Spring naar bijdragen

Jeep lekt als een zeef


besiland
 Share

Recommended Posts

Ook het lek heb ik nu eindelijk ondekt waar het is. het zit tussen de versnellingbak en de tussenbak

oef... dat had ik ook.....

Aandraaien van de bouten waarmee de tussenbak aan de bak vast zit, hielp onmiddelijk..... laugh.gif

En, ik was een heleboel trillingen tijdens het rijden armer.... thumbsup.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vastdraaien is een k*t klus!

Tip: haal de versnellingsbak traverse er ff onderuit! Lijkt veel werk, maar ik verzeker je, dat LIJKT alleen maar zo!

Owja:

De versnellingsbaktraverse, dat is die grote stalen plaat waar de bak op ligt. Zit op iedere chassisbalk met 3 bouten vast, plus drie in het midden van het versnellingsbakrubber! ff Achterkant van de bak op een krik, en je hebt hem er met 10 minuten onderuit!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeie avond allemaal,

ik hed de gegevens uit duitsland nog niet binnen maar dit zal nog wel even duren. de tussen bak eruit halen met het boek van haynes erbij is volgens mij wel moeilijk. ik heb michien wel een uur onder de jeep gelegen om alleen te kijken en denken waar ik moet beginnen. il denk dat ik met de voorste steek as begin en dan op de acteras hem loshaal.

En dan verder

................................................................................................... .................morgen maar weer een uur eronder liggen wacko.gifwacko.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rode olie???

Stik.... blink.gif

Het valt me dus nu pas op dat je een automatische bak hebt..... ( op de foto van je injectiesysteem zie ik tenminste een peilstok...)

Rode olie dus.... dat betekent dat het de olie uit je automatsche bak is, niet uit de tussenbak! Met andere woorden: je tussenbak moet er even achterweg..... cry.gif

Succes dan maar!

thumbsup.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De zaak lekt bij de aansluiting tussen de bak en de tussenbak. het is goed mogelijk dat dit is(te veel olie) maarrrrrrr ik heb al twee maal op drie weken de versnellingsbak bijgevuld (Automaat). deze stond dan in de N eutraal en met warme motor op het min. peil.

gr. Frenk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch moet ik me corrigeren.... ook in de tussenbak moet ATF !!! Hoewel er bij mij 75W90 in zit.... blink.gif )

( bedankt Mav© worshippy.gif )

Maar omdat je steeds je automaat moet bijvullen, veranderd er verder niets aan het feit dat de beide bakken van elkaar af moeten.....

En dat is echt niet zo moeilijk...

eerst het stangetje voor de tussenbakbediening loshalen.

Dan de steun voor de pook demonteren, en weghalen. ( met pook)

Vervolgens de stekker van de vacuum schakelaar lostrekken, en de ontluchtingsslang van de tussenbak losnemen.

Voorse en achterste aandrijfas demonteren

en tenslotte, de (5?) moeren waarmee de bakken aan elkaar zitten losdraaien ( 9/16")

Dan de bak naar achteren trekken, en onder de auto weghalen!

Alles bij elkaar: uurtje werk!

Suc6!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"He He" biggrin.gif de tussenbak is er onderuit.

toen ik hem er afhaalde gutste er no een stoom olie uit, al bij al is me er nu al zoeen 4 ltr. uit gelopen. ik heb hem nu er af en zal waarschijlijk dus een nieuwe keerring moeten plaatsen, maar moet hiervoor ook de bak eruit??????

Ps inderdaad ik heb er +/- 1.5 uur over gedaan en wel met hulp. (en dat voor een beginner, ik heb er in iedergeval spas aan.)

gr. Frenk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nauw, de tussen bak zit er weer onder. Dit lek is nu opgelost, maar nu lekt hij op de aansluiting van de schift (op de bak). ook hier maar even een nieuwe keering voor halen. zoals ik heb gezien is dit via de onderplaat te vervangen. Meteen maar een nieuwe olie filter in de bak zetten.

Ik moet zeggen dat dat ik nog nooit zoiets had gedaan. In iedergeval zonder de hulp van dit forum was ik er nooit aan begonnen.

iedergeval alvast bedankt.

Groetjes Frenk. smile.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede avond jeepers,

Jip hij loopt weer als een "jeep".

en je raad 't nooit, ik heb 't al twee dagen droog kunnen houden.

Na het vervangen van de keeringen van de aandrijf as en het asje van de schakeling totaal 3 stuks is de bak zo droog als een Creacker.

Ik moet wel even vermelden, voor evt. andere jeepers met een automaat in hun jeep. Voor een pakking van de schipt aansluiting konden ze me niet helpen bij de daeler, deze stuurde mij naar BST in simpelveld (L). deze man had dus mijn bak geheel gereviseerd op de plank liggen. En toen ik hem vroeg of hij voor mij de ringen had gaf hij deze met een hele mond vol info aan €2 mee!!!

De werkplaats was een en al rvs en je kon er van de vloer eten. tevens had hij twee pallets met spec. kisten waar de revisie bakken inzaten richting Amerika.

al met al een goed adres voor je automaat bak.

(Let op alleen automaat!!!)

Groetjes Frenk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...