Spring naar bijdragen

knorrend geluid in een bocht


Recommended Posts

Als ik een rotonde neem dan hoor is soms een knorrend geluid net alsof mijn banden ergens tegen aan lopen. Niet altijd en niet altijd even hard. Het stuur is dat niet tot aan de aanslag gedraaid. Ik kan gewoon 8 jes draaien stationair. Ik meen het geluid meer van achter te horen, maar dat kan ik dus niet met zekerheid zeggen. Moet ik me zorgen maken?? Volgende week ga ik naar Italië en ik hoop niet dat ik dan onderweg problemen krijg.

Wat zou dit kunnen zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb hetzelfde probleem met mijn GC WJ van 2001. De dealer heeft een maand geleden de olie ververst maar het schurende geluid blijft. Denk dat het meer aan de ophanging ligt.

Wat is limited slip??

olie ververst.... ook de toevoeging erbij gedaan?

je hebt het over een dealer , dus ik neem aan de jeepdealer ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik een rotonde neem dan hoor is soms een knorrend geluid net alsof mijn banden ergens tegen aan lopen. Niet altijd en niet altijd even hard. Het stuur is dat niet tot aan de aanslag gedraaid. Ik kan gewoon 8 jes draaien stationair. Ik meen het geluid meer van achter te horen, maar dat kan ik dus niet met zekerheid zeggen. Moet ik me zorgen maken?? Volgende week ga ik naar Italië en ik hoop niet dat ik dan onderweg problemen krijg.

Wat zou dit kunnen zijn?

hmm, heb ik ook, al 2 jaar :yes:

Laatste keer maar iets meer toevoeging erbij gedaan.

Is wel minder geworden daarna.

Maar het klopt wel , dat de achterkant iets "wringt"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik begrijp dat ik me dus GEEN zorgen hoef te maken??

Alle olieën zijn vervangen 5000 km geleden. De auto geeft als laatste de 96000 KM beurt gehad en ik ga ervan uit dat overal alle olie is ververst. Dit is bij Kien in Velp gebeurt, dus officiele Jeepdealer. Die weten toch wel wat ze doen denk ik?????????????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

Oliewissel differentieel voer ik standaard uit bij een onderhoud, nog voor één van vermelde verschijnselen zich voordoet, en nooit geen problemen meer. Olie limited slip vervangen door goede synthetische olie (juiste viscositeit), met limited slip additief (Mopar) toegevoegd. Nu doe ik dit vooraf om de 20.000 km want de olie kan men ook uitzuigen, is zo vlugger gedaan dan met verwijderen en heraanbrengen vloeibare pakking.

Wat betreft dealer ; mijn XJ was vroeger onderhouden door een dealer en differentieel achter was gevuld met verkeerde olie en blijkbaar zonder additief. Vandaar ; alle verschijnselen zoals hierboven en elders op het forum vermeld.

Alle oliewissels regelmatig uitvoeren, en problemen zijn van de baan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mij begon de vooras iets te wringen. Je kon de Vari-lock koppeling voelen aangrijpen). Het best waarneembaar bij een krappe bocht na een koude start (=koude diff olie) en op een kleine rotonde. Eergisteren diff leeggezogen en nieuwe 75W140 full synth en 2,5 ounce Mopar Friction Modifier en het was weg. Laatste wissel was 30.000km geleden.

Greetz,

Ape

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik begrijp dat ik me dus GEEN zorgen hoef te maken??

Alle olieën zijn vervangen 5000 km geleden. De auto geeft als laatste de 96000 KM beurt gehad en ik ga ervan uit dat overal alle olie is ververst. Dit is bij Kien in Velp gebeurt, dus officiele Jeepdealer. Die weten toch wel wat ze doen denk ik?????????????

simpelste is even kijken hoe de olie er uit ziet

en niet zomaar van uit gaan dat het gebeurd is

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...