Spring naar bijdragen

Cruise control


Recommended Posts

Net terug gekomen van een heerlijke vakantie aan de cote a duur is het mij opgevallen dat als je met de cruise control aan (op de snelweg) omhoog moet rijden hij in een aantal gevallen(afhankelijk van de steilte) terug moet schakelen om de gewenste snelheid te behouden,nou is dat niet zo erg,maar als je dan 140 rijd en hij schakelt dan niet 1 maar 2 versnellingen terug en je gelijk in het rode toerengebied komt is dat wel heel irritant.

Overigens als ik hem niet op cruise control had schakelde de auto gewoon netjes 1 trap terug?

Iemand enig idee waar dit aan ligt en/of iemand anders deze ervaringen ook heeft?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi, ik ben ook net terug uit Frankrijk en veel op cruise gereden.

Bij mij is ie ook nogal itchy wat betreft het schakelen op cruise, en ook is hij nogal gehaast.

Als ik bijvoorbeeld moet remmen voor een camion en ik geef manueel gas om terug te hernemen, doe ik dat rustig en probeer ik op het gemak terug op snelheid te komen. Maar die cruise ? Nee hoor, als je op resume drukt, dan is het precies of er een prijs te winnen valt om de eerste te zijn.

Ik denk dat het gewoon die cruise computer is die zo afgesteld staat, en in jouw geval wil ie waarschijnlijk ook zo snel mogelijk zijn ingestelde snelheid terug.

Doe het eens aan 100 km/u en kijk dan eens of ie ook zoveel terugschakelt...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit heb ik ook al gemerkt.

Hierdoor ben ik al eens goed verschoten, op de ring rond turnhout is een brug over een treinspoor. Op de ringweg mag je 7O per uur en is tweevaksrijbaan.

Op een keer reed net voor me een politiecombie die iets trager reed dan 70 per uur. De cruisecontrol was ingeschakeld. Bij het het oprijden van de brug reed ik naast de poliecombi maar de snelheid zakte af richting 65 per uur.

Je hoorde de het toerental wel oplopen, maar plots schakelde de automaat een vitesse terug, met een luide brul, de toerenteller boven de 4000 toeren wipte de jeep terug naar 70 per uur en voorbij de poliecombie. De agenten keken me nogal aan! En ik wist niet goed meer waar eerst te kijken.

groeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik wel eens merk is dat mijn Cruise Controll, als ik weer het tempo wil opnemen, de wagen netjes snelheid laat toenemen, maar vlak voor de ingestelde snelheid hij snel nog FF 2 gangen terug schakeld om die laatste 8 à 10 km heel snel erbij te nemen. Als ikzelf zou "gassen" zou ik in ieder geval wel rustiger optrekken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...