Spring naar bijdragen

startonderbreking uitschakelen?


Recommended Posts

Vandaag kon ik de Jeep niet meer op slot doen met AB toen we even uit eten gingen. De auto maar even met de sleutel op slot gezet. Na het eten de auto in, starten...en na een paar seconden motor uit. "O ja, sh*# da's waar de startonderbreking" ;). Daar stonden we dan...heb de AB nog uit elkaar gehaald terwijl mn vriendin met iemand mee reed naar huis om daar m'n 9-5 op te halen. Met paar penlights en wat draadjes gekeken of het misschien de batterijen waren van de AB, maar zonder resultaat. Toen m'n vriendin terug was met de auto ook haar AB geprobeerd, wederom zonder resultaat. Dus maar zonder Jeep huiswaarts gereden.:rolleyes:

Zit nu dus met een interessant probleem dat de Jeep die het op zich goed doet en niet op alarm staat, door de startonderbreking van fabrieks alarm weer vrolijk word uitgezet.:lol:

Weet iemand of het zelf te doen is om de startonderbreking (ZJ '98 LX 5.9) uit te schakelen? Zodat ik 'em in ieder geval naar huis kan rijden en daar eens verder kijken wat er kapot is aan alarm.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had het probleem dat er een schakelaartje op de automaat stuk was en hij dus steeds dacht dat de bak in D of R stond terwijl hij in P stond, met als gevolg niet willen starten.

Helaas heb ik die startonderbreker en alle andere belletjes in de zj nooit de mond kunnen snoeren:wacko::thumbsup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Twee weken geleden was ik in Frankrijk en viel de ZJ in alarm en was er nooit meer af te krijgen. De via de ANWB gestuurde monteur had binnen een half uur het alarm incl. startonderbreker en centrale vergrendeling er af. Wel jammer van die CV, maar ik ga er binnenkort wel achteraan, want een startonderbreker is volgens mij wel aan te raden op dit type auto's,:thumbsup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een update:

Vanmorgen de GC naar de Jeep garage gesleept. Daar aangekomen, monteur pakt AB, drukt op knopje...en werkt ineens weer :lol:;)

Op zich fijn dat ie het weer doet, maar het had een hoop gesleep en tijd gescheeld als het alarm gisteren het weer was gaan doen :P

Beetje met monteur lopen babbelen en volgens hem was het te doen om de start onderbreking er "permanent" af te halen. Heb dus net maar een FSM besteld in de US (hoop dat ie er een beetje snel is...) en ga de uitdaging aan om te proberen alleen de startonderbreking uit te schakelen...of nog mooier dat de startonderbreking ook eraf gaat als je met de sleutel het portier open doet. Ach, je moet blijven dromen he :D

Ik zal de vorderingen (of niet vorderingen) hier bij blijven zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...