Spring naar bijdragen

Jeep lekt als een zeef


besiland
 Share

Recommended Posts

Nou, dan zet ik mijn verhaal hier ens even op.

ik heb op 29-07-04 een jeep Wrangler '87 gekocht. de verkoper vertelde mij dat er iets lekte bij de bak. dus tot zover wist ik dat er iets niet in orde was. maar nu.

de bak lekt volgens mij inderdaad maar als ik op de grond kijk is het motor olie? ik heb ook al olie moeten bij gooien. Tevens is mij opgevallen dat de bak wel iests lekt maar niet erg veel.

Ook heb ik ondekt dat ik een 4,2 blok heb welke is omgebouwd naar een i (injektie) d.m.v. een ASP of zoiets. Dit werk volgens mij helemaal niet want als ik naar de uitlaat kijk komen er druppels uit welke verdacht veel lijken op benziene.!!!!!! "hee"vandaar 1:3.

Ik ben op een zaterdag maar een naar een jeep bedrijf in belgie gegaan ( gevonden via dit forum). Deze vertelde me zoveel en zo door elkaar, dat ik er allen uit kon opmaken dat ik er een V8 in moest zetten. Deze had ik nog kompleet liggen. (een V8 big blok 6.6 ltr met een HV 380 automaat)

Toen ik met deze blok naar hem toe ging kwam deze met een hele waslijst wat er moest gebeuren en ik kon beter de jeep wat hij had staan kopen en de blok daar laten!!!!!??? Omdat ik inmiddels had begrepen dat ik de papieren moest aanpassen voor een V8 heb ik maar besloten dit niet te doen, en de koop van zijn jeep vond ik niet meer intersant (puur door zijn handels wijze) maar nu? ik heb inmiddels veel kilometers gemaakt voor een goede (wat ik graag wil) oplossing maar weet nog steeds niet.

B.V. de lekage aan de blok zou aan de aandrijf as uit de blok liggen. jeep design zij mij dat er bij de as een keerring zat uit twee delen. en dat de as was voorzien van een soort winding welke de olie uit het blok terug voerde. Een oude buurman van mij vertelde mij dat dit bij mijn type niet zo was en dat er gewoon een nieuwe keerring in moest. Dit is wel even een verschil van blok uitelkaar of niet (€). De bak zou moeten worden voorzien van nieuwe keerringen en dan zou deze weer inorde zijn, dit zou wel kloppen want de olie in de bak is echt nog goed.

Dan nog die ASP injektie hoe kom ik hier vanaf.

ik hoop dat er iemand is die mij gewoon de definitieve oplossing geeft en dat ik dit gewoon kan laten uitvoeren.

Help ik wil OFF garage en het veld in

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oei, wat een paniek! ohmy.gif

Allereerst: ff rustig ademhalen..... yes.gif

De achterste krukaskering is wel degelijk te vervangen ZONDER dat de motor uit elkaar moet! Alleen het carter moet er onderuit, waarna de achterste lagerkap losgenomen moet worden. Ook je versnellingsbak kan gewoon blijven zitten! smile.gif

Daarna kan de kering vervangen worden , en kan alles weer gemonteerd worden. Wel ff een nieuwe carterpanpakking gebruiken natuurlijk!

Kosten: ongeveer een 50 pleuro! ( als je het zelf doet)

Tijd: een half dagje ( als je een beetje handig bent...)

Dan je injectie systeem:

Normaal gesproken zou je een gat in de lucht moeten springen met zo'n systeem!

Ik heb zelf nog de carburateur in gebruik (wel met computer by-pass, dus"slecht"voor het milieu wink.gif ) , maar daar wordt je ook niet echt blij van. Geregeld afstellen, niet erg veel vermogen en afslaan berg op.... En dan heb ik het nog maar niet over die @$*@##$ automatische choke!

Kortom: Injectie is eigenlijk beter! Maar 1:3...... dat moet beter kunnen!

Misschien afstelling? Misschien valse lucht? Sensor defect?

Mogelijkheden te over! frusty.gif Overigens lijkt het me sterk dat er benzine uit de uitlaat komt.... echter, bij een verbruik van 1:3 komt er ook heel veel vocht vrij, wat natuurlijk door onverbrand mengsel best wat naar benzine kan ruiken....

Nogmaals: rustig blijven, en je niet gek laten maken!!! worshippy.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

ik sta verbaast van de reactie's

maar ik reageer zo laat omdat ik natuurlijk aan het klussen ben.

ik heb de bodem plaat eroderuit gehaald en de jeep een goed afgespoten,zodat ik eens duidelijk en rustig kan gaan kijken wat er nou percies lekt.

over de ASP-TEC 258 Einspritzanlage heb ik al inderdaad iets gevonden op een site van een duitser. ik heb er zelf een foto van en probeer die er ok zo op te zetten. dit systeen is gelijk aan dat van mij, maar ik mis al een slangetje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmm... kweenie....

De electrische installatie ziet er nu niet echt hoopgevend uit.....

Maar dat vacuumpotje kon weleens je brandstofdruk moeten regelen.....en dat bepaald rechtstreeks de ingespoten hoeveelheid brandstof. Zonder vacuum geeft zo'n ding de max. druk, en zal íe inderdaad meer zuipen dan z'n baas!! rolleyes.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk ook dat ik maar eens morgen contact opneem met dat bedrijf ASP in duitsland. mischien dat die mij wel iets meer over dit kunnen vertellen. De E-intallatie ben ik niet bang voor. dat komt wel in orde. (is mijn vak)

het is allen er onprof. gemaakt of aan verder geknutseld maar daar kom ik wel uit.

gr. Frenk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb gebeld met ASP-Erbele.

Deze wisten meteen waar ik het over had laugh.gif .

ik heb in mijn beste duits uitgelegt wat er aan de hand was, de tech. man daar vertelde me dat er een lamp blink.gif kapot was.

Daar deden ze geen rep. meer maar ik kon in utrecht terecht bij een off roud centrum. Ik vertelde hem dat dit ook ver was voor mij en dat ik graag een beschijving van de ASP-tec 258 had. Dit was geen probleem en hij zou mij een gehele inbouw doc. boekje sturen tongue.gif

dus maar even wachten op de post!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben er ook achter vat ze ongeveer bedoelen met die lamp. Dit blijkt een lamda-sensor te zijn er hier zijn schijnbaar 3 soorten in, je zou het kunnen zien aan het aantal draden???

Ook het lek heb ik nu eindelijk ondekt waar het is. het zit tussen de versnellingbak en de tussenbak.

gr. Frenk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...