Spring naar bijdragen

automaatbak GC 5,9 kaput?


Recommended Posts

Hoi,

Mijn geliefde GC doet weer wat vreemd.

zij blijft nu stug in de 1 en wil niet of nauwelijks meer opschakelen.

in de stand 1, 2, of D maakt allemaal niets uit maar soms gaat ze in de stand D wel naar neutraal schakelen.

ben vanmiddag met een slakkengangetje naar huis gereden om de bak niet te forceren om over te schakelen. maar eenmaal thuis moest ik nog een extra straatje om, omdat het ook niet meer de R achteruit pakt.

heb een nieuwe speedsensor erin gedraaid (iets wat ik eerder ook al es kapot gehad heb) maar dat maakt deze keer niets uit.

er is volgens mij echt iets mechanisch kapot en zal morgen de carter van de bak es loshalen om te kijken wat er uit komt vallen..

-----------------

speedsensor is dus nieuw, oliepeil is juist (meten in de stand neutraal met lopende motor en vooraf schakelen in alle standen) filter heb ik 3000 km geleden vervangen en dus ook nieuwe olie erin.

GC 98 5,9L automaatbak is 46RE met alleen een input sensor geen output. uitlezen computer geeft geen storing ook niet na reset.

help!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

er zit ook een zooi en electronica in een automaat

STUCK IN LOW GEAR

(WILL NOT UPSHIFT)

1. Throttle Linkage Misadjusted/Stuck. 1. Adjust linkage and repair linkage if

worn or damaged. Check for binding

cable or missing return spring.

2. Gearshift Linkage Misadjusted. 2. Adjust linkage and repair linkage if

worn or damaged.

3. Governor/Valve Body, Governor Valve

Stuck Closed; Loose Output Shaft

Support or Governor Housing Bolts,

Leaking Seal Rings or Valve Body

Problem (i.e., Stuck 1- 2 Shift Valve/

Gov. Plug).

3. Check line and governor pressures to

determine cause. Correct as required.

4. Governor Component (RE Only)

Electrical Fault.

4. Check operating pressures and test

with DRB scan tool, repair faulty

component.

5. Front Band Out of Adjustment. 5. Adjust Band.

6. Clutch or Servo Malfunction. 6. Air pressure check operation of

clutches and bands. Repair faulty

component.

HAS FIRST/REVERSE

ONLY (NO 1-2 OR 2-3

UPSHIFT)

1. Governor Valve, Shaft, Weights or

Body Damaged/Stuck.

1. Remove governor assembly and clean

or repair as necessary.

2. Valve Body Malfunction. 2. Repair stuck 1-2 shift valve or

governor plug.

3. Front Servo/Kickdown Band

Damaged/Burned.

3. Repair/replace.

uit laten lezen bij de dealer?
Link naar opmerking
Deel via andere websites

er zit ook een zooi en electronica in een automaat

uit laten lezen bij de dealer?

heb net even met een automaatbak_revisie bedrijf gebeld.

deze zegt als volgende stap stekker loshalen van de druk regelaar om de bak in z'n 3 te dwingen (noodprogramma) ik moet alleen nog even zoeken waar die zit.

met de computer uitlezen bij de dealer is al gebeurt, maar deze gaf geen melding.

als ik je lijstje zo bekijk dan wordt dit een speciaal klusje.. dat ga ik niet redden denk ik.

waar kan ik het beste wel terecht voor dit soort klussen,buiten de dealer om?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lijk me wel stug want dat zou het uitlezen van de data dat wel aan moeten geven als zijnde storing toch?

Niet elke storing kan je uitlezen via de data. Als de storing geen signaal doorgeeft dat hij een storing heeft zal je het nooit kunnen uitlezen via de data.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

rembanden stellen lijkt me niet onnodig net als een filter vervangen om de 50.000 km van de automaat.

Het probleem is uiteindelijk ook ontstaan tijdens het wat zwaardere gebruik op de duitse autobahn naar het zuiden van oostenrijk, heuvel op en af met 120 tot 150 (vol beladen en 4 personen en 6 tot 10% hellingen soms uitgesmeert over p/m 5 km?) waarbij er af en toe ook nog wel geschakeld werd van de OD naar de 3, voornamelijk tijdens gebruik van de Cruisecontrol.

Ik denk dat ik haar maar even uit handen moet geven, aan de specialist.

zodra het gefixt is laat ik de oorzaak wel even weten. bedankt allemaal voor de hulp zover!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Madame doet het het weer, ik heb haar laten ophalen door een transporteur en deze zal ze maandag weer thuis brengen.

er is een nieuwe Governor klep ingekomen en een breuk in een kabelboom is hersteld.

totaalprijs inc transporteur kosten a 92,- per enkele reis. 1043,-

reparatie is uitgevoerd door de firma Autrans te Lunteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...