Spring naar bijdragen

olie lekkage


martijnn
 Share

Recommended Posts

Dag iedereen,

Ik lees het forum al geregeld en heb er veel aan.

Helaas heb ik nu een probleem waar ik geen raad mee weet. Als ik de kickdown van de jeep gebruik spuit de olie er ergens bij het filter in de buurt uit. Ik heb de O ringen vervangen maar dit helpt niet. Heeft iemand dit al eens eeder gehad of weet iemand de oplossing dan hoor ik het graag.

Alvast bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lekkage bij overdruk klep die het filter bypassed?

Die zit volgens mij direct achter of zelfs in het oliefilter. Dat zou dus betekenen dat de o-ring van het filter stuk zou zijn.

Mij mij is wel een keer de felsrand van het filter losgekomen, met ernstige lekkage als gevolg!

Overigens willen de oliedruksensoren ook wel eens lekken. Maar zoveel???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk ook eens of de carterventilatie wel goed werkt,kan goed zijn wanneer je het toerental opvoerd van de motor dat de druk (te)hoog oploopt waardoor de motor op de zwakste plek olie eruit gaat gooien.Dit kan bv de carterpan zijn of de bevestiging van je oliefilter op je blok.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vandaag onder de jeep gekropen. Toch erg handig dat verhogen....na wat poetsen vond ik tussen de motor en de bak een stel druppels weggeveegt en gestart. weer kijken en er hangen weer druppels. Ik denk dat er een keerring tussen de motor en de bak lekt maar misschien heeft iemand dit ook eens gehad en weet die een betere oplossing.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het blok hoeft beslist niet los,het is alleen de carterpan die los moet.Als het blok wat er nu in zit goed loopt en verder geen problemen geeft zou ik er niet aan beginnen zonde van de tijd en werk om er een ander blok in te zetten,en dit voor zo'n kleine ingreep.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • 8 months later...

heb ik dus ook last van, schijnt dat de achterste olie kering van de krukas lekt.

de olie spuit er niet echt uit bij mij maar is wel zo erg dat de uitlaat onder zit en dat hij na een ritje behoorlijk stinkt naar de olie.

de rest van de auto zoals bak en onderzijde zitten ook stevast onder de olie.

kering is blijkbaar makkelijk te vervangen, moet het zelf ook nog doen hoor:D

suc6 Harry

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

Martijn, dit komt mij bekend voor. Het zal de keerring achter op de krukas zijn, dit is namelijk een kwaaltje. het bestaat uit 2 delen en gaat helaas verslijten. Carterpan er onder vandaan acterste lagerkap los en dan met drevel keerring eruit tikken en nieuwe demonteren. Te bestellen bij Boris.

suc6.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...