Glenn Geplaatst December 27, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 27, 2007 Oke het blok is helemaal gedemonteerd, valt niks tegen zoals het er nu uit ziet.. Vroeg me af wat het ongeveer kost om het onder blok te laten slijpen en overmaat zuigers en veren te plaatsen. Ben nu toch bezig.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tosca Geplaatst December 27, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 27, 2007 Oke het blok is helemaal gedemonteerd, valt niks tegen zoals het er nu uit ziet..Vroeg me af wat het ongeveer kost om het onder blok te laten slijpen en overmaat zuigers en veren te plaatsen. Ben nu toch bezig.. boren+honen kost 47,50 euro per cilinder ex btw Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
F.M Geplaatst December 27, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 27, 2007 ik betaalde 2 jaar terug voor mijn krukas slijpen 26,11 ex btw per tap en een krukas van een V8 heeft 9 tappen. en tappen zijn waar de krukas en drijfstanglagers op de krukas gemonteerd worden. voor die sommige die dat nog niet wisten. en boren en uithonen 32.50 ex btw per cylinder Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Glenn Geplaatst December 30, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 30, 2007 Oke thanx ... en dan komen de zuigers en pistonpennen er nog bij...€€€€€€ Heb de cilinders schoongemaakt en de veren uit de zuiger gehaald, groef en veren schoongemaakt en het spul gaat er zo weer in....zag er allemeel goed uit, alleen de drijfstanglagers vervangen....waarom ...kwam er een te kort:wacko: Blok had een raar geluid volgens de vorige eigenaar....had er na laten kijken..bij een revisiebedrijf kreeg hem terug met een doos losse onderdelen....dus een schaal te weinig en een drijfstang moer. Moer is nog een probleem.....nergens aan te komen.. Het rare geluid ondertussen gevonden...reeks nylon tanden van het tandwiel af op de nokkenas.. spul vervangen draait weer soepel...met 5 zuigers:blush:.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Glenn Geplaatst December 31, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 31, 2007 Volgende vraag over de intake manifold... Op mijn huidige blok in de jeep zit er een met een water verwarmde manifold (linkerplaatje) Bij het blok die ik aan het reviseren ben zit een andere ( rechter plaatje)... Past het water gevoerde manifold nu op het blok die ik aan het reviseren ben:blink: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst December 31, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 31, 2007 Jawel, dat past. Vermoedelijk heb je een al wat ouder blok... ( jaren '70? ) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Glenn Geplaatst December 31, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 31, 2007 Jawel, dat past.Vermoedelijk heb je een al wat ouder blok... ( jaren '70? ) Sh*t je hebt gelijk.....de gene van wie ik het blok heb had een oud blok gekocht voor zijn yj dus de manifold zal daar van zijn... Zal het andere los bijgeleverde spul ook eens bekijken <_< Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rvdblade Geplaatst January 1, 2008 Rapporteren Share Geplaatst January 1, 2008 <_< Makkelijk !!! Heeft geen invloed op de aansluiting. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Glenn Geplaatst January 4, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 4, 2008 Wil de kop er weer opzettten, de kopbout linksvoor komt uit in het watergedeelte. Dit kon je aan de bout ook zien, deze zat onder de kalk.. Kan je de bout wat insmeren met pakking om het af te sluiten dat de bout er later makkelijker er uit te krijgen is.....of zijn er andere oplossingen.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
The Kick Geplaatst January 4, 2008 Rapporteren Share Geplaatst January 4, 2008 Als daar kalk op zit, heeft er water in het blok gezeten ipv koelvloeistof. Ik zou het blok zo'n 2x doorspoelen met koelvloeistof. Dus ff km'tjes rijden, aftappen en vullen met nieuwe koelvloeistof en dat 2x. Wat betreft de coating op de bout links-voor, staat dit in mijn manual: Torque all bolts to 85 ft. lbs., except #11 in the torque sequence, which should be coated with sealer and torqued to 75 ft. lbs. Maar, heb geen idee welke coating hiervoor gebruikt moet worden. Heb zelf ooit andere kop geplaatst, maar die bout niet behandeld. Aandraaimoment is wel HEEL belangrijk ...... weet ik uit ervaring. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Glenn Geplaatst January 5, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 5, 2008 Wat betreft de coating op de bout links-voor, staat dit in mijn manual: Torque all bolts to 85 ft. lbs., except #11 in the torque sequence, which should be coated with sealer and torqued to 75 ft. lbs. Maar, heb geen idee welke coating hiervoor gebruikt moet worden. Heb zelf ooit andere kop geplaatst, maar die bout niet behandeld. Aandraaimoment is wel HEEL belangrijk ...... weet ik uit ervaring. Voor dat ik dit las zat de kop er al op..... Heb het draad van de bout en gat ingesmeerd met siliconenpakking en vastgezet. Het overtollige pakking in het blok door het gat in het blok van de waterpomp verwijderd. Tevens onder de kop van de bout wat siliconen gesmeerd...2x pakking voor dat het naar bouten kan:blush: Dat de bout wat minder moment had, had ik ergens gelezen van de pakking niet.... Het blok spoelen zal niet nodig zijn, als ik zo in het watergedeelte van de kop en blok kijk is dit mooi schoon. Zal nog wat meer siliconenpakking nodig hebben....sommige pakkingen passen niet helemaal Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
F.M Geplaatst January 5, 2008 Rapporteren Share Geplaatst January 5, 2008 misschien ook wel verstandig om er nieuwe kopbouten op te monteren. want je weet natuurlijk niet hoe vaak de kop erbij de vorige eigennaren eraf is geweest. en ook de sterkte van een kopbout neemt in kracht af. een beetje lullig als je weer je oude kopbouten terug plaatst. en bij het moment van aandraaien afbreekt bij het tapeind in de kop. heb ik ook gedaan toen mijn blok gereviseerd is. heb ik alle kopbouten en krukasbouten vernieuwd. kijk maar eens op www.arp-bolts.com en voor vliegwielbouten kijk je op www.mrgasket.com Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst January 5, 2008 Rapporteren Share Geplaatst January 5, 2008 Zolang het geen rekbouten zijn, hoef je ze niet te vervangen. Kalk in een koelsysteem komt wel vaker voor. Vooral als er eersder antivries ipv koelvloeistof is gebruikt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
F.M Geplaatst January 5, 2008 Rapporteren Share Geplaatst January 5, 2008 Zolang het geen rekbouten zijn, hoef je ze niet te vervangen. hoe kun je nu zien dat het wel of geen rekbouten zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Glenn Geplaatst January 9, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 9, 2008 Vraagje ... zit er verschil tussen een 4.2 (86) en een 4.0 carterpan ????? Bedoel dus kan...kan ik een 4.0 pan op een 4.2 zetten???? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst January 10, 2008 Rapporteren Share Geplaatst January 10, 2008 De 4.0 pan zal in principe gewoon passen. Wel zal er iets meer motorolie in moeten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Glenn Geplaatst January 10, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 10, 2008 De 4.0 pan zal in principe gewoon passen. Wel zal er iets meer motorolie in moeten. Oke bedankt ...weer een probleem opgelost:)... Had al even onder de jeep gelegen of er iets in de weg zou zitten....... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
The Kick Geplaatst January 10, 2008 Rapporteren Share Geplaatst January 10, 2008 Let op ... er zitten wat verschillen in die carterpannen. Het olie-schot onder in de carterpan zit niet altijd op de zelfde plaats of heeft andere afmetingen. Mogelijk dat het filter van de oliepomp dan in de weg zit. Bij kleine verschillen kun je de zuigbuis van de pomp voorzichtig verbuigen. Bij grote verschillen andere carterpan of oliepomp monteren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeepertje Geplaatst January 11, 2008 Rapporteren Share Geplaatst January 11, 2008 Zolang het geen rekbouten zijn, hoef je ze niet te vervangen.quote] Van gewone cilinderkopbouten wordt er aangeraden die slechts één keer opnieuw te gebruiiken (totaal dus 2x gebruiken). Normaal moet bij hergebruik van de bouten deze met verf gemarkeerd worden zodat men kan zien dat deze de volgende keer moeten vervangen worden. Rekbouten mag je uiteraard niet hergebruiken. Om te weten als je met rekbouten te maken hebt, hoef je enkel naar het voorgeschtreven moment te kijken. vb: 85 ft.lbs = gewone bouten 85 ft.lbs + 1 1/4 omwenteling = rekbouten. Rekbouten zijn beter, omdat de foutmarge van de wrijving in de schroefdraad en de kop van de bout weg valt. Zorgen dat de schroefdraad (binnen en buiten) proper is en een beetje (mag er niet van lopen!) olie aan de schroefdraad doet deze foutmarge ook verkleinen. Olie en vloeibare pakking combineren op dezelfde bout is uiteraard een slecht idee (nr 11). Groeten, Geert Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Glenn Geplaatst January 11, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 11, 2008 Van gewone cilinderkopbouten wordt er aangeraden die slechts één keer opnieuw te gebruiiken (totaal dus 2x gebruiken). Normaal moet bij hergebruik van de bouten deze met verf gemarkeerd worden zodat men kan zien dat deze de volgende keer moeten vervangen worden. Rekbouten mag je uiteraard niet hergebruiken. Om te weten als je met rekbouten te maken hebt, hoef je enkel naar het voorgeschtreven moment te kijken. vb: 85 ft.lbs = gewone bouten 85 ft.lbs + 1 1/4 omwenteling = rekbouten. Rekbouten zijn beter, omdat de foutmarge van de wrijving in de schroefdraad en de kop van de bout weg valt. Zorgen dat de schroefdraad (binnen en buiten) proper is en een beetje (mag er niet van lopen!) olie aan de schroefdraad doet deze foutmarge ook verkleinen. Olie en vloeibare pakking combineren op dezelfde bout is uiteraard een slecht idee (nr 11). Groeten, Geert Hmm heb er nog naar gevraagd toen ik de pakking ging halen.... kon de bouten gewoon weer gebruiken....ook niks over verf gezegt... Heb ook nog gevraagd over de draadeinden op de bouten (4 kort en 2 lang) waar is het voor en waar komen ze....???? De bouten zitten er weer in, zie het wel of het goed gaat.. Er zat nog wel een dunne stalen koppakking tussen...is dat standaard van af de fabriek of zijn die dingen in de handel.. Heb de bouten nu duidelijk in de verf gezet ...onbewust iets goeds gedaan:D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst January 12, 2008 Rapporteren Share Geplaatst January 12, 2008 Blok ziet er al erg goed uit zo!!! Complimenten!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Glenn Geplaatst January 12, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 12, 2008 Blok ziet er al erg goed uit zo!!! Complimenten!! Ben er zelf ook wel blij mee...hoop dat hij straks net zo goed loopt als dat hij er uit ziet:blush: Neem er de tijd voor .... loop zo af en toe tegen vragen aan, maar ook dat lost zich wel op.... Voor de geintreseerde heb het blok gespoten met Hammerite glanzend zwart met de Hammerite verdunner. Dit in veel dunne lagen met enige minuten tijd ertussen. Het blok glimt veel meer als dat ik verwacht had .... is niet duidelijk een foto van te maken zonder spiegelingen:B Van te voren het blok met een motorreiniger ontvet en daarna met de staalborsstel op de boormachine bewerkt. Omdat ik het blok gedeeltelijk gedemonteerd gekocht heb zitten niet alle bouten en moeren erbij.... Ook dit wordt opgelost door alle bouten en moeren nieuw te kopen in rvs... Heb bij Fabory een boek meegekregen zo dik als drie telefoonboeken met alleen bouten en moeren. Moet dit nog allemaal uitzoeken, ben nog niet zo thuis in die vreemde maten. Zal later de lijst posten met de maten en bestelnummers.... Zo nog even een vraag anders begint deze topic een project te worden:D Sind dat ik hem heb(kleine twee jaar) heeft mijn jeep niet meer op benzine gelopen...was ook niet meer de bedoeling... Nu als ik straks het blok ga overbouwen kan ik dan het spruitstuk met carb overbouwen en het gas afstellen en niks aan de carb doen.... Dit omdat hij nu ook niet meer wil lopen op benzine:blush: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst January 12, 2008 Rapporteren Share Geplaatst January 12, 2008 ik zou dat zeker niet doen. je bent nu zo grondig bezig, dat ik het zou volhouden tot het laatste schroefje! Dus: reviseren, die carb! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Glenn Geplaatst January 13, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 13, 2008 ik zou dat zeker niet doen. je bent nu zo grondig bezig, dat ik het zou volhouden tot het laatste schroefje! Dus: reviseren, die carb! Oke oke pak die carb ook wel mee ...... Over schroefjes gesproken.... in het blok euh...buitenkant dan ... dat is toch UNC draad.....ben ff de draad kwijt... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
The Kick Geplaatst January 13, 2008 Rapporteren Share Geplaatst January 13, 2008 Hmm heb er nog naar gevraagd toen ik de pakking ging halen....kon de bouten gewoon weer gebruiken....ook niks over verf gezegt... Heb ook nog gevraagd over de draadeinden op de bouten (4 kort en 2 lang) waar is het voor en waar komen ze....???? De bouten zitten er weer in, zie het wel of het goed gaat.. Er zat nog wel een dunne stalen koppakking tussen...is dat standaard van af de fabriek of zijn die dingen in de handel.. Heb de bouten nu duidelijk in de verf gezet ...onbewust iets goeds gedaan:D Ziet et 'gelikt' uit Glenn. (kweet nu waar ik m'n blok kan laten schilderen) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.