Spring naar bijdragen

Taeke

Forum member
  • Aantal bijdragen

    17
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over Taeke

  • Verjaardag 22/11/1969

Taeke's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Vandaag na aanleiding van onderzoek waar het getikker in het blok weg komt met een magneet door het carter wezen vissen hierbij kwamen we dit onderdeeltje tegen, http://www.flickr.com/photos/26189420@N03/2498391213/in/set-72157605099436282/ wie weet wat het is? verder de vraag: als de carterpan er onderweg moet moet dan de vooras er onderweg of het blok eruit? wat is wijheid? Het gaat om de GC - ZJ bj 98, 5.9L de rest van de foto's staan op: http://www.flickr.com/photos/26189420@N03/sets/72157605099436282/
  2. bedankt voor het meedenken, ik denk ook eerder dat het zoiets moet zijn, het veertje zag er nog veels te mooi uit om daar zolang op die tuimelaar te hebben gelegen.
  3. Hoi, heb de uitlaat helemaal los en de catalisator ertussenweg. phuf wat een werk man ze hadden de klemmen zo vast gezet dat beide delen zo'n beetje geklonken waren.. Flink rood gestookt en toen met wat frictie de bocht weer in vorm gedraaid. maar nu. heb het spul los en komt dat carter nog net niet helemaal gemakkelijk eronderweg.. morgen maar weer verder. geen gemakkelijk klusje zover dus!
  4. Vandaag de auto even gestart zonder kleppendeksel, de olie begon pas echt te lopen bij 1500 rpm ongeveer dus dat viel nog mee. het getikker / geklapper is er nog steeds en komt duidelijk bij de (vanaf de voorkant auto gezien) linker rij cilinders. (ik zal het loslopen van de tuimelaar bouten nogmaals extra checken thx!) verder zit er inderdaad een klep met kogeltje in de ontluchtings ventiel die op de kleppendeksel zit, en het veertje komt daar dus niet uit dat is uitgeloten. misschien is het een carburateur onderdeeltje dat in de hoek van de kleppendeksle is gerold door eerdere reparatie's en door demontage van het kleppenhuis daar is neegestreken. i.i.g. bedankt voor het meedenken. volgende stap is het carter, ik heb de startmotor al losgehaald en de bouten rondom de pan. morgen de uitlaat losmaken (min klusje..) om de carterpan te kunnen verwijderen, en dan maar es via de onderkant kijken en voelen, misschien dat er speling is te vernemen op de krukaslagers.
  5. Hallo was ik weer, een mooie tijd gehad met de Jeep met gereviseerde versnellingsbak (zie oudere post) maar nu staat ik voorlopig effe stil. het probleem is een flinke onregelmatig getikker onder de linker kleppendeksel, er is geopperd dat het mogelijk een kapotte klepveer is, of een hydraulische stoter kapot, of een krukas lager. echter al deze syphtomen zouden dan toch een bepaalde frequentie moeten hebben lijkt mij? nu is het ook zo dat het geluid minder is op benzine en duidelijker aanwezig op gas. Auto trilt met optrekken alsof het blok in onbelans raakt. van binnenuit klinkt het alsof er een stang los hangt en steeds het wegdek raakt, naast de auto klinkt het alsof je met een steeksleutel tegen de kleppenhuis aan staat te tikken. Vanmiddag de compressie getest en de cilinder waar we denken dat het geluid het sterkst is heeft de meeste compressie! nu heb ik de kleppendeksel verwijderd en daar lag een miniscuul veertje boven op de achterste tuimelaar!! ik heb wat foto's gemaakt van dit veertje. wie weet waar dit thuis hoort?? http://www.flickr.com/photos/26189420@N03/sets/72157604949061528/ ikzelf zou denken dat er een terugslagklep in het kleppenhuis kan zitten waar dit veertje uitgekomen is ? het ziet er verder wel ongeschonden uit. wie weet meer? verdere details GC 5.9, BJ '99, 200.000 km gelopen, G3 LPG instalatie ingebouwd 2002, automaatbak gereviseerd eind vorig jaar.
  6. Madame doet het het weer, ik heb haar laten ophalen door een transporteur en deze zal ze maandag weer thuis brengen. er is een nieuwe Governor klep ingekomen en een breuk in een kabelboom is hersteld. totaalprijs inc transporteur kosten a 92,- per enkele reis. 1043,- reparatie is uitgevoerd door de firma Autrans te Lunteren.
  7. rembanden stellen lijkt me niet onnodig net als een filter vervangen om de 50.000 km van de automaat. Het probleem is uiteindelijk ook ontstaan tijdens het wat zwaardere gebruik op de duitse autobahn naar het zuiden van oostenrijk, heuvel op en af met 120 tot 150 (vol beladen en 4 personen en 6 tot 10% hellingen soms uitgesmeert over p/m 5 km?) waarbij er af en toe ook nog wel geschakeld werd van de OD naar de 3, voornamelijk tijdens gebruik van de Cruisecontrol. Ik denk dat ik haar maar even uit handen moet geven, aan de specialist. zodra het gefixt is laat ik de oorzaak wel even weten. bedankt allemaal voor de hulp zover!
  8. lijk me wel stug want dat zou het uitlezen van de data dat wel aan moeten geven als zijnde storing toch?
  9. Zojuist de stekker voor het noodprogramma losgehaald. deze zit bovenop de bak terhoogte van de output speedsensor (46RE automaatbak) Het staat nu i.d.d. in de 3 maar schakeld niet woest vanuit de N naar de R stand. auto trekt prima op vanuit stilstand in de 3, dat valt me reuze mee!
  10. heb net even met een automaatbak_revisie bedrijf gebeld. deze zegt als volgende stap stekker loshalen van de druk regelaar om de bak in z'n 3 te dwingen (noodprogramma) ik moet alleen nog even zoeken waar die zit. met de computer uitlezen bij de dealer is al gebeurt, maar deze gaf geen melding. als ik je lijstje zo bekijk dan wordt dit een speciaal klusje.. dat ga ik niet redden denk ik. waar kan ik het beste wel terecht voor dit soort klussen,buiten de dealer om?
  11. Hoi, Mijn geliefde GC doet weer wat vreemd. zij blijft nu stug in de 1 en wil niet of nauwelijks meer opschakelen. in de stand 1, 2, of D maakt allemaal niets uit maar soms gaat ze in de stand D wel naar neutraal schakelen. ben vanmiddag met een slakkengangetje naar huis gereden om de bak niet te forceren om over te schakelen. maar eenmaal thuis moest ik nog een extra straatje om, omdat het ook niet meer de R achteruit pakt. heb een nieuwe speedsensor erin gedraaid (iets wat ik eerder ook al es kapot gehad heb) maar dat maakt deze keer niets uit. er is volgens mij echt iets mechanisch kapot en zal morgen de carter van de bak es loshalen om te kijken wat er uit komt vallen.. ----------------- speedsensor is dus nieuw, oliepeil is juist (meten in de stand neutraal met lopende motor en vooraf schakelen in alle standen) filter heb ik 3000 km geleden vervangen en dus ook nieuwe olie erin. GC 98 5,9L automaatbak is 46RE met alleen een input sensor geen output. uitlezen computer geeft geen storing ook niet na reset. help!
  12. Probleem opgelost!! De 3 weg vacuum schakelaar is vervangen. uitleg was: De schakelaar werd door de motor warmte opgewarmt en liet dan telkens een halve opening / sluiting zien. waardoor het mengsel te rijk werdt, omdat de gas toevoer nog niet leeg was maar de benzine al wel ging stromen. dubbel mengsel dus, de computer in de auto kan dit meten en reageerd uit veiligheid met afschakeling van de motor. (ook in een bocht en ook in druk verkeer, lekker link dus want nogmaals de stuurbekrachtiging is dan ook weg!!) De temperatuur sensor laat op gas bewust een lagere warmte zien om het systeem van foutmeldingen te omzeilen. De foutmelding van de computer (temp to long low code 1281) is dus eigenlijks een melding omdat op gas de temp-meter bewust lager ingesteld wordt, da´s wel weer raar.. Gas systeem was overigens geen OMG O-My-God :-) maar -OHG- (o hey God!) type X1 heb een adres gevonden van een klein zaakje die dit spul inbouwd in Winschoten (Gron) http://www.bazuin.com/index.php deze is leverancier van OHG. (BTW ze waren o.a. bezig met inbouwen LPG in een Rolls-Royce!!) uurtje werk/zoeken slangen los, meten co, schakelaar vervangen. faktuur a euro 35,- heel netjes dacht ik, daarbij is de afstelling/werking computer ook nog nagekeken. De thermostaat was een ander verhaal wat je qua prijs vantevoren ook kan verwachten als je een grote glazen tempel binnenstapt met allemaal BlingBling. en uiteindelijk de HighTech afdeling binnen mag rijden via de achterdeur. ±half uur zoeken/google-en om meer gegevens van de foutmelding, waarna uiteindelijk een andere monteur melde dat de gegevens op aparte cd-roms staan. weer ± een half uur en vervolgens nog niets kunnen vinden (alles gerelateerd aan code 1281), vervolgens op mijn keuze de thermostaat vervangen a 14,95 met op de bon appart vermeld: pakking van 4,25 (normaal thermostaat+pakking 7,95 incl merk Gates 7412-10282) milieu heffing 3,- adminstratie 5,95 totaal faktuur: euro 199,20, conclusie werkloon ongeveer 90,- p/u incl
  13. WoW wat een info allen hartelijk bedankt hiervoor! XJos88 hartstikke fijn al dat leesvoer super! De sensor is dezelfde als wat 87Wrangler in z´n afbeelding laat zien. Het schakellen in de Neutraal is nu wel duidelijk en dus niet erug verstandig omdat te doen bij hogere snelheden. De enige site met afbeelding van mogelijke plaatsing input sensor soortgelijke bak had ik i.d.d. ook nog gevonden, de 46RE wordt in ieders geval ook nog bij een dodge gebruikt. Vandaag nog een laatste maal gebeld met de dealer en leverancier van de twee sensoren. (nadat ik via de tussenleverancier gebeld werd, deze had toch een ritje en wou de sensor wel weer voor me terug brengen) Monteur aan de telefoon heeft een check gedaan bij een ZJ die op de brug stond, en kon er bij deze bak ook maar een vinden. via z´n boek moest de input speed sensor echter vlak bij de twee olie leidingen zitten en dus in de buurt van de output sensor. Uiteindelijk.... de koerier had de informatie van de dienstdoende monteur afgelopen maandag niet goed door gegeven.... letterlijk had de monteur en leverancier gezegd : het is deze of deze maar dat moet je maar even passen... daar kreeg ik later vandaag nog een apart telefoontje over omdat de koerier navraag deed. ik kan er nu wel om lachen want ik houd er nu wel een schat aan informatie aan over en de Jeep....... elke dag feest. Nogmaals bedankt!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...