Spring naar bijdragen

Appie

Forum member
  • Aantal bijdragen

    9
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Grand Cherokee
  • Bouwjaar
    2002

Appie's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Waardering in de gemeenschap

  1. Vraagje, zijn de voorstoelen van een GC verwisselbaar? De bestuurdersstoel heeft een probleem met zijn elektrische bediening (verticaal bewegen) en ook werkt de stoelverwarming niet meer. De berijderstoel heeft deze euvels niet. Ik hoor het graag. Alvast bedankt, Ap
  2. Dat is duidelijk maar met 4wd all-time vraag ik me af voor of achter te kettingen te plaasten. Volgens mij wordt de meeste aandrijving maar achter gestuurd dus lijkt mij de achterwielen de beste optie. Alleen op de voorwielen is het mogelijk door te sturen extra grip te vinden. Helaas heb ik mijn instructieboekje niet meer....dus even hier navragen.
  3. Zo, nog 4 dagen werken en dan naar de sneeuw. Aangezien dit voor de eerste keer wordt met de Jeep GC heb ik een vraag over sneeuwkettingen. Ik hoor tegenstrijdige verhalen over of je de kettingen om de achter- of de voorwielen moet plaasten? Niet dat ik ze nodig denk het hebben maar je weet maar nooit. Ik heb genoeg BMW en Mercedes rijders sneeuwketting om de voorwielen zien monteren. Dit wil ik zeker voorkomen…. Thanks…..
  4. de remklauwen zijn nu idd zilverkleurig. Heb al contact gehad met de garage en deze komen met de briljante mededeling dat het trillen bij bijna iedere Jeep voorkomt en ze dit niet kunnen verhelpen. Appie
  5. Ape, De modificatie set is ook gemonteerd tegelijk met het vervangen van de schijven. Helaas is het trillen nog steeds aanwezig bij sterk afremmen van boven de 100 km. Voordat ik terug ga de garage wil ik, gezien de ruime kennis op dit forum, even inventatiseren wat nog meer een probleem kan zijn. Appie.
  6. Help…Remmenschijven laten controleren en deze bleken idd krom dus deze gelijk laten vervangen. De garage gaf ook aan dat er een modificatieset voor de remmen beschikbaar is welke niet gemonteerd is. Dit in combinatie met het vervangen van de schijven zal het probleem moeten oplossen. Aangezien ik geen risco met de remmen wil lopen heb ik de modificatieset ook laten monteren in de hoop dat de problemen verleden tijd zijn. Helaas …remmen doet hij een stuk beter alleen bij remmen boven de 100 km trillen de remmen nog steeds. Moet wel zeggen dat het een groot verschil is met de oude schijven maar ben nog niet tevreden. Iemand nog een idee wat er nog meer aan de hand kan zijn?
  7. Inmiddels is het zover ik moet mijn schijven vervangen . Was het eerst bij stevig remmen wat trillingen nu als ik afrem van boven de 80 km begint het stuur te trillen. Ik heb wat rond gekeken op dit forum en kwam hier uit. Nu zie ik een standaard remschijvenset en een Sport remschijfset. Hetzelfde voor de blokken. Kan mij iemand vertellen, wellicht uit ervaring, of het het extra geld waard is de sport remschijf set te monteren. Thanks, Appie
  8. De trilling doet zich niet altijd voor op een bepaalde snelheid. Eigenlijk 98% van de tijd is de auto trillings vrij. Uitbalanceren lijkt mij daarom overbodig. Ik zal het linker en rechter voorwiel controlleren op warmte als dit euvel zich weer voordoet. Bedankt voor de tip !!!! De rest van auto, naast de 18" wielen, is standaard. Op de werkplaats facturen zag ik wel dat in 2006 de schokbrekers door een stevigere/stugere versie is vervangen. Grtn, Ap
  9. Sinds kort de eigenaar van een Jeep GC 4.7 V8 uit 2002. Wat een geweldige auto….had ik jaren eerder moeten kopen. Vraagje: Ik heb alleen nu al 2 keer meegemaakt dat rond de 60 – 70 km het stuur gaan trillen. Als je harder of zachter gaat rijden of even de remt is het probleem weg. De standaard velgen zijn door de vorige eigenaar vervangen door 18” kan dit een oorzaak is. Of moet ik dit ergens anders zoeken?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...