Spring naar bijdragen

Echt wreed die Jeep Cherokee!!!!!


Recommended Posts

Hoi allemaal,

ik heb zojuist een Cherokee gekocht van 1990, de Limited 4.0 met maar liefst 300.000 kilometertjes.... maar daar was de prijs ook naar, Zwart van kleur, airco, leren bekleding, cruise control, etc etc.

Nu doen de 2 electrische ramen voor het allebei niet, achter doen ze het wel. Ik heb tot op vandaag de oorzaak nog niet kunnen vinden. Wie kan mij helpen?

Als ik de airco aan doe dan gaat de pomp lopen, voel ik ook dat de motor anders gaat lopen, soms gaat hij iets stotteren, zet ik de airco uit dan loopt ie weer als een zonnetje. Echt veel koeler als de gewone ventilator wordt het ook niet. Echter nu ik er een weekje in rij gaat hij als je de kickdown gebruikt steeds wat meer stotteren, gebruik je het gaspendaal "gewoon" loopt ie wederom als een zonnetje.

Wie weet wat de reden kan zijn??

Zo zijn er nog wat dingen... maar buiten dat alles rijdt het echt wreed, het is gewoon een genot als je de sleutel omdraait en die 6 cylinder gaat lopen en dan dat geluid ... echt super super wreed. Het enige probleem is dat mijn vrouw de kids ermee naar school brengt en ik op de fiets naar mijn werk kan.........

Als laatste ik woon in Utrecht wie weet een goed adres voor het onderhoud van onze JeeperCreeper???

Groetjes

Danny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

offroad centre Utrecht...of B&S in Tiel.

Die ramen, je zou de motoren van de achterdeuren met die van de voordeuren kunnen omruilen. En daarna gaan zoeken naar tweedehands motoren.

Hier in Brabant zit nog een goeie sloop voor XJtjes... vraag XJos maar eens.

Jeep...lekker he.... cool.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eindelijk mocht ik vandaag met de Jeep naar het werk.

En iedereen keek zijn ogen uit.

Maar dat gezeik van dat zal wel zuipen!!!!!

Ik telkens maar zeggen: ja echt wel en niet zo'n klein beetje ook. Maar daarna moeten ze er wel allemaal inzitten en die zuipmotor horen lopen....... en iedereen maar van:

gaf man, wat een geluid, ik dan telkens maar weer zeggen, dat komt door die zuipmotor!

Ja als je wat leuks wil moet je er wel wat voor over hebben/betalen.

Iedereen weet van te voren dat wanneer je zo'n vet wreede JeeperCreeper koopt je iets vaker moet tanken dan de rest maar daar krijg je ook weer wat voor terug...... brrrrrroooooooeewwwwwwwwmmmmmmhhhhhhhhh en dan het schudden van de auto he das ook vet hoor, niet dan????

Greetings

JeeperCreeper

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by JeeperCreeper@Aug 23 2004, 01:19

Iedereen weet van te voren dat wanneer je zo'n vet wreede JeeperCreeper koopt je iets vaker moet tanken dan de rest maar daar krijg je ook weer wat voor terug...... brrrrrroooooooeewwwwwwwwmmmmmmhhhhhhhhh en dan het schudden van de auto he das ook vet hoor, niet dan????

<div align="right">

Dat valt toch best wel mee? Voorheen reed ik een Ford Siesta en daarmee moest ik net zo vaak tanken... Het enige verschil is dat ik er nu steeds 2x zoveel liters in moet gooien blink.gif

Het beestje lekker laten brullen kost natuurlijk wel wat meer, maar bij normaal gebruik vond ik m'n XJ afgelopen vakantie nog best wel meevallen met ~1:9 op de wat langere afstanden bij bescheiden snelheden (lees Frankrijk, RN)!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moet ie wel helemaal af zijn.

Er moet nog een hoop gefixed worden maar doe ik wanneer ik een goed adres gevonden heb.

Zoals je kan lezen in het eerste stuk zijn er nog wat dingen die gedaan moeten worden!

Verder wil ik hem/haar nog wat aankleden met extra dingetjes.

Weet iemand een goede site voor onderdelen en of een goed sleuteladres.

Ik heb het idee dat de dealers ons niet zo graag zien aankomen!!!!

Greetings

JeeperCreeper

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by JeeperCreeper@Aug 19 2004, 23:38

Hoi allemaal,

ik heb zojuist een Cherokee gekocht van 1990, de Limited 4.0 met maar liefst 300.000 kilometertjes.... maar daar was de prijs ook naar, Zwart van kleur, airco, leren bekleding, cruise control, etc etc.

Nu doen de 2 electrische ramen voor het allebei niet, achter doen ze het wel. Ik heb tot op vandaag de oorzaak nog niet kunnen vinden. Wie kan mij helpen?

Als ik de airco aan doe dan gaat de pomp lopen, voel ik ook dat de motor anders gaat lopen, soms gaat hij iets stotteren, zet ik de airco uit dan loopt ie weer als een zonnetje. Echt veel koeler als de gewone ventilator wordt het ook niet. Echter nu ik er een weekje in rij gaat hij als je de kickdown gebruikt steeds wat meer stotteren, gebruik je het gaspendaal "gewoon" loopt ie wederom als een zonnetje.

Wie weet wat de reden kan zijn??

Zo zijn er nog wat dingen... maar buiten dat alles rijdt het echt wreed, het is gewoon een genot als je de sleutel omdraait en die 6 cylinder gaat lopen en dan dat geluid ...    echt super super wreed. Het enige probleem is dat mijn vrouw de kids ermee naar school brengt en ik op de fiets naar mijn werk kan.........

Als laatste ik woon in Utrecht wie weet een goed adres voor het onderhoud van onze JeeperCreeper???

Groetjes

Danny

<div align="right">

Ik kan, uit ervaring vertellen, dat je elek ramen een kwestie van het motortje schoonmaken is. Ik heb nl het zelfde probleem gehad. Je kan ergens op het forum een exacte uitleg vinden hoe je dat het beste kan doen. Vervangen van onderdelen is veel te makkelijk en minder leuk.

suc6

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Sjikita@Aug 24 2004, 18:47

voor bumpers en sidebars in de door jou gewenste vorm kan je altijd bij mij terecht.(zie lierbumper van droopy)

Verder willen er vast mensen jou helpen met sleutelen, dat gebeurd nu ook al dat iedereen elkaar helpt.

Ligt er een beetje aan waar je woont.

Groeten Bas

<div align="right">

Sidenbar, zoek zoiets al een tijdje en heb geen zin die in amerika te bestellen, als het dan niet past kan ik die naast de rest leggen sad.gif

Zoek zoiets als

http://www.off-road.com/jeep/cherokee/98/0...mit/summit.html

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...