Spring naar bijdragen

bandbreedte vraag


Recommended Posts

Ik heb nu 32*11.50*15 BFG AT

Ik kijk naar 33*12.50*15 BFG MT en 33*10.50*15 BFG MT

Nadeel van de eerste is dat de huidige banden al bijna 4 cm buiten de Jeep steken en dat wordt dan ruim 6cm en dat is voor de APK en overijverige dienders niet handig.

De tweede valt er precies binnen, maar is dat wel een verstandige stap? Ga ik er dan wel op vooruit voor in het terrein?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb nu 32*11.50*15 BFG AT

Ik kijk naar 33*12.50*15 BFG MT en 33*10.50*15 BFG MT

Nadeel van de eerste is dat de huidige banden al bijna 4 cm buiten de Jeep steken en dat wordt dan ruim 6cm en dat is voor de APK en overijverige dienders niet handig.

De tweede valt er precies binnen, maar is dat wel een verstandige stap? Ga ik er dan wel op vooruit voor in het terrein?

Verkijk je niet op de breedte en prestaties.. 'smalle' banden hebben net zoveel voordelen, misschien nog wel meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom dan niet 33*11.50?

Deze bijvorbeeld:

33X11,5-15 6PR 117Q Simex Jungle Trekker II

Simex Jungle Trekker II 33X11,5-15 6PR 117

Omdat ik niet wist dat die maat bestond. Niet eerder gevonden, maar voor €249 per band weet ik ook niet of deze hem gaan worden.

Verkijk je niet op de breedte en prestaties.. 'smalle' banden hebben net zoveel voordelen, misschien nog wel meer.

Ok, dan ga ik nog eens verder zoeken naar de verschillen. Het is lastig om objectieve vergelijkingen te vinden, maar gelukkig schiet je het niet meteen af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb mij een tijd geleden met dezelfde overweging gezeten en ook her en der rond gevraagd.

Ik rijd regelmatig hier in Limburg en veel ervaren mannen rijden met 33x10,5. Voordelen volgens hen:

Meer flex mogelijk

Betere prestaties in de modder.

zijramen minder snel vuil en dus beter zicht.

En daarbij is grip natuurlijk afhankelijk van diverse punten.

Laatste rit kwam ik met de versleten AT's als een van de weinige een zandberg op. alle MT's maakte prachtige kuilen.

33x12,5 ziet wel stoerder uit.

Zelf heb ik een set 33x12,5 goedkoop op de kop kunnen tikken. Nog geen ervaring mee liggen nog in de stal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...