Shark Geplaatst July 20, 2007 Rapporteren Share Geplaatst July 20, 2007 Welke kabeldikte kan ik het beste nemen om nieuwe massa en voedingskabels te maken? Voor massa van accu naar chassis en body/motor naar chassis. Voor de + naar de startmotor en naar de solenoid toe Tussen de Dynamo en accu Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Oscar79 Geplaatst July 20, 2007 Rapporteren Share Geplaatst July 20, 2007 Bij een Rijsbergen of dergelijke autoonderdelen zaak... zijn hele mooie gevlochten massakabels te koop voor de accu.. Deze zijn al voorzien van een accuklem! Makkelijker kan het niet!!! Hun kunnen je ook vast wel helpen met de dikte van de overige kabels! Succes Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst July 20, 2007 Rapporteren Share Geplaatst July 20, 2007 Massa kabel, accu-chassis-motorblok, 35mm2 Plus kabel, accu-startmotor, 35mm2 Plus kabel, dynamo-accu, 16mm2 Met deze diktes ga je altijd goed. Minstens even belangrijk als dikke kabels, zijn de verbindingen/kabelogen. Deze moeten eigenlijk met een speciale "krimptang"op de kabel worden gezet. Zelf heb ik als extra, de kabels -nadat de ogen erop zijn gezet- nog even gesoldeerd, om overgangsweerstand te minimaliseren. En de uiteinden netjes afgewerkt met een krimpkous. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst July 20, 2007 Rapporteren Share Geplaatst July 20, 2007 dit is wel leuke sait, doet verzenden klikkerdeklik Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shark Geplaatst July 20, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 20, 2007 Thank's Ik ga de kabels zowiezo solderen. Was alleen even aan het twijfelen over welke maat 't moest zijn. De nodige spulletjes ka ik inderdaad mooi via die link bestellen/bekijken. Waarschijnlijk dat de bij de automaterialenzaak hier in de buurt die spullen ook wel hebben. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Oscar79 Geplaatst July 21, 2007 Rapporteren Share Geplaatst July 21, 2007 Tijd voor weer een update shark!!!! Kunnen niet wachten!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
XJos88 Geplaatst July 22, 2007 Rapporteren Share Geplaatst July 22, 2007 Zelf heb ik als extra, de kabels -nadat de ogen erop zijn gezet- nog even gesoldeerd, om overgangsweerstand te minimaliseren. En de uiteinden netjes afgewerkt met een krimpkous. Ik ga de kabels zowiezo solderen. Was alleen even aan het twijfelen over welke maat 't moest zijn. Het is beter om niet te solderen. Een goede geperste verbinding is 100% dicht, dus de overgangsweerstand is minimaal. Soldeer(tin) heeft een hogere overgangsweerstand. Bovendien zal de soldeertin tussen de losse draden van je kabel gaan zitten waardoor je een paar centimeter van je kabelschoen een overgang krijgt van een massieve (door de tin) kabel naar een soepele kabel krijgt. Door de trillingen gaat dit op den duur breken. Goede plek voor dikke, soepele kabel: laskabel. Olie- en hittebestendige mantel, soepel en tot 110 mm2 te krijgen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
willembrand Geplaatst July 22, 2007 Rapporteren Share Geplaatst July 22, 2007 Thank'sIk ga de kabels zowiezo solderen. Was alleen even aan het twijfelen over welke maat 't moest zijn. De nodige spulletjes ka ik inderdaad mooi via die link bestellen/bekijken. Waarschijnlijk dat de bij de automaterialenzaak hier in de buurt die spullen ook wel hebben. niet alleen solderen, het beste is om de kabelogen aan te knijpen met de daarvoor bedoelde tang zoals Ab ook al zei. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst July 22, 2007 Rapporteren Share Geplaatst July 22, 2007 Speciale tang, zoals de AMP Bantam Rota Crimp. En voor wat betreft het solderen, wij gebruiken altijd stuge kabel, en de verbindingen zitten buiten, met solderen - na het krimpen- geen last van corrosie in de verbinding. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst July 22, 2007 Rapporteren Share Geplaatst July 22, 2007 doe jeepie.nl eens een PM. Hij weet hoe het moet en heeft het juiste gereedschap Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Glenn Geplaatst July 22, 2007 Rapporteren Share Geplaatst July 22, 2007 Knip altijd een stukkie af, dat ik zeker weet dat ik een schoon niet geoxideerd stuk heb. Neem een goed passende kabel oog/schoen. Knijp hem vast met de tang goed ingesteld. Daarna vertinnen schoonmaken en een stukkie krimpkous. Zo doe ik het dus altijd...... Voor de gene die zonder zit, tang is hier in Veenendaal...wel zelf kabel, ogen en krimpkous meenemen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.