jeeped Geplaatst August 18, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 18, 2007 Vandaag bezig geweest aan een Wrangler 4.0I met een handgeschakelde bak.Deze wagen had als probleem dat met schakelen de bak kraakte in alle versnellingen inklusief de achteruit.Wanneer je de wagen in zijn achteruit zette had je ook direct het gevoel dat de koppeling niet goed vrij trok. Bak losgehaald en in het bellhouse lag olie en deze kwam vanuit het druklager.Nieuw druklager,koppelingsplaat en drukgroep gemonteerd.Het geheel ontlucht(meerdere malen) totdat we er zeker van waren dat er geen lucht meer in zat. Vervolgens toen het geheel in elkaar zat een testrondje gereden,wat bleek geen enkel verschil en misschien nog wel wat slechter als eerst. Nou was de diagnose aan de telefoon door 4x4 Scheveningen een paar weken geleden dat de synchromeschringen versleten zouden zijn,kosten van deze reparatie 2500 euries(!!!) Vanavond met Mav en Jeepee gebeld en dit probleem uitgelegd maar wat Jeepee ook zei was dat de achteruit niet gesynchroniseerd is,dus lijkt het dat de koppeling niet goed werkt.Maar dus nu met een heel nieuwe koppeling is er geen verschil met de oude . Wie heeft na het lezen van het dit verhaal misschien een idee wat het zou kunnen zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst August 19, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 19, 2007 Geen idee.. (als jullie goeroes het al niet weten) het eerste wat ik dacht: is de bak gereviseerd geweest en is daar alles wel netjes gedaan? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst August 19, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 19, 2007 Heb je het toplager vervangen en de splines gecontroleerd op slijtplekken? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.