Spring naar bijdragen

Kromme schijven


Recommended Posts

Inmiddels is het zover ik moet mijn schijven vervangen :P. Was het eerst bij stevig remmen wat trillingen nu als ik afrem van boven de 80 km begint het stuur te trillen.

Ik heb wat rond gekeken op dit forum en kwam hier uit. Nu zie ik een standaard remschijvenset en een Sport remschijfset. Hetzelfde voor de blokken. Kan mij iemand vertellen, wellicht uit ervaring, of het het extra geld waard is de sport remschijf set te monteren.

Thanks,

Appie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Appie,

Had exact hetzelfde probleem met de WJ

Heb ook bij dit bedrijf gekocht en dan de standaard schijven blokken.

Zijn prima.

Of die andere beter zijn weet ik dus niet , maar deze voldoen prima.

Bedrijf trouwens ook, snelle en nette levering.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inmiddels is het zover ik moet mijn schijven vervangen :blink:. Was het eerst bij stevig remmen wat trillingen nu als ik afrem van boven de 80 km begint het stuur te trillen.

Ik heb wat rond gekeken op dit forum en kwam hier uit. Nu zie ik een standaard remschijvenset en een Sport remschijfset. Hetzelfde voor de blokken. Kan mij iemand vertellen, wellicht uit ervaring, of het het extra geld waard is de sport remschijf set te monteren.

Thanks,

Appie

Hoi hoi,

Ik daar ok m`n schijven en blokken vandaan het verschil tussen sport en gewoon is dat de sport geperforeerd zijn en dus minder snel warm worden en ook sneller hun warmte kwijt zijn, dus een voordeel voor Jeep`s met automaat, of als je vaak met aanhanger rijdt.:huh:

Suc6 :P

Groet Marc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb het remmenspul zowel voor de WJ (met exact hetzelfde probleem...) als voor de YJ daar gekocht. Zoals EJG al schreef; prima bedrijf, prima service, snelle levering etc.

Ik vond het verschil tussen de standaard en sport niet zo interessant, hoewel wat Marc schrijft wel waar is.

Met de sport dingen doe je het zeker niet verkeerd, mij bevallen die standaard dingen prima, en rij toch heel wat km's met trailers achter de WJ....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bij de blokken kan het verschil zitten in de levensduur , remstof en piepen.

ferro-carbon compound maakt ze stiller en geeft meer grip.

een stel Hawk en Powerstop remblokken kosten al gauw het dubbele van een stel oem blokken resp. usd 50/usd 55

Tis maar hoe belangrijk je stoppen vind.Ik bezuinig daar niet op.

Mn Jeep is zwaar en log en een meter eerder stil staan kan een hoop ellende besparen.

Toen ik van de zomer met sleurhut de Alpen overstak en de Simplon afreed naar Italie begonnen mn schijven aardig te roken. Ook omdat de koelgaatjestussen de schijven voor nog vol zaten met franse modder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Help…Remmenschijven laten controleren en deze bleken idd krom dus deze gelijk laten vervangen. De garage gaf ook aan dat er een modificatieset voor de remmen beschikbaar is welke niet gemonteerd is. Dit in combinatie met het vervangen van de schijven zal het probleem moeten oplossen. Aangezien ik geen risco met de remmen wil lopen heb ik de modificatieset ook laten monteren in de hoop dat de problemen verleden tijd zijn.

Helaas :bye1: …remmen doet hij een stuk beter alleen bij remmen boven de 100 km trillen de remmen nog steeds. Moet wel zeggen dat het een groot verschil is met de oude schijven maar ben nog niet tevreden.

Iemand nog een idee wat er nog meer aan de hand kan zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Appie,

Bij mij is twee jaar geleden wel de "Teves"-modificatie-set gemonteerd en ik rij sindsdien klachtenvrij. Het trillen van de remmen bij de WJ is een al zeer veel besproken onderwerp op dit forum.

Ook kun je info vinden op: http://www.wjjeeps.com/brakes.htm

Het is in de States een recall geweest. Het probleem zit em in de remklauw die niet goed vrijkomt en waardoor het achterste remblok blijft slepen. Gevolg is kromtrekken van de remschijf. Ik heb ze middels een coulance-regeling (buiten de garantie) kunnen laten repareren (wel materiaal / geen arbeidsloon). De originele remklauwen zijn zwart van kleur, de nieuwe zilver.

Greetz,

Ape

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ape,

De modificatie set is ook gemonteerd tegelijk met het vervangen van de schijven.

Helaas is het trillen nog steeds aanwezig bij sterk afremmen van boven de 100 km. Voordat ik terug ga de garage wil ik, gezien de ruime kennis op dit forum, even inventatiseren wat nog meer een probleem kan zijn.

Appie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Appie,

Als na de volledige modificatie de klachten niet weg zijn, zou ik direkt terug gaan naar de garage. Ze hebben het klaarblijkelijk niet goed opgelost en de klachten zijn maar gedeeltelijk verdwenen. Check wel even of je nu zilver-kleurige remklauwen hebt.

Greetz,

Ape

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de remklauwen zijn nu idd zilverkleurig.

Heb al contact gehad met de garage en deze komen met de briljante mededeling dat het trillen bij bijna iedere Jeep voorkomt en ze dit niet kunnen verhelpen.

Appie

Laat ze dan eens met mijn WJ rijden !!!! Ik heb hier totaal geen last van !! dus heb ik dan een UITZONDERLIJKE Jeep ???? <_<

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...