Spring naar bijdragen

tikkende motor


Limited 97
 Share

Recommended Posts

Was er zelf al aan gewend, maar als anderen er in rijden...:)

Er zit een vervelende tik in de motor, bij 1500 toeren, niet bij stationair en ook niet bij hogere toeren.

We lokaliseren het echt bovenin (bij de kleppen) en voorin het blok.

En hoe meer toeren hoe sneller de tik..

Klepstoters waarschijnlijk niet, klepspeling kan eigenlijk ook niet (ivm hydraulische klepstoters), en het betreft een gereviseerde cylinderkop, olie is al vervangen, reiniger is heeft niets opgelost.

Zaken onder in het blok, zoals krukaslagers etc. sluiten we uit.

Wie heeft een idee ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De nokkenas zit ook niet in de kop...:)

Mogelijk is het toch een klepstoter. Die zitten namelijk in het blok, op de nokkenas.

De speling die daar ontstaat, vind je terug bij de klep. Klepstoters hoor je namelijk juist stationair.

Maar geluiden zijn op afstand natuurlijk lastig te beoordelen.. Ruud kan maar zo gelijk hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

Bij mijn cherokee heb ik dat geluid ook precies zoals beschreven, ik ga als ik binnekort tijd heb de kop eraf halen (slangen worden ook hard) Ik had eerst het idee om het hele kleppen stelsel te vervangen maar als ik dit zo lees heeft dat dus weinig zin.

Kan ik makkelijk bij de stoters al de kop eraf is?.

Gr Albert de kievid

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Was er zelf al aan gewend, maar als anderen er in rijden...:wub:

Er zit een vervelende tik in de motor, bij 1500 toeren, niet bij stationair en ook niet bij hogere toeren.

We lokaliseren het echt bovenin (bij de kleppen) en voorin het blok.

En hoe meer toeren hoe sneller de tik..

Klepstoters waarschijnlijk niet, klepspeling kan eigenlijk ook niet (ivm hydraulische klepstoters), en het betreft een gereviseerde cylinderkop, olie is al vervangen, reiniger is heeft niets opgelost.

Zaken onder in het blok, zoals krukaslagers etc. sluiten we uit.

Wie heeft een idee ?

Als die op lpg rijdt wat kan het ook je verdamper zijn .

Ik heb nl psies hetzelfde gehad en heb samen met Ed nooit de oorzaak kunnen vinden totdat mij bij de gasboer uitgelegd werd dat de verdamper koelvloeistof kan gaan lekken de motor in. Je kan het makkelijk testen door op benzine te gaan rijden en de koelslangen die uit de verdamper komen even met elkaar te verbinden. Het is bij mij de oplossing geweest en heb nu een afspraak om vrijdag een nieuwe verdamper erin te zetten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...