Taeke Geplaatst September 13, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 13, 2007 Hoi, Mijn geliefde GC doet weer wat vreemd. zij blijft nu stug in de 1 en wil niet of nauwelijks meer opschakelen. in de stand 1, 2, of D maakt allemaal niets uit maar soms gaat ze in de stand D wel naar neutraal schakelen. ben vanmiddag met een slakkengangetje naar huis gereden om de bak niet te forceren om over te schakelen. maar eenmaal thuis moest ik nog een extra straatje om, omdat het ook niet meer de R achteruit pakt. heb een nieuwe speedsensor erin gedraaid (iets wat ik eerder ook al es kapot gehad heb) maar dat maakt deze keer niets uit. er is volgens mij echt iets mechanisch kapot en zal morgen de carter van de bak es loshalen om te kijken wat er uit komt vallen.. ----------------- speedsensor is dus nieuw, oliepeil is juist (meten in de stand neutraal met lopende motor en vooraf schakelen in alle standen) filter heb ik 3000 km geleden vervangen en dus ook nieuwe olie erin. GC 98 5,9L automaatbak is 46RE met alleen een input sensor geen output. uitlezen computer geeft geen storing ook niet na reset. help! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst September 14, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 14, 2007 er zit ook een zooi en electronica in een automaat STUCK IN LOW GEAR (WILL NOT UPSHIFT) 1. Throttle Linkage Misadjusted/Stuck. 1. Adjust linkage and repair linkage if worn or damaged. Check for binding cable or missing return spring. 2. Gearshift Linkage Misadjusted. 2. Adjust linkage and repair linkage if worn or damaged. 3. Governor/Valve Body, Governor Valve Stuck Closed; Loose Output Shaft Support or Governor Housing Bolts, Leaking Seal Rings or Valve Body Problem (i.e., Stuck 1- 2 Shift Valve/ Gov. Plug). 3. Check line and governor pressures to determine cause. Correct as required. 4. Governor Component (RE Only) Electrical Fault. 4. Check operating pressures and test with DRB scan tool, repair faulty component. 5. Front Band Out of Adjustment. 5. Adjust Band. 6. Clutch or Servo Malfunction. 6. Air pressure check operation of clutches and bands. Repair faulty component. HAS FIRST/REVERSEONLY (NO 1-2 OR 2-3 UPSHIFT) 1. Governor Valve, Shaft, Weights or Body Damaged/Stuck. 1. Remove governor assembly and clean or repair as necessary. 2. Valve Body Malfunction. 2. Repair stuck 1-2 shift valve or governor plug. 3. Front Servo/Kickdown Band Damaged/Burned. 3. Repair/replace. uit laten lezen bij de dealer? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Taeke Geplaatst September 14, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 14, 2007 er zit ook een zooi en electronica in een automaatuit laten lezen bij de dealer? heb net even met een automaatbak_revisie bedrijf gebeld. deze zegt als volgende stap stekker loshalen van de druk regelaar om de bak in z'n 3 te dwingen (noodprogramma) ik moet alleen nog even zoeken waar die zit. met de computer uitlezen bij de dealer is al gebeurt, maar deze gaf geen melding. als ik je lijstje zo bekijk dan wordt dit een speciaal klusje.. dat ga ik niet redden denk ik. waar kan ik het beste wel terecht voor dit soort klussen,buiten de dealer om? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst September 14, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 14, 2007 B&S? of natuurlijk een automaatbak revisie bedrijf ik zal ook ff weer in boek duiken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Taeke Geplaatst September 14, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 14, 2007 Zojuist de stekker voor het noodprogramma losgehaald. deze zit bovenop de bak terhoogte van de output speedsensor (46RE automaatbak) Het staat nu i.d.d. in de 3 maar schakeld niet woest vanuit de N naar de R stand. auto trekt prima op vanuit stilstand in de 3, dat valt me reuze mee! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst September 14, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 14, 2007 dan is het een electronisch probleem, tenminste lijkt mij dan weer Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Taeke Geplaatst September 14, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 14, 2007 lijk me wel stug want dat zou het uitlezen van de data dat wel aan moeten geven als zijnde storing toch? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst September 14, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 14, 2007 Ik denk dat je eens moet beginnen met de remband(en) te stellen... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst September 14, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 14, 2007 hmm ook weer zo, kep hier geen FSM bij de hand Governor/Valve Body, Governor Valve die komt wel vaak terug in het verhaal.. maar automaat is wel geval appart ik zou m wegbrengen naar een automaatboer Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst September 14, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 14, 2007 lijk me wel stug want dat zou het uitlezen van de data dat wel aan moeten geven als zijnde storing toch? Niet elke storing kan je uitlezen via de data. Als de storing geen signaal doorgeeft dat hij een storing heeft zal je het nooit kunnen uitlezen via de data. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst September 14, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 14, 2007 Mooie zin! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Taeke Geplaatst September 14, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 14, 2007 rembanden stellen lijkt me niet onnodig net als een filter vervangen om de 50.000 km van de automaat. Het probleem is uiteindelijk ook ontstaan tijdens het wat zwaardere gebruik op de duitse autobahn naar het zuiden van oostenrijk, heuvel op en af met 120 tot 150 (vol beladen en 4 personen en 6 tot 10% hellingen soms uitgesmeert over p/m 5 km?) waarbij er af en toe ook nog wel geschakeld werd van de OD naar de 3, voornamelijk tijdens gebruik van de Cruisecontrol. Ik denk dat ik haar maar even uit handen moet geven, aan de specialist. zodra het gefixt is laat ik de oorzaak wel even weten. bedankt allemaal voor de hulp zover! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Taeke Geplaatst October 5, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 5, 2007 Madame doet het het weer, ik heb haar laten ophalen door een transporteur en deze zal ze maandag weer thuis brengen. er is een nieuwe Governor klep ingekomen en een breuk in een kabelboom is hersteld. totaalprijs inc transporteur kosten a 92,- per enkele reis. 1043,- reparatie is uitgevoerd door de firma Autrans te Lunteren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst October 5, 2007 Rapporteren Share Geplaatst October 5, 2007 totaalprijs inc transporteur kosten a 92,- per enkele reis. 1043,- gloeps.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.