Spring naar bijdragen

Startrelais AMC 401


 Share

Recommended Posts

Goedemorgen/middag/avond,

Weet iemand of er speciale startrelais bestaan voor de AMC 401?

Die van mij is weer gesmolten en bij navraag en tests (vier nieuwe na vif keer starten doorgesmolten) bij Kor Wilkes in Amsterdam is waarschijnlijk gebleken dat het vermogen van de startmotor teveel AMP vraagt voor de standaard relais-tjes. Kan dit kloppen????

Daarnaast nog een klein dieselvraagje....

Op mijn reddingssloep staat een Thornycroft welke de laatste keer... na een aantal toerentalspurtjes ineens afsloeg en niet meer aan de gang te krijgen is. Door de toerentalspurtjes (het leek alsof de diesel op was) heb ik het idee dat ik geen diesel meer in de verstuivertjes krijg....

Heeft iemand hier verstand van en kan die iemand mij voorzien van tips voordat ik de hele handel uit elkaar ga halen?????

Alvast bedankt!!!

Andre

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
Goedemorgen/middag/avond,

kijk anders even wat het serie nummer is van het relai dan kijk ik even bij mij

Weet iemand of er speciale startrelais bestaan voor de AMC 401?

Die van mij is weer gesmolten en bij navraag en tests (vier nieuwe na vif keer starten doorgesmolten) bij Kor Wilkes in Amsterdam is waarschijnlijk gebleken dat het vermogen van de startmotor teveel AMP vraagt voor de standaard relais-tjes. Kan dit kloppen????

Daarnaast nog een klein dieselvraagje....

Op mijn reddingssloep staat een Thornycroft welke de laatste keer... na een aantal toerentalspurtjes ineens afsloeg en niet meer aan de gang te krijgen is. Door de toerentalspurtjes (het leek alsof de diesel op was) heb ik het idee dat ik geen diesel meer in de verstuivertjes krijg....

Heeft iemand hier verstand van en kan die iemand mij voorzien van tips voordat ik de hele handel uit elkaar ga halen?????

Alvast bedankt!!!

Andre

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heb je dr wel en voor een v8 gemonteerd??

een 4 cilindertje trekt wel wat minder maar een v8 bijna allemaal hetzelfde

een 401 is gelijk aan 360 en 304

of je zet er een hi torque startmotor in die verbruikt minder stroom (AMP) en gooit de starterkrans 5X sneller rond dan een originele startmotor. want daar zit namelijk een andere reductie op. en hij is kleiner en 2X lichter dan een originele startmotor
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

je hebt startrelais in verschillende zwaartes. en het heeft niets te maken of je nu een 4 cyl 0f 6 cyl of 8 cyl hebt. het ligt eraan hoeveel ampere trekt je startmotor weg bij het starten. en als je startrelais elke keer wegsmelten. dan moet je gewoon met je Jeep naar een startmotor-revisie bedrijf gaan. en dan kunnen ze onder de motorkap kijken wat er aan de hand is. en die kunnen meestal de oorzaak wel achterhalen. en ze hebben ook een testbank voor startmotors waarop ze kunnen zien hoeveel ampere een startmotor wegtrekt. en dan kunnen hun bepalen wat voor startrelais erin moet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...