Spring naar bijdragen

niet meer in e 2wd


albert84
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ben sinds vandaag in het bezit van een cherokee 4.0 LO van 1990.

Auto vekeerd in nette staat en heeft nog geen ton gelopen, na een rondje te hebben gereden en de auto in de 4wd te hebben gezet krijg ik hem niet meer in de 2wd het lijkt wel of de hendel 'net' niet helemaal naar voren kan blijven staan.

Heeft iemand tips???

Alvast bedankt

Albert de kievid

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogelijk staat de boel "onder spanning". Afhankelijk van de tussenbak, zijn er standen waarin niet op de verharde weg mag worden gereden. doe je dat wel, bouw je enorme spanningen in de aandrijflijn op, waardoor de bak niet meer uit 4wd wil

de enige stand die op de verharde weg gebruikt mag worden is "4x4 Full-time". Alle andere standen zijn voor "losse" ondergrond.

Als je een "verboden stand" op de verharde weg hebt gebruikt, kun je proberen om al achteruitrijdend de spaning wat te verminderen. wat sturen helpt daarbij soms. Schakel zobizo met een langzaam rollende auto, niet stilstaand.

lukt het niet om 'm zo in 2wd te krijgen, krik de auto dan eens met een wiel van de grond om de spanning weg te laten vloeien, en probeer het dan nog eens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Ben sinds vandaag in het bezit van een cherokee 4.0 LO van 1990.

Auto vekeerd in nette staat en heeft nog geen ton gelopen, na een rondje te hebben gereden en de auto in de 4wd te hebben gezet krijg ik hem niet meer in de 2wd het lijkt wel of de hendel 'net' niet helemaal naar voren kan blijven staan.

Heeft iemand tips???

Alvast bedankt

Albert de kievid

Heb jij een standaard 2wd of een 4wd cherokee gekocht?

Als jij een standaard 2wd cherokee heb gekocht mag je alle andere standen alleen gebruiken op het onverharde! Heb jij een permanent 4wd cherokee gekocht gelden andere regels.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

Ik ben heel rustig naar voren en naar achteren gaan rijden en tegelijk de hendel helemaal naar voren geduwd (bleef niet staan) en na ongeveer een half minutje stond hij weer in de 2wd.

Ik weet nu hoe het moet dus moet in de toekomst goedkomen.

Er zit een 242 tussenbak aan en de auto heeft geen trekhaak, dus is niet gebuuld, echter de lagerschaal van cil.6 is defect.

Voor de rest is het een nette jeep

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...