model? Wat zijn de ander speciale items, waar/door wie is 'ie gemaakt enzo..

Ben heel benieuwd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmm...volgens mij een liefhebber van Noord-Amerikaanse indianen geschiedenis en mythes?

Oftewel: zelf gedaan?

Maar geen twijfel dat hij lekker rijd...maar zuinig? huh.gif 1:10?

Doordat de overbrenging is aangepast kan het ook zijn dat de km-teller niet meer helemaal correct is en dat 1 km maar 900 meter is bijvoorbeeld. Of nog minder...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelf gedaan lijkt me wat sterk. Speciale leren bekleding die je normaal geloof ik niet ziet in GC, met bijpasende vloermatten, groen met rode bies inclusief opschrift' Orpheus?

Het klinkt inderdaad ongelofelijk, dat verbruik, maar ik heb het met de hand nagerekend, 't lijkt wel echt. Ja, wel gebaseerd op de KMteller. Schommelt tussen 10 en 10.4 L/100KM, ook volgens de boordcomputer.

De vorige eigenaar hield er een andere rijstijl op na, hij deed 12,5L/100KM. Dat is toch ook al zuinig voor een 5.2?

Maar goed, die kilometers....Kzalernogusnaarkijke.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar goed, die kilometers....Kzalernogusnaarkijke.

Heb ik een tipje:

Neem een stopwatch mee, en ga de snelweg op. Ga dan precies 120 rijden, en meet de tijd die je over een KM doet ( hektometerpaaltjes staan vrij nauwkeurig!)

Bij 120km/u moet je precies 30 sec. over een KM doen!

( Bij 100 km/u, 36 sec btw....)

De afwijking die je eventueel in je snelheidsmeter vindt, zit ook in je KM teller....

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Kikforce,

Met de beste wil in de wereld, maar van een Orpheus heb ik nooit gehoord (en ik ben toch al een aantal jaren op het internet aan het speuren naar allerlei ZJ info).

Wel is bekend ,vooral in Engeland, de "Orvis". Deze heeft ook het interieur wat jij beschrijft. Zie foto.

ZJ95_orvis_3.jpg

ZJ96_Orvis_20.jpg

Bovenste foto is modeljaar 1995, onderste 1996 en later.

Het betreft hier gewoon een wat andere uitvoering dan de Limited. Ik heb ergens een engelse folder liggen waar de Orvis in staat, ik zal eens even kijken wat de andere verschillen zijn met bv een Limited.

Ik weet wel dat een Orvis uit 1998 er nagenoeg hetzelfde uitziet als de 1998 LX (de 5.9 dus), namelijk; de ietswat uitstekende grille, de roosters in de motorkap en de "five-star" velgen, de ander dorpels, een zonnedak en meer leer in het interieur (geen two-tone meer). wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...