cherokee98 Geplaatst August 27, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 27, 2007 Hallo mijn vraag is ik heb een jeep uit 1998 en ik zou graag willen weten waarom hij soms uitvalt. Het gebeurt als ik een stukje rij en moet stoppen bij een kruissing. Het toerental loopt dan zover terug dat hij uitvalt het gebeurt niet altijd.Ik heb de stappenmotor zelf al vervangen en het probleem was daar niet mee opgelost. Ik hoor graag van jullie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst August 27, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 27, 2007 ook reset gedaan? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst August 27, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 27, 2007 Doe eens een reset (accu kabels losnemen en 10 sec. tegen elkaar houden) en als de storing zich heeft voorgedaan de foutcode's uitlezen. Dit geeft een goede indicatie waar te zoeken..... link foutcodes -klik- Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cherokee98 Geplaatst August 28, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 28, 2007 Hallo ik heb hem gereset maar hij doet het nog steeds op het moment dat hij uitvalt en dan snel de computer uitlezen maar dan geeft hij de code's 12 55 dus niks bijzonders. Dus als een van jullie nog een andere verklaring heeft hoor ik het graag van u Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst August 28, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 28, 2007 Controleer ook eens de vacuumleidingen ! Kan zijn dat er ergens een lekje is. Op hogere toeren blijft een motor dan wel draaien, maar bij stationair durft dit wel eens de druppel zijn... enne, start hij dan onmiddellijk terug ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cherokee98 Geplaatst August 28, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 28, 2007 Ja hij start dan gelijk weer Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst August 28, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 28, 2007 hmmm, dat lijkt een klein probleem dan. Ik zou toch die vacuumslangen eens checken. en let op, dat zijn er wel een pak hoor, overzie er geneen ! Rubber is een onderdeel dat na jaren wel eens durft uitdrogen en kraken en voor problemen zorgen. Ik neem aan dat de basisbehoeften voldaan zijn ? Luchtfilter, bougies, enz... allemaal OK ? Benzinefilter vervangen ? Oh ja, en lees dit ook eens: Jeeps with the 4.0L engine have several chronic problems that cause the stall symptoms you describe. Because holding the idle speed higher prevented stall the Idle Air Control (IAC) motor could be the problem. First check the wiring harnesses. Jeeps have some history of bad connection or broken wires causing intermittent running and stalling problems. Tug on the wiring harnesses and note any change in engine running smoothness. Clean and reattach body and engine ground connections. Pull the main body connector behind the fuse block and the connector to the Electronic Control Module (ECM) and clean the terminals. If the engine runs well other than the stalls, an intermittent electrical problem is likely. Jeeps have a history of intermittent fuel pump electrical supply. Measuring the voltage to the fuel pump and noting any drop off concurrent with a stall would prove this problem. The source of the voltage drop off can be due to an intermittent electrical connection, faulty fuel pump relay or a faulty ECM. If the voltage drop off is evident, work backwards from the wiring to the relay to the ECM to isolate the cause. Another typical problem with this engine that can cause intermittent stalls is the Crankshaft Position Sensor (CPS) or its wiring harness. Check the wiring and connections before replacing the sensor. Related to this problem is incorrect distributor indexing. Chrysler issued a Technical Service Bulletin (TSB) for 1988 Jeeps describing the re-indexing procedure which also applies to 1991 vehicles. This engine also has a history of failing ignition coils. Check the wiring and grounds to the new one you installed. A failed coil, however, would exhibit other engine running and performance symptoms such as missing under heavy acceleration. Finally, the fuel injectors may be leaking down while the engine is not running. Check the spark plugs for a black sooty coating indicating an excessively rich mixture. If one plug is noticeably blacker than the rest, the injector for that cylinder may be the problem. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst August 28, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 28, 2007 En heb je tijdens het vervangen van de stappenmotor ook de openingen in de throttle body schoongemaakt? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cherokee98 Geplaatst August 29, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 29, 2007 Ja die heb ik schoongemaakt met een doekje met wd40 zat zwarte aanslag in Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst August 29, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 29, 2007 Heb je nu al die vacuums bekeken ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cherokee98 Geplaatst August 29, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 29, 2007 nee nog niet moest werken maar als de vacuum lekt doet de cruise control het ook niet en die doet het wel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst August 29, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 29, 2007 Met een vacuum lek loopt een motor meestal onregelmatig (mengsel te arm), maar het kan natuurlijk nooit kwaad om de motor toch op valse lucht te controleren. Wanneer het lek zo groot is, dat zelfs de CC niet meer werkt, zou je onderhand door het gat in het spruitstuk moeten kunnen kijken.... Wat je nog eens kunt proberen is, de bak in "N" te zetten, net voordat je stilstaat. Is het dan goed, dan lijkt het er toch op dat je stationairregeling niet werkt ( waardoor dan ook ) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cherokee98 Geplaatst August 29, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 29, 2007 alvast bedankt maar kan iemand mij vertellen hoe ik mijn vacuum het best kan controleren Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst August 29, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 29, 2007 1) visueel alle slangen nazien. op rubberdroogte en ook de aansluitingen 2) eventueel een vacuummeter op het inlaatspruitstuk zetten ? 3) nagaan welke onderdelen vacuum gebruiken en dan testen of deze allemaal nog correct werken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
marco_pas Geplaatst August 29, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 29, 2007 Die van mij had exact hetzelfde symptoom, met daarbij nog (soms) tijdens het rijden wegvallen van power, schoksgewijs. Het afslaan van de auto bij het afremmen tot stilstand was het ergste.(Ik heb dezelfde auto) Ik heb de TPS laten vervangen, terwijl er geen foutmelding was (gewoon na het afspreuren van de diverse forums) en hij loopt nu al maanden als een zonnetje. Ik zou ergens een gebruikte TPS kopen of lenen om te proberen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rebel Geplaatst August 29, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 29, 2007 Ik had het zelfde probleem, ik heb de stelschroef van de gasklep wat ingedraaid zodat de motor nu ongeveer 800 toeren loopt stationair. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
NiMi Geplaatst October 11, 2007 Rapporteren Share Geplaatst October 11, 2007 ik heb Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.