Spring naar bijdragen

Dagwaarde


yvettesjeeppie
 Share

Recommended Posts

:wacko:Hoi weet iemand wat de dagwaarde is van een Jeep Cherokee 4.0 bouwjaar 07-1992? Wil dit graag weten aangezien iemand mij behoorlijk heeft aangereden en ik bang ben dat ie total loss wordt verklaard. Hoop dat iemand het weet....:D

Ik neem aan dat alles via de verzekering gaat? Hoe is de staat van de auto voor de aanrijding? Hoeveel km had de wagen gelopen? Zag hij er netjes uit of had hij diverse roestplekken of schades al voor de aanrijding? Dit zijn allemaal punten waar de verzekering naar gaat kijken. Tevens gaat de verzekering het internet op om te kijken wat de prijzen zijn van dergelijke wagens in de handel en verkoop. Heel makkelijk omschreven. Stel hij ziet meerdere cherokee's met hetzelfde bj en ongeveer dezelfde kilometerstand staan voor rond de 2500 euro dan kan je bijna wel zeker zijn dat je niet meer zal krijgen als 2500 euro. Je moet 1 ding weten. De verzekering zal proberen zo min mogelijk uit te keren. Want uitkeren kost hun geld. Dus ze zullen jouw hoogst waarschijnlijk een laag bod doen. Dus het is te hopen dat er veel cherokee's van 1992 aangeboden woden voor hoge prijzen. Want hoe hoger de prijzen op het internet des te meer zal jij terug krijgen van de verzekering. Er zal iemand naar het wrak komen kijken en jou een bod doen. Tevens zal de verzekering jou ook een bod gaan doen. Deze twee prijzen samen maken het totaal bedrag wat jouw jeep nog waard zal zijn volgens de verzekering.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een verzekeraar kijkt niet naar de handelswaarde, maar haalt de dagwaarde uit eigen tabellen en die zijn een stuk lager dan je zou verwachten.

Bel je eigen verzekering, zij kunnen in ieder geval een aardige indicatie geven. Daar moet je toch naar toe voor de melding, en het is niet zo dat je iets te verliezen hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een verzekeraar kijkt niet naar de handelswaarde, maar haalt de dagwaarde uit eigen tabellen en die zijn een stuk lager dan je zou verwachten.

Bel je eigen verzekering, zij kunnen in ieder geval een aardige indicatie geven. Daar moet je toch naar toe voor de melding, en het is niet zo dat je iets te verliezen hebt.

De handelswaarde is wel bepalend voor de dagwaarde! Als de dagwaarde beduidend lager ligt als de handelswaarde kan je beroep aantekenen tegen dit besluit. De dagwaarde moet een reeel verhaal zijn!

De uitkering moet jou in staat stellen om zonder al te veel extra middelen een vergelijkbare auto te kunnen aanschaffen. Veel mensen (bijna iedereen) laat zich afschepen met een bedrag en accepteert dat zonder tegenspraak. Verzekeringen spelen daar op in!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De handelswaarde is wel bepalend voor de dagwaarde! Als de dagwaarde beduidend lager ligt als de handelswaarde kan je beroep aantekenen tegen dit besluit. De dagwaarde moet een reeel verhaal zijn!

De uitkering moet jou in staat stellen om zonder al te veel extra middelen een vergelijkbare auto te kunnen aanschaffen. Veel mensen (bijna iedereen) laat zich afschepen met een bedrag en accepteert dat zonder tegenspraak. Verzekeringen spelen daar op in!

Klopt helemaal, daarnaast is ook zeer belangrijk de unieke staat en de eventueel gedane upgrades cq reparaties recentelijk gedaan aan de auto. uit ervaring weet ik dat ze met ongeveer 1000,- € komen plus het behoud van de auto!!

nooit op ingaan, zeker niet als er recentelijk dure reparaties gedaan zijn want: De uitkering moet jou in staat stellen om zonder (al te veel) extra middelen een vergelijkbare auto te kunnen aanschaffen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:wacko:Hoi weet iemand wat de dagwaarde is van een Jeep Cherokee 4.0 bouwjaar 07-1992? Wil dit graag weten aangezien iemand mij behoorlijk heeft aangereden en ik bang ben dat ie total loss wordt verklaard. Hoop dat iemand het weet....:whistle:

Heb even bij ons in het systeem gekeken. Maar van dat bouwjaar staat geen prijs bij ons in het systeem. maar als ik een beetje om me heen kijk en vergelijk denk ik dat je blij mag zijn met een bedrag van tussen de 1000 en 2000 euro voor de wagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je aangereden bent moet je eerst uit laten zoeken wat het schadebedrag is. Laat een rapport opstellen door een bedrijf waar je de schade ook wilt gaan laten maken. Dit omdat de kosten voor het opmaken van het rapport dan worden weggestreept in ruil voor de opdracht die ze krijgen.

Vervolgens stel je de tegenpartij aansprakelijk en die schakelt zijn verzekering in. De verzekeraar tegenpartij schakelt doorgaans een onafhankelijk expertisebedrijf in. Dit bedrijf zal het schaderapport als leidraad nemen maar kan hiervan afwijken als het een onzinrapport is.

Wat je moet doen is eerst uitzoeken of het schadebedrag niet groter is dan de economische waarde van de auto. Is het schadebedrag groter dan de eonomische waarde dan wordt de auto waarschijnlijk total loss verklaard waarna je de dagwaarde uitgekeerd krijgt. Zoek dus een bedrijf dat de schade kan repareren voor een bedrag dat lager ligt dan de dagwaarde van de auto.

Eerst zal je dus zelf actie moeten ondernemen.

Hierbij ben ik er vanuit gegaan dat je niet all risks bent verzekerd, dan is de procedure weer anders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...