Spring naar bijdragen

AANKOOPADVIES Grand Cherokee 3.1 TD


Recommended Posts

Hallo Allemaal,

Als je mensen in je directe omgeving vraagt of ze verstand hebben van auto's en dan met name de Jeep, Heeft iedereen daar verstand van!!!! Maar ze zeggen wel allemaal verschillende dingen. Daarom de volgende vraag + plus uitleg waarom Op dit forum.(Ziet er erg mooi uit)

Wij hebben een boot van 1650 KG. Samen met de trailer kom je op ongeveer 2250 KG. Om dit te trekken heb je een goede trek auto nodig. Na het budget bepaald te hebben zijn wij het internet gaan afspeuren.

We hebben toen een keuze gemaakt van welke trek auto's onze voorkeur krijgt. Dat waren 3 merken: Toyota landcruiser, nissan patrol en dan natuurlijk de Jeep Grand Cherokee.

Uiteindelijk kijkend naar ons budget (12.000 euro) vinden wij dat je bij Jeep het meeste waar voor je geld krijgt. MAAAARRRR. er zijn mensen die het ons afraden en sommige vinden het een goede keus.

Dan nu de vraag: Wij hebben een Jeep Grand Cherokee gezien waar ze 11,950 euro voor vragen. Deze Jeep heeft een 3,1 TD motor, bouwjaar februari 1999, 181.000 km gereden. Het onderhoudsboekje is ingevuld door een dealer tot 151.000 km. De auto is verder wel heel netjes( leer ziet er goed uit, alle opties werken). De man die de auto verkoopt is een nette man maar niet de laatste berijder. (de auto staat bij een auto handelaar).

IS DIT DE AUTO VOOR ONS??? :D:yes:

Alvast bedankt voor de reacties,

Rudy.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gaat die VM 5 poots-diesel 2 ton extra trekken ?

Ik vrees dat die beest gaat afzien.

Die Grand cherokee is m.i. wel een goede auto, maar ik heb bewust een benzinemodel gekocht omdat die 3.1 volgens de meesten vermogen te kort komt als hij de jeep moet voortbewegen.

Dus met 2 ton extra zal het zwaar worden.

Waarom kijk je niet uit naar een 4.7 ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gaat die VM 5 poots-diesel 2 ton extra trekken ?

Ik vrees dat die beest gaat afzien.

Die Grand cherokee is m.i. wel een goede auto, maar ik heb bewust een benzinemodel gekocht omdat die 3.1 volgens de meesten vermogen te kort komt als hij de jeep moet voortbewegen.

Dus met 2 ton extra zal het zwaar worden.

Waarom kijk je niet uit naar een 4.7 ?

hmm die diesel heeft toch aardig koppel?

tenminste nam ik eigenlijk aan, kan zo 1 2 3 geen waardes vinden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Enkele maanden terug heb ik een 1994 Grand ZJ gekocht met de 5.2 V8 motor op gas. Dit is dus een Jeep die een stuk ouder is dan die van 1999, maar ook voor een kleiner budget. Deze motor heeft ondertussen 321.000km's en loopt als een zonnetje met nergens een lekje te bespeuren.

De reden waarom ik die grand gekocht heb is ook om een aanhangwagen te slepen met m'n CJ op. (CJ 1740kg + aanhangwagen 590kg = 2330kg)

Ondertussen ben ik ermee naar twee evenementen gereden (540km) en ik ben er zeer tevreden over. Aan de lichten geraak ik nog mooi mee met het overige (normale) verkeer.

Ik ben wel benieuwd hoe hij het zal doen op een echte zomerse dag. Hij krijgt nu met die aanhangwagen iets meer dan 100° bij een buitentemperatuur van zo'n 20°.

Zonder aanhangwagen blijft ie bij een gelijkaardige buitentemperatuur net iets onder de 100°, en bij zo'n 28° ook iets boven de 100°.

Suc6 met je keuze,

Geert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...