Spring naar bijdragen

Hoe betrouwbaar is de Cherokee


marco
 Share

Recommended Posts

Hoi,

Ik heb de brandende vraag of een Cherokee van 2000 of 2001(oud model)

Zo betrouwbaar is als de dealer doet beweren.

Ik kan echt bitter weinig vinden over Jeep en eventueele storingen.

Ik heb altijd pech gehad met mijn auto's en was nu vanplan dit brok staal aan te schaffen in de hoop me niet meer zorgen te hoeven maken of hij smorgens nog start.

Ik heb er twee op het oog met beide om en om de 75000 gelopen.

1 x ltd 4.0 van 2000 en 1x een JEEP Cherokee 60th Anniversary 4.0i 5sp Intercooler 2001.

Waar ik zeker 8 jaar mee wil bollen.

Alle info is meer dan welkom, voor ik weer een grote blunder maak.

Groetjes Marco laugh.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Betrouwbaar?

Natuurlijk! En zeker de 4.0i is een geweldig blok. Met 75.000 km is hij net ingelopen!

Vergeet niet dat deze blokken in de basis al uit de 60er jaren stammen, dus door en door uitontwikkeld.

Verder is de cherokee gewoon een redelijk simpel stuk techniek. Wel luxe, maar een eenvoudige aandrijflijn. Geef 'm z'n onderhoud en hij zal je niet laten staan.

Overigens , een 4.0 intercooler???? Intercoolers zijn voor turbomotoren, en voor zover ik weet zijn die nooit op een benzine Jeep toegepast! Wel op diesels! Zit er een Turbo of blower op, dan denk ik niet dat het origineel is! Maar misschien kan een andere Jeeper bevestigen dat ze er wel waren? Anders: Laten staan!!! (als het tenminste niet alleen een bordje is, wat de vorige eigenaar wel interessant vond staan dry.gif ...)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt Wrangler, dat is eigenlijk wat ik wilden horen dry.gif

Dat van die intercooler begrijp ik ook niet echt, misschien een druk foutje.

Of zovan zet er zoveel mogenlijk bij dan lijkt ie spannender laugh.gif

Overigens staan ze bijde bij de Jeep dealer, die zogenaamde intercooler staat in eindhoven en die andere in schinnen dus bijde met 5 star garantie.(ik woon in Maastricht)

Die van 2000 heb ik in proef gereden maar omdat deze ingevoerd is heb ik mijn bedenkingen erbij.(je kunt ze checken op de Jeep site)

Gelijk nog één vraag, kunnen ze goed tegen LPG en wat kost het ongeveer deze erin te laten bouwen?(moet de kop niet aan gepast worden?)

Misschien is er iemand die bij mij in de buurt woont met veel jeep ervaring, om eens mee te babbelen laugh.gif

Groetjes Marco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat het kost om er LPG in te laten bouwen weet ik niet, maar uit eigen ervaring weet ik dat het eruit slopen alleen 2 dagen klooien kost wink.gif

Mijn 4.0 uit m'n Wrangler had er 228.000 op zitten toen de lpg tank eruit ging. Dus mijn blok nemende kunnen ze er vrij goed tegen smile.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by marco@Aug 16 2004, 19:21

Bedankt Wrangler, dat is eigenlijk wat ik wilden horen  dry.gif

Dat van die intercooler begrijp ik ook niet echt, misschien een druk foutje.

Of zovan zet er zoveel mogenlijk bij dan lijkt ie spannender  laugh.gif

Overigens staan ze bijde bij de Jeep dealer, die zogenaamde intercooler staat in eindhoven en die andere in schinnen dus bijde met 5 star garantie.(ik woon in Maastricht)

Die van 2000 heb ik in proef gereden maar omdat deze ingevoerd is heb ik mijn bedenkingen erbij.(je kunt ze checken op de Jeep site)

Gelijk nog één vraag, kunnen ze goed tegen LPG en wat kost het ongeveer deze erin te laten bouwen?(moet de kop niet aan gepast worden?)

Misschien is er iemand die bij mij in de buurt woont met veel jeep ervaring, om eens mee te babbelen  laugh.gif

Groetjes Marco

<div align="right">

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een LPG-installatie laten inbouwen kost ongeveer 2000,= euro. Ik heb dit laten doen met mijn Cherokee uit 96. Loopt prima op LPG en de kop hoeft niet aangepast te worden. Alleen zijn er geruchten dat de regering LPG wil afschaffen!! Of dat ze lukt is natuurlijk nog de vraag...

Gr.

Anmoda

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de info Anmoda.

Nu heb ik iig een richt prijs, kun je me ook nog vertellen welk merk instalatie jij hebt, en of het een G3 is of een gewone?

Ik ga iig eens goed rekenen wat voor mij voordelig zou zijn met 20.000km per jaar, en de gedachte hem zeker een jaar of 8 te laten bollen op mijn naam.

groetjes Marco biggrin.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by marco@Aug 17 2004, 19:50

Bedankt voor de info Anmoda.

Nu heb ik iig een richt prijs, kun je me ook nog vertellen welk merk instalatie jij hebt, en of het een G3 is of een gewone?

Ik ga iig eens goed rekenen wat voor mij voordelig zou zijn met 20.000km per jaar, en de gedachte hem zeker een jaar of 8 te laten bollen op mijn naam.

groetjes Marco biggrin.gif <div align="right">

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Marco,

Ik denk dat het wel verstandig is om de jeep te laten checken bij een andere garage of de ANWB. ook al weten die niet al te veel van JEEPS.

Dus kies een JEEP garage bij je in de buurt (ook al koop je hem bij een dealer)

Tevens GAS is om te koken en denk inderdaad goed na daar Den Haag momenteel niet weet of ze gas nog willen blijven promoten.

Rest geef je ogen goed de kost en niet alleen met je hart kopen

Veel succes.

BULL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Anmoda, nogmaals bedankt voor de info biggrin.gif

@Bull, dat is idd een goed idee om bij een onafhankelijke garage een aankoop keuring te doen.

ANWB heeft ons hier in limburg helaas in de steek gelaten dan moet ik naar Utrecht toe, dus ik denk dat ik maar naar een willekeurige garage ga rijden met hem.

En op gas moet je idd koken, is ook altijd mijn motto geweest, en diesel is om op te varen.

Maar heb je al eens naar de benzine prijzen gekeken???? en het einde is nog lang niet in zicht, dank zij al die oorlogen. Dan moet je soms wel eens bepaalde concesies doen helaas.

Een snelle rekensom zegt mij dat ik op gas €142 per maand bespaar aan brandstof, HSB verhoging mee geteld DAS EEN DIKKE 300 OUDE GULDENS. wink.gif

Dan is de gas tank op 14 maand terug betaald, daarna puure winst enkel iets opzij zetten voor een eventueele Backfire of zo.

(dit alles op 20.000 km per jaar)

Maar ik denk dat ik hem eerst een half jaar op benzine ga rijden om eens te kijken of het uit de klauwen loopt.

Groetjes Marco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Begin 2000 kocht ik een 1998 Cherokee en daar heb ik geen dag spijt van gehad.

Toch heb ik al heel wat problemen met de Jeep gehad. Het is en blijft een Amerikaanse auto en dat merk je in de afwerking en in de levensduur van veel onderdelen. Minder van kwaliteit dan Europees of Japans.

Gelukkig zat er nog fabrieksgarantie op toen ik 'm kocht zodat veel problemen onder garantie zijn verholpen. Maar ook na de garantie bleven de problemen niet uit. Meest kostbare waren: nieuwe Kat. , O2 sensoren, startmotor, airco verdamper (niet laten maken).

Ik zou de Cherokee die je wilt kopen zeker laten keuren en probeer de vorige eigenaar te achterhalen. Vaak is een gesprekje zeer verhelderend!

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by marco@Aug 17 2004, 20:50

Bedankt voor de info Anmoda.

Nu heb ik iig een richt prijs, kun je me ook nog vertellen welk merk instalatie jij hebt, en of het een G3 is of een gewone?

Ik ga iig eens goed rekenen wat voor mij voordelig zou zijn met 20.000km per jaar, en de gedachte hem zeker een jaar of 8 te laten bollen op mijn naam.

groetjes Marco biggrin.gif <div align="right">

echt niet ik heb 4maanden geleden gas laten inbouwen en dat koste mijn 1000,- euro voor mijn cherokee bj.93

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...