Wagoneer76 Geplaatst August 11, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 11, 2007 Goedemorgen/middag/avond, Weet iemand of er speciale startrelais bestaan voor de AMC 401? Die van mij is weer gesmolten en bij navraag en tests (vier nieuwe na vif keer starten doorgesmolten) bij Kor Wilkes in Amsterdam is waarschijnlijk gebleken dat het vermogen van de startmotor teveel AMP vraagt voor de standaard relais-tjes. Kan dit kloppen???? Daarnaast nog een klein dieselvraagje.... Op mijn reddingssloep staat een Thornycroft welke de laatste keer... na een aantal toerentalspurtjes ineens afsloeg en niet meer aan de gang te krijgen is. Door de toerentalspurtjes (het leek alsof de diesel op was) heb ik het idee dat ik geen diesel meer in de verstuivertjes krijg.... Heeft iemand hier verstand van en kan die iemand mij voorzien van tips voordat ik de hele handel uit elkaar ga halen????? Alvast bedankt!!! Andre Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
evald Geplaatst September 29, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 29, 2007 Goedemorgen/middag/avond,kijk anders even wat het serie nummer is van het relai dan kijk ik even bij mij Weet iemand of er speciale startrelais bestaan voor de AMC 401? Die van mij is weer gesmolten en bij navraag en tests (vier nieuwe na vif keer starten doorgesmolten) bij Kor Wilkes in Amsterdam is waarschijnlijk gebleken dat het vermogen van de startmotor teveel AMP vraagt voor de standaard relais-tjes. Kan dit kloppen???? Daarnaast nog een klein dieselvraagje.... Op mijn reddingssloep staat een Thornycroft welke de laatste keer... na een aantal toerentalspurtjes ineens afsloeg en niet meer aan de gang te krijgen is. Door de toerentalspurtjes (het leek alsof de diesel op was) heb ik het idee dat ik geen diesel meer in de verstuivertjes krijg.... Heeft iemand hier verstand van en kan die iemand mij voorzien van tips voordat ik de hele handel uit elkaar ga halen????? Alvast bedankt!!! Andre Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
willem Geplaatst October 5, 2007 Rapporteren Share Geplaatst October 5, 2007 heb je dr wel en voor een v8 gemonteerd?? een 4 cilindertje trekt wel wat minder maar een v8 bijna allemaal hetzelfde een 401 is gelijk aan 360 en 304 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
F.M Geplaatst October 5, 2007 Rapporteren Share Geplaatst October 5, 2007 heb je dr wel en voor een v8 gemonteerd??een 4 cilindertje trekt wel wat minder maar een v8 bijna allemaal hetzelfde een 401 is gelijk aan 360 en 304 of je zet er een hi torque startmotor in die verbruikt minder stroom (AMP) en gooit de starterkrans 5X sneller rond dan een originele startmotor. want daar zit namelijk een andere reductie op. en hij is kleiner en 2X lichter dan een originele startmotor Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
F.M Geplaatst November 1, 2007 Rapporteren Share Geplaatst November 1, 2007 je hebt startrelais in verschillende zwaartes. en het heeft niets te maken of je nu een 4 cyl 0f 6 cyl of 8 cyl hebt. het ligt eraan hoeveel ampere trekt je startmotor weg bij het starten. en als je startrelais elke keer wegsmelten. dan moet je gewoon met je Jeep naar een startmotor-revisie bedrijf gaan. en dan kunnen ze onder de motorkap kijken wat er aan de hand is. en die kunnen meestal de oorzaak wel achterhalen. en ze hebben ook een testbank voor startmotors waarop ze kunnen zien hoeveel ampere een startmotor wegtrekt. en dan kunnen hun bepalen wat voor startrelais erin moet Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst November 1, 2007 Rapporteren Share Geplaatst November 1, 2007 Volgens mij zijn daar ook gewoon specs van..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wagoneer76 Geplaatst November 2, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 2, 2007 Ach ja, die paar grijze haartjes kunnen er ook nog wel bij LOL. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wagoneer76 Geplaatst November 19, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 19, 2007 probleem opgelost. Het zat hem in de startbeveiliging. De beveiliging die het niet toestaat om in de R of de D te kunnen starten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.