Spring naar bijdragen

geheugen spiegels/stoelen in de war


Recommended Posts

Mijn GC heeft het volgende wat een beetje onlogisch is.

Er zit een dus een geheugen paneelte met twee voorkeur instellingen voor

stoelen/spiegels.

Deur opendoen met afstandbediening(origineel) starten, spiegels/stoelen in de goede stand zetten en voor de zekerheid die stand in beide geheugens zetten.

Auto afsluiten/weer openen dan verzetten de spiegels alleen zich telkens weer in een compleet foute (wel de zelfde)stand(stoelen niet).

Nou heb ik die geheugen stand niet nodig (is uiteraard kapot), dus wie weet

of ik als er een stekker zit aan dat paneeltje die ik gewoon los kan trekken, of werkt dan de verstelling helemaal niet meer.

Wie heeft er een idee, .... gewoon kijken of er iets los kan en proberen zeker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is raar.

Bij mij is het ook niet altijd correct. De zetels gaan nog wel op hun plaats, maar de spiegels staan altijd te laag. Nochtans heeft dit perfect gewerkt tot op het moment dat ik deze zomer een nieuwe SKIM module heb laten zetten.

Volgens mij is het een computerprobleem.

Misschien even proberen de batterij af te koppelen en dan daarna opnieuw alles programmeren ?

Ik ga dit ook 's proberen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dit "probleem" heeft mijn WJ ook. Stoelen gaan altijd netjes op hun positie maar de spiegels (meestal) niet. kan er wel mee leven, maar wel goed idee om ze "faut" te programmeren zodat ze dan goed staan. het is ook zo dat ik iedere keer als ik de auto in de garage zet de spiegels in moet klappen. Soms blijven ze wel goed staan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

linker en rechter spiegel het volgende gedaan, tot nu toe goed.

Inside the mirror there is a sensor that tracks where it sits and this gets dirty and it screws up.Here is the fix.

Put the window down, as its easier to work,take the mirror and tilt it down all the way.Now carefully pull up on the mirror and it will unsnap from the housing.Lay it down on the door with a rag under it so as not to scratch the door.Now if you look there are 4 little tabs hooked into the plastic frame that the mirror attached to.........take a little flat screwdriver and carefully unhook/pry them out.Once you have them unhooked take and carefully put your fingers behind the frame and pull it off the pivot in the centre of the motor assy.Once that is off take and remove the torq. screws holding the motor to the mirror frame.Holding it flat,take out the rest of the screws.There are 2 more under the little rubber "condom" that goes over the 4 little arms.Now VERY carefully separate the 2 halves. Make sure the arms stay in the motor!! Once you have the arms off,you;ll see the little "fingers" against the little resistor strip.VERY carefully ,and not mixing up the arms,take them out,clean off the old grease from the strips in the motor, and then clean up the "fingers",being careful as they are very easily bent.Bend them out a bit so they have good contact and then regrease them with dilectric grease(radio shack etc)Your done!! Just reverse the steps to put it back together.

Dave St.Louis(mopar tech)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Dit heeft het probleem opgelost, tot nu geen problemen meer, ze blijven waar ze moeten staan. Voor andere doe het zelvers, als het huis met de motortjes open is dan voorzichtig de twee kleine printplaatjes aan de draadjes eruit trekken, schoonmaken en de twee veerarmpjes iets de kant opbuigen naar waar het printlaatje gezeten heeft, beetje nieuw vet op het paatje en weer in elkaar zetten. ( half uurtje per spiegel)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Ik heb dit werkje vandaag ook uitgevoerd voor de spiegel aan de bestuurderskant. Alles werkt terug zoals het hoort.

Afgelopen weekend heb ik de spiegel ook opgelapt.

De spiegel zelf was ook defect (de spiegelverduistering)

dit gaf het efect alsof er water in de spiegel zat.

Gans de spiegel gedemonteerd, het glas van de spiegel verwijderd, tussen het glas en het spiegelvlak zat een vloeistof, dit goed gereinigd en gedroogd.

Daarna met siliconen alles waterdicht verlijmd en terug in zen behuizing gelijmd.

Ik ben tevreden over het resultaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...