Spring naar bijdragen

Hoezo 'vreselijke bak'?


Kombat
 Share

Recommended Posts

Weer een aparte belevenis vandaag .

Ik had vandaag een vrije dag op mijn HBO opleiding en had afgesproken met een oud klasgenoot die niet HBO is gaan doen maar verder is gaan leren op het VWO.

Ik sprak met hem af op onze 'oude' school, die de afgelopen twee jaar compleet is verbouwd.

Kom daar aan en zie een groepje mensen op het plein staan, Ik dacht: ''ze zullen weten ook dat ik er ben!'' Dus ik 'pedal-to-the-metal' de oprit van het schoolplein op; gevolg een ballet met piepende banden op het vers gestraatte plein. Het plein lag nog vol spoelzand dus het kon niet beschadigen. (Het spektakel was onmogelijk om te kunnen zien vanuit de lerarenkamer.)

Iedereen die er stond vond het prachtig en een aantal oud klasgenoten stapt in voor een ritje en vragen me over mijn nieuwe aanwinst.

Als we terug komen vraag ik ze waar bezoekers tegenwoordig mogen parkeren, ze wijzen een plek aan waar bezoekers altijd parkeren.

Ik parkeer keurig de pasgewassen XJ buiten het hek op een plekje.

Eerst een praatje gemaakt met echt de aardigste concierge van het land.

En ik praat wat bij met vrienden en krijg een rondleiding door de nieuwe school.

Toen ineens kwam 'meneer de Vries' (conrector VWO) op me afstormen in de kantine (lees dit met een bekakt accent):

'Is die wagen op het plein van jouw?' ik knikte

'Mooi, dan mag je onmiddelijk die vréselijke bak van het terrein halen'

Ik reageerde verbaast en legde hem uit wat ik op school te zoeken had.

Hij peinsde en begon verder mijn mooie XJ te beledigen. (Het was een wagen voor; hillbillies, aso's, kampers etc..en meer)

Ik vroeg hem of ie misschien zijn woorden terug wilde nemen omdat ik er trots op was en er voor gespaard had.

Hij lachte minachtend en zei dat ik toestemming had moeten vragen voor dit 'bezoek'

Ik legde hem uit waarom sommige mensen liever voor een echte Jeep gaan en niet voor een tweederangs koreaans geval. (Zijn Sorento)

En dat ie dat aangeleerde kak accent ook wel achterwege kon laten want daar trapt niemand in.

Ik legde hem uit dat al een gesprek met de concierge had gehad over waarom ik hier was en hij me verteld had dat daar inderdaad bezoekers mogen parkeren.

Hij stond me aan te gapen en liep toen mopperend met grote passen weg.

Ik stond zelf ook even te kijken van dit gesprek.. en toen barstten ik en mijn klasgenoot in lachen uit. (wat de rector hoop ik, nog net kon horen. :P)

Wat een auto al niet teweeg kan brengen, als ik er een Saab had geparkeerd had ie vast niet zo gereageerd...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iedere keer als ik op de Antwerpse ring rij en de jaloerse blikken zie weet ik dat ik de juiste keuze gemaakt heb.....en mijn wagen is 9 jaar oud!......ik heb eens met een Sorento mogen rijden, rijd ook wel goed ma is geen avonturier,een jeep is een avonturier, als ik naar de Ardennen rij heb ik het gevoel dat de auto beter begint te rijden.....:D

Ma dat zal wel in mijn hoofd zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toen ineens kwam 'meneer de Vries' (conrector VWO) op Ik legde hem uit waarom sommige mensen liever voor een echte Jeep gaan en niet voor een tweederangs koreaans geval. (Zijn Sorento)

...

Als je niet kunt hebben dat anderen iets over (van) je auto zeggen, waarom doe je het zelf dan ook?:D

Naast mijn TJ heb ik het plezier om van het bedrijf uit in een Sorento te mogen rijden en dat is zeker geen straf:rolleyes:

Laat iedereen in zijn waarde, dat geldt ook voor die lereaar!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ JanJeep en 87wrangler:

Als iemand jou zo begint aan te vallen zonder dat daar reden voor is, dan reageer jij waarschijnlijk ook niet meer zo verstandig en diplomatiek.

-De rector die zo tekeer ging heeft het slippen onmogelijk kunnen zien, het was aan de andere kant van het gebouw.

-Ik was niet illegaal de school binnengeslopen, ik had me gemeld bij de concierge.

-Als ik de Jeep nou midden in de tuin had gezet was dat aso geweest maar hij stond juist op een keurige plaats geparkeerd.

Er was geen reden om zo te doen zoals hij deed, ik heb daar 6 jaar op school gezeten en hij herkende me niet dat is best wel slecht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je moet je niet zo aangevallen voelen, zo is dat niet bedoeld...:P

Je kunt gewoon een hoop gemor voorkomen door niet met je Jeep te gaan gassen op een plein. Dat is meer iets voor GTItjes enzo.

Dat die rector niet helemaal lekker reageerde, ben ik met je eens. Maar bedenk ook dat er op scholen ook "tamtam's 'zijn. Je hoeft niet alles te zien om het toch te weten te komen. Veel scholen hebben daarvoor camerasystemen die juist de pleinen in de gaten houden. Die beelden worden meestal op een monitor in de lerarenkamer weergegeven!

Dus: Denk aan het imago van Jeep en Jeeprijders! Je kunt zo'n man ook rustig vertellen dat je auto daar wel mag staan, en dat je daarvoor toestemming hebt gekregen. Resultaat: Je auto mag ook blijven staan én het vooroordeel is niet bevestigd! Alleen moet je wel eerst ff zo'n man laten uitrazen, anders is er niet mee te praten.:D

Overigens zal ik je mijn persoonlijke mening over je "ballet met piepende banden" maar onthouden, ik vrees dat je het daar namelijk niet mee eens bent..:lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...