Limited 97 Geplaatst October 4, 2007 Rapporteren Share Geplaatst October 4, 2007 Was er zelf al aan gewend, maar als anderen er in rijden... Er zit een vervelende tik in de motor, bij 1500 toeren, niet bij stationair en ook niet bij hogere toeren. We lokaliseren het echt bovenin (bij de kleppen) en voorin het blok. En hoe meer toeren hoe sneller de tik.. Klepstoters waarschijnlijk niet, klepspeling kan eigenlijk ook niet (ivm hydraulische klepstoters), en het betreft een gereviseerde cylinderkop, olie is al vervangen, reiniger is heeft niets opgelost. Zaken onder in het blok, zoals krukaslagers etc. sluiten we uit. Wie heeft een idee ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ruudvd Geplaatst October 4, 2007 Rapporteren Share Geplaatst October 4, 2007 limited 97 Vaak wordt de nokkenas niet vervangen bij een koprevisie zo kan er alsnog speling ontstaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst October 4, 2007 Rapporteren Share Geplaatst October 4, 2007 De nokkenas zit ook niet in de kop... Mogelijk is het toch een klepstoter. Die zitten namelijk in het blok, op de nokkenas. De speling die daar ontstaat, vind je terug bij de klep. Klepstoters hoor je namelijk juist stationair. Maar geluiden zijn op afstand natuurlijk lastig te beoordelen.. Ruud kan maar zo gelijk hebben. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Limited 97 Geplaatst October 4, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 4, 2007 Maar bij stationair hoor je juist niks, bij 1700 toeren flink en daarna vervaagt het (misschien door de snelheid van de tik en de herrie van de motor). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst October 4, 2007 Rapporteren Share Geplaatst October 4, 2007 Tja... Maar eens met de stethoscoop gaan luisteren dus. En dan vooral ter hoogte van de nokkenaslagers. Er schiet me trouwens nog wat te binnen... Ik heb ook al eens meegemaakt dat de rotor de distributiekap raakte.. Geeft ook een tikkend geluid. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Limited 97 Geplaatst October 4, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 4, 2007 Huisarts Ed heeft geen stethoscoop......- Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albert84 Geplaatst October 11, 2007 Rapporteren Share Geplaatst October 11, 2007 Hallo, Bij mijn cherokee heb ik dat geluid ook precies zoals beschreven, ik ga als ik binnekort tijd heb de kop eraf halen (slangen worden ook hard) Ik had eerst het idee om het hele kleppen stelsel te vervangen maar als ik dit zo lees heeft dat dus weinig zin. Kan ik makkelijk bij de stoters al de kop eraf is?. Gr Albert de kievid Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ruudvd Geplaatst October 11, 2007 Rapporteren Share Geplaatst October 11, 2007 albert84 Het heeft wel degelijk zin om je kop te reviseren, maar bij te veel speling op de kleppen"trein" lost dit ,meestal,het probleem maar half op. als de nokkenas ingesleten is moet deze ook vervangen worden even als de hdr. klepstoters. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albert84 Geplaatst October 13, 2007 Rapporteren Share Geplaatst October 13, 2007 Hallo, Hoevel werk is het om de nokkesas te vervangen? heeft iemand hier ervaring mee? in afwachting van jullie reacties Albert Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Limited 97 Geplaatst October 14, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 14, 2007 Wellicht is het eenvoudiger en goedkoper om eerst alleen de klepstoter stangen te vervangen van bovenuit ? Da's minder werk en veel goedkoper, alleen het kleppendeksel eraf... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albert84 Geplaatst October 14, 2007 Rapporteren Share Geplaatst October 14, 2007 ja ik denk dat ik daar dan maar mee begin. bedankt voor de tip. gr albert Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MCJeep Geplaatst October 14, 2007 Rapporteren Share Geplaatst October 14, 2007 Was er zelf al aan gewend, maar als anderen er in rijden...Er zit een vervelende tik in de motor, bij 1500 toeren, niet bij stationair en ook niet bij hogere toeren. We lokaliseren het echt bovenin (bij de kleppen) en voorin het blok. En hoe meer toeren hoe sneller de tik.. Klepstoters waarschijnlijk niet, klepspeling kan eigenlijk ook niet (ivm hydraulische klepstoters), en het betreft een gereviseerde cylinderkop, olie is al vervangen, reiniger is heeft niets opgelost. Zaken onder in het blok, zoals krukaslagers etc. sluiten we uit. Wie heeft een idee ? Als die op lpg rijdt wat kan het ook je verdamper zijn . Ik heb nl psies hetzelfde gehad en heb samen met Ed nooit de oorzaak kunnen vinden totdat mij bij de gasboer uitgelegd werd dat de verdamper koelvloeistof kan gaan lekken de motor in. Je kan het makkelijk testen door op benzine te gaan rijden en de koelslangen die uit de verdamper komen even met elkaar te verbinden. Het is bij mij de oplossing geweest en heb nu een afspraak om vrijdag een nieuwe verdamper erin te zetten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Limited 97 Geplaatst October 14, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 14, 2007 Laat ik de verdamper nou net nieuw hebben....ik denk inderdaad dat de nokkenas wat ingesleten is de afgelopen 220.000 km. Bij de kopvervanging is deze natuurlijk niet meegenomen.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.