Spring naar bijdragen

bij inschakelen mute van carkit springt versterker in clipper


charlie
 Share

Recommended Posts

Vandaag een Parrot 3100 car-kit ingebouwd, deze aangesloten middels een Mute kabel welke ik bij Jeep gehaald heb.

Nu doet de carkit het wel maar zit ik met hetvolgende probleem:

Bij het schakelen naar mute door de carkit wordt de mute goed ingeschakeld, maar te gelijk begint ook de versterker te clipperen.

Wie weet hiervoor een oplossing, of een manier om de versterking te omzeilen?

Voor de volledigheid, het betreft hier een Infinitie systeem welke orgineel in de Grand geleverd is destijds.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De mute is aangesloten op pin 15 van de radio, dit is volgens de draad schema's ook de mute.

De mute zelf werkt ook wel, maar het lijkt erop dat er tegelijk met inschakeling van mute ook signaal over de databus van de versterker gestuurd wordt, dit snap ik dus niet.

Dit is de stekker achterop de radio, Dat zijn ook de kabels die in gebruik zijn.

http://www.wjjeeps.com/radio_systemdiag2.jpg

Hier ook de schema's van de bedrading van de carkit.

http://www.parrot.com/documents/en/support/schemasdinstallation/pdf/pinoutjeep.pdf

Hopelijk help dit om verder te komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De mute is aangesloten op pin 15 van de radio, dit is volgens de draad schema's ook de mute.

De mute zelf werkt ook wel, maar het lijkt erop dat er tegelijk met inschakeling van mute ook signaal over de databus van de versterker gestuurd wordt, dit snap ik dus niet.

Dit is de stekker achterop de radio, Dat zijn ook de kabels die in gebruik zijn.

http://www.wjjeeps.com/radio_systemdiag2.jpg

Hier ook de schema's van de bedrading van de carkit.

http://www.parrot.com/documents/en/support/schemasdinstallation/pdf/pinoutjeep.pdf

Hopelijk help dit om verder te komen.

Probeer de mute lead 15 aan de kant van jouw radio eens apart van de parrot te schakelen. Ik meen me te herinneren dat deze lead via massa gestuurd wordt. Krijg je dan ook clipping?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De mute op zich werkt goed.

Het volgende heb ik getest.

Stekker van Parrot voor speaker connectie niet aansluiten, maar wel de mute op 15 doorverbinden. De mute gaat nu wel in en versterker gaat niet in Clipper, Enige nadeel is dat nu ook het geluid van de car-kit niet op de speakers gezet wordt.

Nog meer ideeen?

Het probleem lijkt dus ook niet in de mute te zitten, maar in de aansluiting naar de speakers vanuit de Parrot mute box.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met de mute schakel je de radio.

Ik weet niet of je ook een versterker heb.

Maar dan stuur je deze na het schakelen van de mute waarschijnlijk te hard in.

Waardoor hij dus in de clip gaat.

Of de versterkers mogen zelfs geen input krijgen....Door een commando uit de radio. Dus altijd een clip

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zit hem wellicht daar.

Versterkers gaan clippen als het inputvoltage te hoog is.

Of het outputvoltage te laag.

Waarschijnlijk steekt die parrot daar een joekel van een signaal op die speakerbus, waardoor de versterker in overspraak gaat.

Wel eigenaardig dat dit voorkomt als je met origineel materiaal werkt.

Misschien toch 's terug gaan naar die winkel ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De mute op zich werkt goed.

Het volgende heb ik getest.

Stekker van Parrot voor speaker connectie niet aansluiten, maar wel de mute op 15 doorverbinden. De mute gaat nu wel in en versterker gaat niet in Clipper, Enige nadeel is dat nu ook het geluid van de car-kit niet op de speakers gezet wordt.

Nog meer ideeen?

Het probleem lijkt dus ook niet in de mute te zitten, maar in de aansluiting naar de speakers vanuit de Parrot mute box.

Doe als test een condensator in serie met speaker ingang van de eindversterker. Dan haal je in iedergeval de gelijkspanningscomponent weg.

Allemaal wel erg omslachtig voor zo'n kant en klaar systeem.

Is er ergens gerommeld met de originele polariteit van de luidspeaker aansluitingen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar het nu lijkt zit iik niet op de luidspreken spreakers, maar op de speakerkabels die naar de verstrerker toe lopen.

De Parrot stuurt het signaal dus niet naar de speakers maar naar de versterker, en wel veel te hard.

Komende week ga ik proberen of ik de parrot rechtstreeks op de voorspeakers kan zetten door extra draden te trekken, ik hoop dat dit werkt. Andere optie is nog de line-out van de Parrot box te gebruiken, maar hoe en waar ik deze dan weer aan moet gaan sluiten heb ik nog geen idee van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik denk dat je daar je probleem bij de veter hebt. Een luidsprekersignaal op de line-in van de versterker knallen, gaat gaat de versterker beslist niet leuk vinden!

Ik zou gewoon de mute aansluiten en een extra (communicatie)speakertje voor de carkit gebruiken. Doordat deze speakers speciaal voor carkits/mobilofoons zijn ontwikkeld (hoog rendament in het spraak frequaentiegebied), zal het waarschijnlijk nog verstaanbaarder zijn ook!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...